Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 6:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 11:10 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
OTTA 294 schreef:
Of het echt verstandig is om meer dan 40K of 50K op 1 bank te zetten,is een ander verhaal. Ik doe dat in ieder geval niet voor alle zekerheid!
Als je een fors bedrag hebt en dat wilt spreiden over tenminste twee banken om ingeval van een faillissement niet enkele maanden zonder geld te zitten, kan ik me iets bij je terughoudendheid voorstellen.
Verder kan ik geen reden bedenken. Er mankeert niets aan de gegeven zekerheid en een door twijfel daaraan ingegeven beperking is - volgens mij - vrees je te branden aan koud water.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 11:23 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik meen mij te herinneren dat in de Europese regelgeving er zelfs sprake is dat binnen 1 of 2 weken tegoeden uitbetaald moeten worden na het omvallen van een bank.
Als dat werkelijkheid wordt is die zorg ook gelijk van de baan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 12:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Ik denk dat @Paul209 onderstaand artikeltje bedoeld.

Klanten failliete banken sneller uitbetaald

Door: ANP | ANP | 15 december 2008

STRAATSBURG (ANP) - Klanten van failliete banken krijgen voortaan binnen 35 dagen hun geld terug via het garantiestelsel. Onderhandelaars van het Europees Parlement en de gezamenlijke EU-landen hebben daarover maandag 15-12 2008 een akkoord gesloten, aldus een woordvoerster van huidig EU-voorzitter Frankrijk maandag.
In Nederland geldt nu een termijn van drie maanden. EU-commissaris Charlie McCreevy (Interne Markt) had aanvankelijk voorgesteld dat het garantiestelsel binnen zes dagen zou uitkeren. Maar alle betrokkene vinden die termijn onrealistisch. Door de nieuwe regels, die het Europees Parlement woensdag van plan is goed te keuren, garandeert het stelsel 50.000 euro per rekeninghouder. Dat bedrag stijgt tot 100.000 euro vanaf eind 2010. Dat is later dan de EU-commissaris had voorgesteld.

Voor de goede orde, die 50.000 euro per rekeninghouder is door Bos nu dus inmiddels al 100.000 tot eind 2010


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 1:52 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
George schreef:
die 50.000 euro per rekeninghouder is door Bos nu dus inmiddels al 100.000 tot eind 2010


tot eind 2010, en ook daarna...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO