Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 11:26 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Mijn eigen waarneming is anders (maar die wordt natuurlijk gekleurd door wat ik zie en lees op dit forum......).

De meeste spaarders zijn 'slapers' die vooral bij de grootbanken zitten en nauwelijks betrokken zijn bij het rendement op hun spaargeld.

Ik vermoed dat een nieuwkomer als LPB daarentegen, maar ook NIBC bijvoorbeeld, vooral 'snel' of 'vluchtig' kapitaal aantrekt van actieve spaarders.
LPB zal daarom eerder een uitstroom van geld kennen dan de grootbanken en daarom MOETEN ze concurrerend zijn en liefst bovenaan in de lijstjes staan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 11:51 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Zoiets wou ik ook al posten. Ik vraag me af hoeveel procent van de mensen die bijv. 20000 te sparen heeft, ook daadwerkelijk actief hiermee bezig is. Als je dit forum leest, dan lijkt het heel vanzelfsprekend, maar die paar leden zijn een druppel op de gloeiende plaat van slapende Nederlanders. 1 jaar vind ik trouwens wel kort om een recessie en helemaal depressie door te komen, maar misschien krijgen we binnenkort de verrassing van 4% voor 2 jaar (hint hint).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 12:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Ik zie wat bewegingen op de spaarmarkt. Direct opvraagbaar naar 2,9%. Tien jaar vast naar 4,6%. En nu LeasePlan 3,75% voor 1 jaars deposito. In een situatie waarin banken geld nodig lijken te hebben komen er wellicht nog aantrekkelijkere aanbiedingen. Ik twijfel tussen nu instappen voor 3,75% en dan over een jaar verder zien of nog even wachten? Wat is raadzaam?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 1:48 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
@ Erik
Het enige dat ik je kan aanraden is om te beslissen vóór 31 oktober 20:00u.
Om teleurstelling te voorkomen, zeg maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 5:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Echter wel 'zolang de voorraad strekt' :shock: (volgens voorwaardes)

Dus het zou zomaar kunnen zijn dat de voorraad 3,75% voor 31 october op is...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 5:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Als er op één dag al 2000 zijn aangeschaft, dan zijn dat vele miljoenen Euro's per dag die er worden vastgezet. We zijn sinds de actie bij ongeveer contractnummer 38000 begonnen, gisteravond zat het al boven de 40200. Misschien is het leerzaam als af en toe iemand hier het duizendtal of honderdtal neerzet na opening. Het zal wel vooral de eerste dagen stormlopen, maar als dat zo doorgaat weet ik niet of "de voorraad" tot eind oktober standhoudt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 8:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
nr 41037...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 4:08 pm 

Geregistreerd: do 04 jun 2009 9:56 pm
Berichten: 1
Nr 41954


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 5:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
420XX


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 7:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Zou de grens op 50000 liggen?

Dan hebben we nog even...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Opslag gemist...
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 7:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
juanj schreef:
Zou de grens op 50000 liggen?

Ik denk eerder dat de grens op een bepaald totaalbedrag zal liggen: als ze x miljoen hebben opgehaald zal de actie wel gestopt worden. En ik ben benieuwd wat ze aan het einde van deze maand dan met de opslag voor het volgende kwartaal gaan doen: of ze dan weer concurrerend worden, of dat ze het wel goed vinden om voorlopig even onder de top te blijven hangen. Want als ze nu met die deposito-actie al voldoende geld ophalen vrees ik dat ze geen reden meer hebben om die opslag te gaan verhogen: ze hebben voor het komende jaar dan toch al voldoende geld vast staan. We hadden dus misschien beter allemaal even kunnen wachten tot begin oktober voordat we van die actie gebruik gingen maken... ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opslag gemist...
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 8:23 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Jhn314 schreef:
juanj schreef:
Zou de grens op 50000 liggen?
... opgehaald ... ophalen ... We hadden dus misschien beter allemaal even kunnen wachten tot begin oktober voordat we van die actie gebruik gingen maken... ;)
Ik heb een deel vastgezet, niet extra ingelegd. Dat zullen meer mensen hebben gedaan, dus extra ophalen zal slechts voor een deel gelden. ... Wanneer "wij allemaal" wachten dan zijn er anderen die zich daar dan niet aan houden (en dan gaat de deur op slot, en sta je buiten).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opslag gemist...
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 10:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Jhn314 schreef:
juanj schreef:
Zou de grens op 50000 liggen?

Ik denk eerder dat de grens op een bepaald totaalbedrag zal liggen: als ze x miljoen hebben opgehaald zal de actie wel gestopt worden. En ik ben benieuwd wat ze aan het einde van deze maand dan met de opslag voor het volgende kwartaal gaan doen: of ze dan weer concurrerend worden, of dat ze het wel goed vinden om voorlopig even onder de top te blijven hangen. Want als ze nu met die deposito-actie al voldoende geld ophalen vrees ik dat ze geen reden meer hebben om die opslag te gaan verhogen: ze hebben voor het komende jaar dan toch al voldoende geld vast staan. We hadden dus misschien beter allemaal even kunnen wachten tot begin oktober voordat we van die actie gebruik gingen maken... ;)


LPB is nu al naar de 8ste plek gezakt... nog even en ze staan zelfs niet meer op de lijst...
Met deze actie (3,75% 1 jaar) denk ik niet dat we een verhoging van de opslag hoeven te verwachten.
We mogen blij zijn met een handhaving van de 2,75% die ze bieden..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 10:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Nee hoor, LPB heeft spijt bij het leven dat ze de opslag naar 1,4% hebben verlaagd en kunnen niet wachten dat het 1 oktober wordt, zodat ze deze conform de regels mogen aanpassen. Naar 1,5% waarschijnlijk. Om in de tussentijd niet teveel spaarders te verliezen hebben ze dit tijdelijke deposito-aanbod gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 10:36 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Ik hoop het.. krijgen we tenminste nog 2,85% of meer voor het overige...

Door het achterblijven van LPB heb ik veel vastgezet bij hun.. zodat ik nog een beetje fatsoenlijke rente krijg..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO