Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 7:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 9:24 pm 

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 9:07 pm
Berichten: 6
Ik heb via mijn werkgever een spaarloonregeling bij de ING. In januari 2009 moet de storting van januari 2005 vrijvallen. De ING is slim en laat de stortingen per kwartaal vrijvallen, dus ontvang ik mijn vrijval van januari 2005 pas eind maart 2009.
Dus gedurende 2 maanden is mijn vrijval van 51.08 niet vrij beschikbaar! Ik heb dus niet de mogelijkheid het geld over te laten maken naar een spaarrekening met een hogere rente! Kan dat zomaar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 9:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Weet je heel zeker dat dat klopt? De ING stuurt eens per kwartaal een overzicht met de vrijgevallen bedragen, maar dat wil niet zeggen dat het vrijvallen ook per kwartaal gebeurt. Ik heb ook een spaarloonregeling bij de ING en daar valt keurig elke maand een bedragje vrij. Nou is dat een ex-Postbank rekening, en het zou kunnen dat ex-Postbank en ex-ING Bank rekeningen daarin verschillen. Waar heeft jouw rekening zijn roots?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 10:12 pm 

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 9:07 pm
Berichten: 6
Het betreft een oorspronkelijke ING spaarloonrekening. Ik heb de vraag ook als " klacht" ingediend bij de ING maar op mijn brief is na bijna 4 weken nog geen reactie gekomen. Bellen helpt niet want je kan niet doorverbonden worden met de afdeling die klachten beantwoord. Vorige week een email verstuurd en als antwoord gekregen dat ze niet binnen de toegezegde 2 werkdagen op mijn " klacht" kunnen reageren en meer tijd nodig hebben. Nou dat geeft wel te denken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 10:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Het is mij niet helemaal duidelijk of deze vrijval nu daadwerkelijk 2 maanden te laat is uitgekeerd of niet.
Aan de datum te zien wel januari en maart 2009, maar hoe het omschreven wordt, dan lijkt het of het een verwachting is.
Als het inderdaad in januari uitbetaald had moeten worden, waarom dan zo lang gewacht op een reactie van de ING?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 4:50 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
huub8868 schreef:
Ik heb via mijn werkgever een spaarloonregeling bij de ING. In januari 2009 moet de storting van januari 2005 vrijvallen. De ING is slim en laat de stortingen per kwartaal vrijvallen, dus ontvang ik mijn vrijval van januari 2005 pas eind maart 2009.
Dus gedurende 2 maanden is mijn vrijval van 51.08 niet vrij beschikbaar! Ik heb dus niet de mogelijkheid het geld over te laten maken naar een spaarrekening met een hogere rente! Kan dat zomaar?


Het kan nog erger. Fortis ASR boekt alle in 2005 vrijvallende bedragen pas over op 1 januari 2010. Dit kan waarschijnlijk zomaar, omdat het in het Reglement staat.

Een voordeel is, dat je een bedrag van ruim 600 niet hoeft op te geven voor de VRH, maar dat is bij 2% rentevergoeding slechts een schrale troost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 5:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
@Hadjememaar

Als je een muis bent en je komt om het leven omdat er een olifant op je gaat staan heb je waarschijnlijk weinig te lijden van het sterfproces. Maar dat is een schrale troost.. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 6:33 pm 

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 9:07 pm
Berichten: 6
Ook even het reglement van de ING Spaarloonregeling op internet opgezocht! En wat staat er in!

Vrijkomen van het geblokkeerde tegoed: Artikel 6
Onverminderd het in de artikelen 7 en 10 bepaalde, kan de deelnemer slechts vrij over het in
geblokkeerde vorm gespaarde tegoed op de spaarloonrekening beschikken na afloop van de
blokkeringsperiode.
De aldus vrijgekomen bedragen worden direct na afloop van de blokkeringsperiode door de
bank overgeschreven naar het vrije tegoed op de spaarloonrekening.

Het staat wel in het reglement maar de ING houdt zich er niet aan!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 7:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Volgens mij heeft Reneva het antwoord al gegeven.
Je krijgt een kwartaaloverzicht, maar de bedragen staan er op de juiste datum op. Ik meen iets dergelijks ook wel eens gezien te hebben.
In theorie zou je dus de bedragen telefonisch of d.m.v. een mail kunnen laten doorboeken?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 8:36 pm 

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 9:07 pm
Berichten: 6
Ik heb er over gebeld met de afdeling spaarloon van de ING en bevestigd gekregen dat er per kwartaal wordt overgemaakt. De vrijvallen laat ik naar een tegenrekening van een andere bank overmaken en dat gebeurt echt per kwartaal. Toen ik vroeg naar de reden werd mij verteld dat ze het zo altijd hebben gedaan en het om "die reden" niet zal veranderen. Vervolgens heb ik een klacht(mail en brief) ingediend en wacht ik al 4 weken op een antwoord.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 9:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
@huub8868.

Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de gang van zaken zoals jij het hier beschrijft.

Er zijn echter heel veel verschillende regelingen rond de spaarloonregeling, omdat die het gevolg zijn van afspraken tussen De Bank en de werkgever.
Het voorbeeld van Fortis ASR, die max 12 maanden wachten met het laten vrijvallen van gespaarde bedragen, bestaat echt. Het is echter niet in alle gevallen van toepassing, want Fortis kent evengoed een vrijval per maand, het ligt maar net aan de afspraken met de werkgever.
Dit soort verschillen zullen mogelijk een gevolg zijn van de vele fusies, de laatste jaren.
Uiteindelijk is alleen het reglement van toepassing, dat werd gehanteerd ten tijde dat je werkgever een contract afsloot met ING.

Ik heb geen idee hoe ver je wilt gaan. maar als blijkt dat je gelijk hebt kun je opgelopen schade claimen bij ING. Mogelijk kun je zelfs claimen dat je nu geen deposito hebt kunnen afsluiten voor een lange termijn tegen een hoge rente.
Maar nogmaals: Het ligt eraan hoe ver je wilt gaan. (En of je een beroep kunt doen op juridische bijstand, natuurlijk)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 9:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hadjememaar schreef:
(En of je een beroep kunt doen op juridische bijstand, natuurlijk)

Stap 1: bereken eerst het schadebedrag.
Stap 2: kijk in de polis wat het minimum schadebedrag moet zijn.
Stap 3: krab je 3x achter het oor.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 9:36 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Paul209 schreef:
Stap 2: krab je 3x achter het oor.


Intussen staan er in het gequoteerde bericht 3 stappen en die zijn nog wel uit te breiden tot 10 ook, maar de hierboven geciteerde (oorspronkelijk 2e) stap is veruit de belangrijkste:
Ga bij jezelf na of je een dergelijke actie de moeite waard vindt !

Het schadebedrag is van ondergeschikt belang, mijns inziens.
Laten we er al niet te veel wegkomen met onrecht, alleen maar omdat de schade niet groot genoeg is ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 10:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hadjememaar schreef:
Het schadebedrag is van ondergeschikt belang, mijns inziens.
Laten we er al niet te veel wegkomen met onrecht, alleen maar omdat de schade niet groot genoeg is ?

Ik neem aan dat we een beetje over hetzelfde praten: een Rechtsbijstandverzekering.
In veel polissen staat dat zaken onder een bepaald schadebedrag niet in behandeling genomen worden.
Ze laten namelijk geen jurist van -pak 'm beet- 175 p/uur zich buigen over een schadebedrag van bijv. 100 euro.
Uiteraard is iedereen vrij zelf een jurist in te huren.
Maar dat lijkt mij niet verstandig bij een vertraagde uitbetaling van spaarloon.
Ook al gaat het over meerdere jaren.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 10:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
Ze laten namelijk geen jurist van -pak 'm beet- 175 p/uur zich buigen over een schadebedrag van bijv. 100 euro.

En al helemaal niet over een schadepost van circa 25 cent per kwartaal (hetgeen ik op mijn rekenmachine heb nagerekend en waarbij ik het verschil in rente gesteld heb op 2%).
De postzegel op de protestbrief kost meer.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Precies, zoiets vermoedde ik al.
Beter is misschien het antwoord af te wachten.
Is het antwoord tegenstrijdig aan wat er afgesproken is, AFM o.i.d. inschakelen.
Dat gaan ze veel minder leuk vinden en kost je alleen wat tijd.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO