Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 8:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
@Hadjememaar
Je maakt wel vrienden he?....

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Ik ben geloof ik niet één van die 2, maar toch even mijn gedachten:
Ten eerste staan er dan nog wel meer banken op omvallen, want er wordt redelijk veel reclame gemaakt de laatste tijd, eigenlijk al sinds het laagtepunt van vorig jaar.
Ten tweede zou ik m'n geld nooit meer op een bank zetten die niet gegarandeerd is, maar zonder zorgen op elke andere, wat hun status ook is, en als iedereen dat vertrouwen had, dan valt de bank m.i. niet om.
Het enige waar we ons zorgen over kunnen gaan maken is als er een bankrun op alle banken tegelijk komt als domino-effect, en de staat failliet dreigt te gaan, of dat er zoveel geld bijgedrukt wordt dat we voor niets gespaard hebben.
Trouwens, ik denk niet dat ik dit deposito neem, want ik kijk meer naar percentage dan looptijd, en vind 4,5% toch een stuk aantrekkelijker...
PS: Ik vind die discussies leuker dan dat er de hele dag niets wordt gepost :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Laatst bijgewerkt door henrid op wo 21 sep 2011 5:40 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:36 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
roobaaro schreef:
geen discussie meer maar dan een stelling speciaal voor jullie 2;)

Als het geld niet gerand stond , zou je dan ook sparen bij LPB??? ...
Wanneer er geen garantie zou zijn zou ik bij een heleboel banken niet sparen, inclusief een aantal van de door jou genoemde.

Op de rest ga ik even niet in want dat kan ik even niet volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:47 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
henrid schreef:
... Ten tweede zou ik m'n geld nooit meer op een bank zetten die niet gegarandeerd is, maar zonder zorgen op elke andere, wat hun status ook is, en als iedereen dat vertrouwen had, dan valt de bank m.i. niet om. ... Trouwens, ik denk niet dat ik dit deposito neem, want ik kijk meer naar percentage dan looptijd, en vind 4,5% toch een stuk aantrekkelijker ...
PS: Ik vind die discussies leuker dan dat er de hele dag niets wordt gepost :wink:
Juist ... Ik heb vandaag wel zo'n deposito geopend, en ik hoop dat over 12 maanden jaar de rente verder is gestegen zodat ik een nieuw deposito kan afsluiten. Pas bij 5% (wishfull thinking) ga ik langer vastzetten dan 1 jaar ... Ik heb liever alleen zinnige discussies zonder verdwaalde twitter berichtjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:50 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
appeltje schreef:
Ik heb liever alleen zinnige discussies, dan verdwaalde twitter berichtjes.

Ach, als iemand zich hier begeeft omdat hij een tekort heeft aan vriendjes, kunnen we toch wel een uitzondering maken ?
Hij doet zijn best.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:59 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Eindigt het contractnummer altijd op nul ?
Indien niet dan zijn er wellicht al een paar duizend depositos geopend, anders "maar" een paar honderd.
deposito 1, vanmorgen geopend: *38??0
deposito 2, 7 uur later geopend: *39??0


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 6:32 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
roobaaro schreef:
geen discussie meer maar dan een stelling speciaal voor jullie 2;)

Als het geld niet gerand stond , zou je dan ook sparen bij LPB???


Een stelling die eindigt met drie vraagtekens..........
Even heel eenvoudig; dat is geen stelling, dat is een vraag.
Bovendien is hij helemaal niet nieuw, die vraag heb je al vaak genoeg gesteld, te pas en te onpas. Vooral onpas, zoals nu.

En ook: Als er zo'n teken (?) achter staat, is het de bedoeling dat je antwoordt.
Dus als iemand vraagt waar hij jouw kritiek "onzin" noemt nadat je dat zelf hebt beweerd, dan kun je dat toch zeker wel aangeven ?
Alleen een echte Robaro vlucht weg voor zijn eigen woorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 7:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
appeltje schreef:
Eindigt het contractnummer altijd op nul ?
Nee, ik heb diverse eindcijfers op mijn bestaande deposito's. Ik heb er vandaag nog geen geopend overigens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 7:12 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Hadjememaar schreef:
Alleen een echte Robaro vlucht weg voor zijn eigen woorden

Zullen we ons vanaf nu maar weer storten op het uitwisselen van nuttige informatie m.b.t. sparen?
Alhoewel er een vraagteken achter staat: liever geen (ant)woorden maar daden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 9:46 pm 

Geregistreerd: di 03 nov 2009 9:53 pm
Berichten: 36
Ik heb er vandaag 1 geopend en dat contractnummer eindigt niet op een 0

Ik zat begin van de week te overwegen om mijn hypotheek maar helemaal te gaan aflossen. Want met mijn huidige variabele hypotheekrente (2,55%) en de huidige variable spaarrente kost het me nu geld door de vermogensrendementheffing en eigenwoningforfait. Alternatief was de spaarrente langer vast zetten. Maar dan moest ik het een jaar of 3 vast gaan zetten en dat vond ik lastig om te overzien. Dus deze actie kwam mooi uit. Een jaar vast zetten vind ik wel te overzien en nu ben ik goedkoper uit dan alles af te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 9:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Eindcijfers 7, 8, 9, 1, 2 (het is net de staatsloterij) en dus is er helaas net iemand tussendoor geschoten (zal toch niet roobaaro geweest zijn he) :lol: Niet geopend voor mezelf trouwens, maar voor een ander die ik spaarbewust heb gemaakt :) Twee maand geleden ook voor een ander gedaan, en toen zaten we zo'n 6300 deposito's lager, waarbij minimaal 1000 Euro per stuk, dus dat is alweer 6,3 miljoen. Nummer is ruim boven de 40000, dus vandaag zo te lezen richting 2000 stuks, wat dus anders ongeveer in een maand geopend wordt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 8:00 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Ik gok even dat LPB wat spaargeld probeert aan zich te binden (en dat lijkt goed te lukken ;)), omdat banken tegenwoordig een grotere reserve moeten hebben. Nu zijn ze voor een jaar weer zeker van een bepaalde hoeveelheid spaargeld en hoeven ze even niet mee te doen met de race om bovenaan de spaarlijsten te staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 9:49 am 

Geregistreerd: di 03 nov 2009 9:53 pm
Berichten: 36
Maar dat zou met b.v. 3,4% op 1 jarige depositos toch ook wel gelukt zijn? Misschien zou het dan iets langer duren, maar dan zaten ze ook beduidend boven de concurrentie. Of zouden ze nu heel snel geld nodig hebben nu ze met variabel niet meer bovenaan staan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 10:04 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als de economie in recessie of depressie zou komen, komen de autoverkopen natuurlijk flink onder druk, dat zag je bij de vorige crisis wel toen de havens uitpuilden met auto's.
Dus dan is het voor LeasePlan, nog even los van verplichte kapitaalseisen, zeer aantrekkelijk om wat vlees op botten te hebben om die komende storm te kunnen doorstaan. Liefst in depositovorm, dat geeft veel meer zekerheid.

Het grote probleem voor banken in deze tijd is het internetbankieren. Enerzijds een handige tool voor klanten maar anderzijds een groot risico omdat er vanwege zeer minimale renteverschillen grote sommen geld naar elders kunnen worden overgeboekt in hele korte tijd. Het gedrag van de spaarders is zeer calculerend. En dat zie je bijvoorbeeld ook als een bank in de problemen komt. Ook dan wordt zeer veel geld weggeboekt, niet omdat de hoofdsom in gevaar is (DGS) maar omdat men anders een paar euro rente zou mislopen van datum failissement tot aan de uitbetaling DNB.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 11:23 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
obligataire schreef:
Het gedrag van de spaarders is zeer calculerend.
En dat is dan weer in tegenspraak met een enquete van DNB, waaruit blijkt dat de meesten zich niet druk maken over de rente die ze ontvangen.

http://financieel.infonu.nl/sparen/8163 ... ingen.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO