Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 9:22 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:30 am
Berichten: 33
http://www.nu.nl/economie/1927962/perso ... bonus.html

Zou de rente nu ook omhoog gaan ?

Groets......Wunburra


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 10:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
En tegelijkertijd gaan er 1000en banen verloren bij ING en hebben een miljarden injectie gehad van de staat. Dit valt toch niet goed te praten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 3:08 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Dat is ook lekker, de staat (dus wij belastingbetalers) geeft een miljardeninjectie aan ING en deze gaat daarvan bonussen betalen. Die bonussen zouden toch negatief moeten zijn??? De wereld op zijn kop. Waar blijft Bos nu met zijn praatjes?

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 7:29 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Bos gaat daar helemaal geen commentaar op geven. Hij wil na zijn politieke carrière ook nog een leuk betaalde baan als commissaris.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 10:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 12:02 pm
Berichten: 38
1 woord: schandalig! :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 10:39 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Kan wel zijn..maar als zoiets in de arbeidsovereenkomst omschreven is...

Ze willen toch niet gaan beweren dat een arbeidsovereenkomst in sommige gevallen genegeerd kan worden ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 12:26 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Dus omdat er in de arbeidsovereenkomsten waarschijnlijk iets vermeld staat over bonussen, moet ING o.a. daarvoor maar een kapitaalinjectie krijgen, wat dus door de belastingbetaler wordt gefinancieerd. Als er geen geld is voor bonussen, dan is het er niet. Maar geen injectie van de overheid krijgen, om o.a. bonussen te financieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 12:44 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Bos gaat niet over ING-bonussen

06-03-2009 Z24.nl

"Ik ga er niet over, ING is geen staatsbank." Dat zei minister Wouter Bos (Financiën) vrijdag in een reactie op het bericht dat bank-verzekeraar ING het personeel bonussen geeft voor het jaar 2008.

Bos wees er op dat hij wel gaat over de bonussen bij de top van ING, die allemaal geschrapt zijn. Maar wat de bank doet om het personeel te belonen, daar kan de minister niets aan veranderen.

lees verder:
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/art ... ussen.html

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 4:17 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
vr 06 mrt 2009, Telegraaf

Bos over bonussen bij ING: 'beroerd'

DEN HAAG - „Ik vind het beroerd. Als je in deze tijden de woorden bank en bonussen in een en dezelfde zin gebruikt, dan bekt dat niet lekker.” Dat zei minister Wouter Bos (Financiën) vrijdag in een reactie op het bericht dat bank-verzekeraar ING het personeel bonussen geeft voor het jaar 2008.
lees meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3410 ... html?p=5,1


Nou ja, bonussen en bank zijn volgens mij toch echt al een hele tijd onderwerp van discussie, alleen werd er niets mee gedaan. Hij zegt dat hij niets aan de nu verstrekte bonussen aan het personeel kan doen. Dat kan hij inderdaad niet (meer), maar dat KON hij echt wel. Hij had namelijk aan de staatssteun die voorwaarde kunnen verbinden, Het is te gek voor woorden dat het ING nu op grote schaal bonussen uitdeelt op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. En het is diezelfde belastingbetaler die heel binnenkort daarvoor een hoge rekening krijgt gepresenteerd. Overigens zit het mij ook nog steeds niet lekker dat Tilmant is teruggetreden en tegelijkertijd als adviseur bij ING is aangesteld. Hij ontvangt daarvoor een beloning naast zijn oprotpremie van 1,35 miljoen euro.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 4:24 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
krentenweger schreef:
De wereld op zijn kop. Waar blijft Bos nu met zijn praatjes?

Aan alleen maar rare praatjes van Wouter Bos heb je niet genoeg.

Karel Spaargraag schreef:
Kan wel zijn..maar als zoiets in de arbeidsovereenkomst omschreven is...

Ze willen toch niet gaan beweren dat een arbeidsovereenkomst in sommige gevallen genegeerd kan worden ?

Er zijn zelfs bedrijven waar ze regulier salaris moeten inleveren dus het kan zeker. En als je aangewezen bent op staatssteun moet je eigenlijk je bonussen schrappen, maar ach Wouter Bos denkt: dat betaalt de belastingbetaler toch uiteindelijk dus wat zou ik moeilijk doen tegen de ING. :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 4:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@krentenweger
Wouter Bos heeft op zich wel gelijk dat hij niets aan die bonussen kan doen. Hij moet echter zijn disfunctioneren niet verwarren met een "gebrek aan mogelijkheden" want mogelijkheden heeft hij volop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 2:04 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
ING-topman had bonussen liever niet betaald.

Uitgegeven: 6 maart 2009 23:09
Laatst gewijzigd: 7 maart 2009 00:17

AMSTERDAM - ING-topman Jan Hommen had zijn personeel over het afgelopen jaar liever geen bonussen betaald.
Het besluit om de bonussen uit te keren zal echter niet worden teruggedraaid.
Dat zei Hommen vrijdag in het tv-programma Nova.

...

Bron: http://www.nu.nl/economie/1928707/ing-t ... taald.html

-----

Hopelijk heeft de regering net zoveel clementie met de onschuldige burgers, maar ik vrees het ergste.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 9:55 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik zit me toch af te vragen wat precies de afspraken zijn. Ik zie een bonus als een extraatje wanneer jij en het bedrijf goed werk (lees goede winst, liquiditeit etc) hebben gemaakt. Of is er gewoon afgesproken dat iedereen een bonus krijgt, onafhankelijk van de resultaten? Dan kunnen ze net zo goed het bruto maandloon omhoog gooien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 7:25 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Kijk, je kunt veel zeggen over de Belgen, maar zo kan het dus ook:


za 07 mrt 2009, Telegraaf

ING België zet kachel lager

BRUSSEL - ING België schrapt alle uitgaven die niet strikt nodig zijn. De instelling zet de kachel een paar graden lager, schrapt een onderhoudscontract voor planten in haar hoofdkantoor en meer van zulke zaken.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 7:58 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
corne_mo schreef:
Ik zit me toch af te vragen wat precies de afspraken zijn. Ik zie een bonus als een extraatje wanneer jij en het bedrijf goed werk (lees goede winst, liquiditeit etc) hebben gemaakt. Of is er gewoon afgesproken dat iedereen een bonus krijgt, onafhankelijk van de resultaten? Dan kunnen ze net zo goed het bruto maandloon omhoog gooien.


Ik werk zelf voor een Amerikaanse multinational, waarbij het bonus systeem zoals bij de meeste bedrijven inderdaad afhankelijk is van de behaalde doeslstellingen door het concern en voor de individuele medewerker de daaraan verbonden persoonlijke doelstellingen voor een bedrijsjaar. Echter deze doelstellingen zijn niet alleen verlies en winst, maar bevoorbeeld ook marktaandeel, beurskoers, medewerkers tevredenheid enz. Deze doelstellingen krijgen allemaal een weegfactor en bepalen uiteindelijk de bonus pot voor de hele onderneming, de afdeling en de individuele medewerker.

Ik kan me voorstellen dat bij ING dat de afdelingen die spaargeld aan moesten trekken wel aan hun doelstelling voldeden quo bijvoorbeeld aangetrokken gelden, marktaandeel in de spaarmarkt enz., maar de afdeling die de belegde het helemaal mis had. Was het bonus systeem inderdaad afgesproken in de CAO, dan denk ik dat er voor bepaalde afdelingen/personen wel aan de sommige van hun doelstellingen voldeden, maar het bedrijf als zodanig niet aan winst en beurskoers, wel recht hadden op een bonus. Daarom kan ik me ook voorstellen dat de nieuwe topman Hommen en ook minister Bos (geen directe verantwoordelijkheid) deze CAO afspraken niet wilden schenden gezien de eventuele juridische (internationale) problemen hiermee en de negatieve invloed op de mederwerkers tevredenheid.

Vaak hebben medewerkers in bepaalde afdelingen van dit soort ondernemeningen (b.v. verkoop/marketing) een salaris wat bestaat uit een vast lager basis salaris en variabel deel als bonus.

Wil de ING top de flexibiliteit voor het niet uitkeren van een bonus in de toekomst hebben, moeten ze de CAO afspraken wijzigen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO