Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 7:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 9:03 am 

Geregistreerd: vr 20 feb 2009 10:16 am
Berichten: 11
Gisteren las ik in de Telegraaf een artikel van de hand van Herman Bouter die zei;
als hij de reclame van NIBC opTV ziet denkt 'waar heb ik dat eerder gezien?' En de koude rillingen lopen dan over zijn rug. Kortom een negatief artikel en een serieuse waarschuwing voor spaarders bij NIBC

Wie heeft het gelezen en hoeveel zorgen moet ik mij als beginnende depositospaarder nu maken?
Als ik een scanner had, of als die niet stuk zou zijn :oops: , zou ik het artikel voor jullie inscannen.
Ik heb onlangs een paar deposito's van 3000 daar geparkeerd.
met vriendelijke groet,
jameheri


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 9:13 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Wat zeurt die man toch (en daar hoef ik niet eens het artikel voor te lezen)?
En ook al gaat het nog niet goed bij NIBC, waarvoor moeten wij gewaarschuwd worden (dat moet ie maar bij DNB doen)?
Niemand die daar spaart hoeft zich zorgen te maken (beneden een nog niet nader bepaald bedrag).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 9:33 am 

Geregistreerd: do 23 okt 2008 12:22 pm
Berichten: 24
[quote="henrid"]Wat zeurt die man toch (en daar hoef ik niet eens het artikel voor te lezen)?


Ik ken Herman de Bouter als een zeer serieus analist, die een eigen bedrijf heeft dat op uurbasis werkt (dus geen provisie) en daardoor onafhankelijke adviezen geeft. Hij is doorgaans zeer goed op de hoogte van wat er in de financiele wereld speelt en heeft in het verleden regelmatig gewaarschuwd voor slechte financiele producten. Ik neem zijn commentaar wel degelijk serieus en ga daarom niet met NIBC in zee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 10:47 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Waar heb ik reclames meer gezien?? Oh, ja, Rabo, ING, AMRO?

Alle banken maken reclame, dus gaat het overal slecht? Moet je dan alleen gaan sparen bij banken die geen reclame maken? Met het idee... "Reclame maken kost geld", dat geld besparen ze zich om 1) Een hogere rente te geven? 2) Omdat ze het geld niet hebben om reclame te maken?

De enige partij die echt iets zinnigs kan zeggen (nmm) is de DNB, maar die zeggen niets want elke vorm van serieuze woorden van waarschuwing van welke zich zelf SERIEUS nemende autoriteits persoon (Herman Bouter???) is een "self fullfilling proficy"

Door de waarschuwing ontrekken mensen geld aan een bank => Daardoor komt de bank in de problemen => Zijn er meer "mensen die het kunnen weten" die gaat waarschuwen => Meer geld onttrokken aan de bank => etc => etc => bank kapot.

Is een buitengewoon gevaarlijk spelletje wat meneer Bouter aan het spelen is... Maar niet met zijn eigen geld, maar met dat van duizenden andere Nederlanders.
En ach, het is een win-win situatie... Als er wel wat gebeurt is het "zie je wel" ik had gelijk. Gebeurt er niets, dan heeft hij een mooi vangnet waarom hij niet zijn klanten geadviseerd heeft een mooiere rente te halen bij de NIBC ipv de 1% die ze nu bij de postbank trekken. Zijn statement als zijnde dat NIBC klaar is voor de kattenbak is daarna al snel vergeten want "gelukkig heb ik ongelijk gekregen" is zijn statement dan.
Ondertussen speelt deze man met een flink aantal banen (duizenden? of i.i.g Honderden?) en/of het geld van vele Nederlanders die bij de NIBC geld uit hebben staan. Om nog maar te zwijgen van de belasting centen die het ons ALLEMAAL kost!

Ik walg van dit soort 'galg journalistiek'!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 12:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het artikel uit De Telegraaf zo. 1-3-2009.

Vanwege de kredietcrisis zoeken veel mensen een veilige haven voor hun zorgvuldig vergaarde vermogen.
Daarbij gaan ze echter nog wel steeds af op de hoogste rentevergoeding voor hun spaarcentjes.
Een in het oog springende aanbieder is NIBC.

...

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 1:15 pm 

Geregistreerd: vr 20 feb 2009 10:16 am
Berichten: 11
:lol: Ik, als beginneling, word al weer wat rustiger. Voor zover een adhd-er rustig kan zijn! :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 1:41 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Over NIBC maak ik mij op het moment minder druk als over ING.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 2:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Lisanne zegt: Ik ken Herman de Bouter als een zeer serieus analist.

Gelukkig heb jij wel die ene goeie analist kunnen vinden. Ik ben er op Kees de Kort na de afgelopen jaren niet 1 tegen gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 2:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Grappig te zien hoeveel mensen hun ogen weer sluiten voor kritiek.
Ik kan in het artikel namelijk geen onwaar woord ontdekken.

Wat je ook niet mag vergeten is dat de wereld groter is dan het forum van SI.
Mensen met kapitalen die het DGS overstijgen zijn m.i. weldegelijk gebaat met waarschuwingen en negatieve geluiden.
Dat hebben we bij het debacle IceSave wel gezien.
Er zijn er nog genoeg die in onzekerheid verkeren over hun inleg.

P.S. Ik kan n.a.v. van sommige reacties al bijna (weer) voorspellen wie er al tot over hun oren inzitten. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 3:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Eéns Paul, het geheugen is soms wel érg kort. NIBC is zeker nog niet uit de problemen en het artikel is naar mijn maatstaf nog tamelijk mild. Voor april moet NIBC 6,7 miljard aflossen. Daarvan maakte de bank zelf al melding in het Financiëel Dagblad van 18 aug 2008, elders op dit forum gepost (9 okt 2008, 10.49 u) Een deel daarvan is al rond, maar de rest moet nog wel even....!
Maar áls je er geld hebt staan zou ik me nu evenmin druk maken, mits de som het maximum van het DGS niet te boven gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 3:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Uit de Volkskrant:

Citaat:
Vorig jaar zetten analisten nog vraagtekens bij de capaciteit van NIBC om nieuw geld aan te trekken. Drost maakte gisteren korte metten met die twijfels. ‘We hebben zonder problemen 5 miljard euro opgehaald. De rentekosten zijn wel hoger dan een paar jaar geleden.’ Een deel van het geld leende NIBC onder de garantie van de Nederlandse overheid.


_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 4:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ook geleend geld zal ooit met rente weer terugbetaald moeten worden.
M.i. gewoon een beetje het ene gat met het andere gat vullen.

Verder geeft NIBC het al aan: ze moeten meer rente betalen.
Ik vergelijk dat maar met mensen die normaal geen autoverzekering meer kunnen krijgen.
Daar bestaat ook een bedrijf voor, wat tegen een zeer hoge premie toch een verzekering verstrekt aan brokkenpiloten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 4:21 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Banken, alle banken ongeacht welke bank dan ook... bestaat des gratie des spaarders... Wanneer iedereen, bij welke bank dan ook, zijn volledige saldo wegtrekt is die bank kapot.

Door dit soort 'galg journalisme' praat je simpelweg banken kapot, ik vindt dat niet kunnen.

En Paul, ja ik heb wat geld uitstaan bij NIBC, maar ook bij diverse andere banken en blijf altijd onder het DGS.... Sterker nog het gaat allemaal maar om kleine beetjes, zoveel kan ik nou ook weer niet sparen... Zelfs al zou ik alles in 1 bank stoppen gaat het nog niet over het (oude) DGS heen. Dus over mijn centen maak ik mij niet druk.
Echter dit soort losse flodders met " waar heb ik dit meer gezien??"
Waar gaat dit over?? Zo kan je ongeveer elke bank gelijk stellen aan Icesave.

Als de paralel met NIBC getrokken wordt op basis van de hoge rente, quote: "Waarom biedt NIBC zo’n hoge rente?"
Waarom maakt meneer niet dezelfde paralel met Money You en CEB (5%), natuurlijk zit NIBC met die leningen in de maag.
Natuurlijk gaat het bij elke bank 'minder' en is e.a. wat lastiger... ING heeft ook al een paar miljard directe steun gehad van de overheid, om nog maar niet te spreken van de diverse andere 'groot banken' die zo 'veilig' zijn.
Galg journalistiek. Het publiekelijke ophangen van een bank.

Gesponnen direct van dezelfde retoriek van Mr Bos "hoge rente = risico", dus een staats obligatie (nederland) heeft meer risico dan een "Plus rekening" van de ING??? De rente die je op de obligatie vangt is hoger => Meer risico??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 4:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Och ja, weet dat de Gemeentes, Provincies, Waterschappen, Ziekenhuizen, Woningbouwverenigingen, Hogescholen en Universiteiten ook allemaal bij NIBC sparen omdat daar de hoogste rente te halen valt..... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 5:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Zou dit dan door een echte analist geschreven zijn?

NIBC heeft bij Fitch nu een betere rating dan SNS Reaal.
Bron: http://www.fd.nl/artikel/11150104/kredi ... laag-fitch


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO