Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 12:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Uit een vorig topic (dat inmiddels gesloten is) kwam naar voren dat je gister geld ook al tegen 3,75% kon wegzetten, dat terwijl het officieel pas vandaag zou ingaan. Mogelijk niet de hele dag, maar toch.
Bovendien moet je gewoon goed lezen wat Lurker zegt, als je niet goed leest tegen welk percentage je je geld weg zet, dan ga je ook niet goed met je spaarcenten om.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 12:20 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Hier spelen toch twee problemen door elkaar.

henrid schreef:
Ze moeten natuurlijk wel ergens een grens leggen, of het langer van te voren aankondigen...


Dyna18 schreef:
Ik ben het met Spaarvarken eens, dat het niet goed van een bedrijf is om een marketingmailing rond te sturen terwijl de actie nog niet begonnen is.


Spaarvarken zegt ook ergens te zijn ingetrapt, alsof er bewust een valkuil zou zijn gegraven. Anderen pleiten er juist voor om een nog veel grotere valkuil te graven, om maar in dezelfde beeldspraak te blijven.

Zoals al is aangemerkt. Bij de aanvraag moet je zelf klikken op de regel van het deposito dat je wenst en daar staat het rentepercentage overduidelijk bij. Daarop klikken en vervolgens op de knop "versturen" zou ik niet willen bagatelliseren met het woord "foutje".
Neemt niet weg dat ik gedupeerden coulance van LPB gun, maar LPB krijgt pas iedereen tevreden als ze hun eigen regels in twee tegengestelde richtingen verbuigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 12:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Als ze de rente verlagen, dan vindt men het ook mooi als dat van te voren wordt aangekondigd. Je hebt nog altijd de plicht om te lezen voordat je op een knop drukt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 12:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:57 pm
Berichten: 74
Sterker nog; op de site staat ook dat deposito's afgesloten voor 20:00 dezelfde dag nog verwerkt worden. Ik heb hem gisterenavond rond 21:00 afgesloten en zag dat de ingangsdatum 21-09 zou zijn tegen 3,75%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 1:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Bovendien is het handig een rentewijziging van te voren te weten zodat je al voorbereidingen kunt treffen: een juiste timing van je geld overmaken van een spaarrekening naar je betaalrekening (en vervolgens naar de nieuwe spaarrekening) om zo het renteverlies te beperken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 2:44 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Aan alle voorgaande reageerders .....
Inderdaad IK heb een fout gemaakt.
Ik dacht dat het de 21e was en dus valt Leaseplanbank niets te verwijten.
Echter, ik hoop dat (zelfs een bank) kan inzien dat klanten vergissingen kunnen begaan.
Als men bij LPB de ingangdatum/tijd 5 uur later laat ingaan (ik heb dat binnen 10 minuten verzocht) zijn beide partijen gediend.
Ik heb inmiddels bericht ontvangen van LPB dat men zo snel mogelijk beslist wat de mogelijkheden zijn.
Nader bericht volgt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 3:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
roobaaro schreef:
ik heb al wel eens geroepen dat de rente nog wel eens zou kunnen stijgen voor het einde van de zomer/begin herfst.


Nou heeft hij nogal veel geroepen, maar het voorgaande heb ik toch niet kunnen vinden.
Wel een bijdrage van ongeveer een maand geleden.................:

Citaat:
wie geloofd dat de rente's gaan stijgen en de economie verbeterd geloofd in sprookjes .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 4:06 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Zojuist bericht ontvangen van LPB dat men de door mij gemaakte fout gaat corrigeren door de termijndeposito kosteloos te beëindigen.
Het bedrag wordt teruggestord op mijn rekening, zodat ik de deposito opnieuw kan openen.
Dank aan de LPB voor het corrigeren van de door MIJ gemaakte fout.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 4:38 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
@hadjememaar , ik heb in forum over deposito gezegd dat ik het nog niet ga vastzetten en dat ik even afwacht tot Q3 / begin Q4 . omdat dan wellicht de rente's hoger zijn. Ook vond o.a U ( maar ook vele anderen ) mijn kritiek/commentaar over LPB "onzin" . en nu klagen diverse mensen die het niet eens waren met mijn kritiek ineens wel... beetje vreemd.

Verleden leert ook : Wanneer een Bank ( soms ook verzekeraar ) ineens veel reclame maakt ( wat LPB nu ook doet) en aantrekkelijke rente's ( ook aan de orde ) dat er vaak ( ik zeg dus niet altijd) iets aan de hand is met dat bedrijf.

Als problemen met Griekenland niet opgelost worden komt LPB zeker in de problemen en dan is het "dag dag" geld. kan je 1-3 maanden wachten tot je het terug hebt. en je hebt dan geen rente ontvangen.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 4:44 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
roobaaro schreef:
@hadjememaar , Ook vond o.a U ( maar ook vele anderen ) mijn kritiek/commentaar over LPB "onzin" . en nu klagen diverse mensen die het niet eens waren met mijn kritiek ineens wel... beetje vreemd.


Zo, en waar heb ik die kritiek dan "onzin" genoemd ?
En waar vind ik de berichten van die klagers dan, die nu min of meer jouw kritiek/commentaar delen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 4:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
@hadjememaar dus U vind alle berichten in dit topic positief?

verder ga ik geen onzinnige discussies meer met u aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 4:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
roobaaro schreef:
Als problemen met Griekenland niet opgelost worden komt LPB zeker in de problemen en dan is het "dag dag" geld. kan je 1-3 maanden wachten tot je het terug hebt. en je hebt dan geen rente ontvangen.....

LPB komt door Griekenland in de problemen?
Vertel!
3 maanden wachten?
Ik geloof er niets van.
De praktijk laat zien dat er -het deel wat onder de dekking van het DGS valt- veel eerder uitgekeerd is door DNB.
Geen rente?
Jawel hoor, als de inmiddels opgebouwde rente binnen het maximaal gegarandeerde bedrag (kapitaal + rente) van DNB blijft wel.
Alleen loop je de rente mis tussen het moment van betalingsonmacht en uitkeren.
Maar .... DNB heeft inmiddels kunnen trainen met DSB en Icesave, dus de afhandeling zal inmiddels wel een stuk vlotter kunnen zijn dan voorheen.:lol:
Alhoewel daar ook weinigen over te klagen hadden.
Nog meer bomen op de weg?

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
roobaaro schreef:
@hadjememaar dus U vind alle berichten in dit topic positief?

De reacties in dit topic zijn inderdaad overwegend positief. Enige negatieve punt lijkt te zijn, het moment waarop de actie door LPB werd aangekondigd. Maar daarover zijn de posters zelf het al compleet oneens.

roobaaro schreef:
verder ga ik geen onzinnige discussies meer met u aan.


Waar heb ik dat (al twee keer) eerder gelezen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
geen discussie meer maar dan een stelling speciaal voor jullie 2;)

Als het geld niet gerand stond , zou je dan ook sparen bij LPB???

want de balans van deze bank ik nou niet echt goed.... en ja jou centjes zijn nu veilig. 3x raden wie hiervoor moet gaan opdraaien " Rabobank , ING , ABN-AMBRO"

maar goed van mij mag je er lekker sparen hoor;) . maar ik ben weg bij die lui.

als een spaarbank/verzekeraar ineens rente's aantrekkelijk maakt en veel reclame is er (gezien het verleden ) vaak iets mis . anders hadden ze het geld niet nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
Citaat:
Als het geld niet gerand stond , zou je dan ook sparen bij LPB???

want de balans van deze bank ik nou niet echt goed.... en ja jou centjes zijn nu veilig. 3x raden wie hiervoor moet gaan opdraaien " Rabobank , ING , ABN-AMBRO"

maar goed van mij mag je er lekker sparen hoor;) . maar ik ben weg bij die lui.

als een spaarbank/verzekeraar ineens rente's aantrekkelijk maakt en veel reclame is er (gezien het verleden ) vaak iets mis . anders hadden ze het geld niet nodig.



Welke bank is dan wel betrouwbaar, als de overheid niet garant zou staan, dan zou er bij geen enkele bank worden gespaard.
De balans is niet goed, graag cijfers en onderbouwing, vorig jaar moesten ze nog onder druk van de DNB nieuwe spaarders weeren, omdat de leegloop bij de grootbanken te groot aan het worden was.
De rabobank maakt het hele jaar reclame, en zo zijn er nog meer.


Laatst bijgewerkt door M. Oney op wo 21 sep 2011 5:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO