Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013 3:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@money1. Ja dat klopt.
Je krijgt nog wel een extra heffingskorting over niet genoten levensloopverlofkorting. 205 euro voor elk gespaard jaar (onder aftrek van eerder genoten llkorting).

Je kan het zo zien dat je belastingtarief tussen de 40 en 55K heffingsloon de belasting 46 % is
en tussen de 55 en 65K 56% bedraagt.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013 6:22 pm 

Geregistreerd: zo 28 okt 2012 9:51 am
Berichten: 23
Die levensloopkorting over zes jaar, wordt dan weer geheel weggestreept tegen vernieuwde arbeidskorting in 2013 :twisted: Tijd voor een herstelwet door Weekers :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013 7:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Money1; als je 4000 euro per jaar heb gespaard en je jaarinkomen rond de 40.000 ligt, dan schiet je er niet echt veel mee op.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013 7:38 pm 

Geregistreerd: zo 28 okt 2012 9:51 am
Berichten: 23
Ook het uitsmeren over meerdere jaren is voor de arbeidskorting geen oplossing, betalen moet je toch :(
Zal eens kijken of het middelen nog enig voordeel oplevert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 aug 2013 11:10 pm 

Geregistreerd: za 17 nov 2007 1:28 pm
Berichten: 48
Ik heb wat zitten rekenen om te bepalen of stoppen of doorgaan het gunstigst is. Ik heb een laag saldo en voor mij geeft de mogelijkheid om buiten box 3 verder te kunnen sparen de doorslag.

Ik heb nog op google gekeken om te kijken of ik niks over ht hoofd zie. Daarbij vond ik de volgende site met een handig excel template. Deze bevestigde iig mijn keuze om door te gaan.

http://www.triangelgroep.nl/renes-rubriek/levensloop-opnemen-of-doorgaan/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Voor mij: opnemen!
BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2013 1:08 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Ik heb in de afgelopen jaren in de levensloopregeling ook een aardig potje opgebouwd, dus ik heb er voor mezelf ook eens goed aan zitten rekenen. Dat is een lastige berekening, omdat er veel variabelen zijn en een aantal daarvan niet met zekerheid te bepalen is. Want wie weet bijvoorbeeld nu al wat in 2021 de belastingpercentages en -schijven zullen zijn, en wat de rentes (zowel voor sparen als op de levenslooprekening) in de komende jaren gaan doen? Maar als ik voor mijn berekening de huidige percentages hanteer, dan lijkt het voor mij voordeliger te zijn om het hele saldo dit jaar nog op te nemen.

De belangrijkste reden daarvoor is natuurlijk de belastingkorting die dit jaar nog geldt, plus het feit dat ik bij uitkering dit jaar in combinatie met middeling over de afgelopen drie belastingjaren het hele levensloopsaldo nog tegen 42% af kan rekenen (met aftrek van een teruggaafdrempel van €545 die de belastingdienst daarbij dan in haar zak houdt). Bij uitkering in 2021 zou ik waarschijnlijk voor het hele saldo (of in ieder geval het grootste deel ervan) in de schijf van 52% terecht komen, als ik er (heel optimistisch?) vanuit ga dat mijn salaris in de komende jaren nog wel zal groeien...

Als ik in mijn berekening een beetje speel met rente- en belastingpercentages, dan zie ik dat alles zo dicht bij elkaar ligt dat kleine veranderingen de uitkomst net weer de andere kant op kunnen laten doorslaan. Het blijft dus moeilijk te zeggen. Maar mede daarom denk ik dat nu opnemen voor mij inderdaad de beste keuze is. Dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik het geld in handen heb en er de komende jaren zelf mee kan doen wat ik wil, zonder vast te zitten aan onzekere fiscale regelingen en de willekeur van de bank waar ik mijn levenslooprekening heb staan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor mij: opnemen!
BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2013 9:45 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Jhn314 schreef:
Want wie weet bijvoorbeeld nu al wat in 2021 de belastingpercentages en -schijven zullen zijn, en wat de rentes (zowel voor sparen als op de levenslooprekening) in de komende jaren gaan doen?

Maar mede daarom denk ik dat nu opnemen voor mij inderdaad de beste keuze is. Dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik het geld in handen heb en er de komende jaren zelf mee kan doen wat ik wil, zonder vast te zitten aan onzekere fiscale regelingen en de willekeur van de bank waar ik mijn levenslooprekening heb staan.


Heb ik ook gedaan :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2013 7:38 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Ook als je doorspaart kun je er mee doen wat je wilt.
Er zijn geen restricties meer om opnamen te doen.
Ben je van plan om flink door te sparen en heb je de vrijstelling in box 3 benut, dan is het bijna altijd beter door te sparen (of je moet al een flink saldo op 31/12/2011 hebben).

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013 1:23 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 8:49 pm
Berichten: 38
Ik ga het dit jaar nog niet opnemen, reden is dat bij het opnemen ook de ouderschapsverlofkorting vervalt.
Daarnaast hoop ik een beetje op lagere IB tarieven in de toekomst ivm afschaffen/veranderen HRA.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013 9:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Dat is niet meer!

De ouderschapsverlofkorting is losgekoppeld van deelname aan levensloop. (sinds 2008)
NB de ouderschapsverlofkorting loopt tot eind 2014. Vanaf 2015 is de korting van de baan.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013 10:47 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Waarschijnlijk bedoelt ZeRoC00l dat door opname in 2013 zijn loon in 2013 niet of te weinig terugvalt t.o.v. 2012.
Het bedrag van de ouderschapsverlofkorting is maximaal het belastbaar loon in 2012 min het belastbaar loon in 2013.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021 9:54 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Dit jaar stopt de levensloopregeling en wordt het saldo uitgekeerd en bij het belastbaar inkomen opgeteld.
Denk aan het tijdig benutten van je jaarruimte en/of reserveringsruimte als je je belastbaar inkomen wilt verlagen.
Mocht dat niet mogelijk zijn dan is middelen wellicht nog een optie.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO