Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 7:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 10:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb ook een spaarloonrekening bij de ING. Echt een stel boeven zijn het. Zo wordt bewust nergens het rentepercentage gemeld. Niet op de site, niet op de bankafschriften, niet op het jaaroverzicht. Als je dan belt naar de klantenservice wordt je 7 keer doorverbonden (omdat de bank het de meeste medewerkers ook niet verteld wat de rente echt is?) of de medewerker roept maar wat, wat dan bij nog een keer bellen niet correct blijkt te zijn.
Na 7x doorverbonden te worden kreeg ik dan eindelijk te horen wat het echte percentage is, namelijk 1,7% (nov 2008). Zo bedroevig laag dat ik dat ook niet zou durven vertellen als bank. :roll:

Nou ja, ik pak ze maar terug met de middelen die ik heb. Elke maand stuur ik een vrijgaveformulier in naar hun antwoordnummer om het vrijgevallen tegoed over te maken. Daarnaast op 7 januari meteen de rente overmaken. Verder bij elke fout meteen een klachtenformulier invullen.

Het gaat maar om een paar centen, maar als ze nou een hogere rente hadden gegeven dan hadden ze heel wat kosten aan mij kunnen besparen. Kinderachtig misschien van mijn kant, maar ja, ik zit tegen mijn wil vast aan hun als gierige spaarloonbank.


Laatst bijgewerkt door Dyna18 op ma 12 okt 2009 10:15 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Je weet toch inmiddels wel dat banken graag mee-eten van jouw belastingvoordeel.
De vorm maakt ze weinig uit. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 11:28 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Dyna18 schreef:
Nou ja, ik pak ze maar terug met de middelen die ik heb. Elke maand stuur ik een vrijgaveformulier in naar hun antwoordnummer om het vrijgevallen tegoed over te maken. Daarnaast op 7 januari meteen de rente overmaken.

Dat kan handiger. Je kan die bedragen automatisch laten overboeken. Bij mij wordt alles wat vrij ter beschikking komt (inleg die vrijvalt, rente die uitgekeerd wordt) automatisch overgeboekt naar mijn betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:44 am
Berichten: 46
Woonplaats: Zuid-Limburg
bij welke bank zit je en hoe heb je dit geregeld?

_________________
"The point is, ladies and gentleman, that greed -- for lack of a better word -- is good.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 9:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Bij de ING. Ik heb dat geregeld toen het nog een Postbank rekening was. De Postbank had een uitbetalingsformulier voor de Bedrijfsspaarrekening. Bij "Welk bedrag wilt u opnemen?" heb ik "ALLES" ingevuld bij het vakje voor "uit het vrij opneembare tegoed" en bij "Hoe vaak wilt u over dit bedrag beschikken?" heb ik "Per maand" aangevinkt. Werkt als een zonnetje.

Ik heb ff gekeken: ik heb het formulier nog (in PDF-formaat). Wel met een Postbank logo dus. Geef maar een gil als je hem wilt hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Mijn werkgever had/heeft spaarloon bij de ING (niet voormalig postbank) ondergebracht en het geld dat vrijvalt wordt ook bij mij al jaren lang direct automatisch overgeboekt. Als ik me goed herinner heb ik dat zelfs telefonisch zo kunnen regelen nadat ik eerst 1 keer een overboekingsformulier ingevuld had voor een eenmalige overboeking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Is het niet zo dat vrijval (en ik meen rente) altijd naar een andere rekening overgeboekt wordt?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Nee, op de spaarloonrekening (en voorheen ook de bedrijfs-premiespaarrekening) wordt het geblokkeerde saldo en het vrijopneembare saldo afzonderlijk vermeld maar het staat gewoon op dezelfde rekening, met lage rente. Rente kan inderdaad direct worden opgenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
O, bij Aegon was dat enigszins anders.
Daar werden automatisch die zaken gescheiden, als ik mij goed herinner.
Ieder z'n eigen methode kennelijk.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 10:53 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
En Rabo laat de rente mee vast staan 4 jaar.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 12:20 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
@Dyna18, ING is bij mij de laatste of één na de laatste waar ik geld stal. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 4:20 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
@ger Heb je onlangs geld gestolen van de ING? ;)

Ik moet kiezen tussen spaarloon via ING of anders geen spaarloon, en alleen daarom zit ik bij de ING...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO