Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 12:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: En maar wachten
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Vanaf 11 september zijn we bezig geweest met mailen en bellen. Nu is ie dan toch geheel onverwacht zonder dat we een mailtje hebben gehad alsnog geactiveerd. Wij blij.


Laatst bijgewerkt door George op vr 26 sep 2008 7:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Ik kan het alleen maar volledig eens zijn met je! Ik zit in hetzelfde schuitje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:33 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Terugboeken naar de tegenrekening duurt dagen. Ik denk aan opheffen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Pfff, ik kan niet eens terugboeken.

Het zag er allemaal veelbelovend uit: binnen een uur een contract en de voorwaarden per mail, binnen twee dagen de tan-codes binnen en het rekeningnummer, en toen ..........? Toen ging het bij velen fout.

Als NIBC zo doorgaat dan wordt het één grote flop. Mensen die twijfelen en dit allemaal lezen over NIBC, zullen eerder voor Credit Europe bijvoorbeeld kiezen. En terecht.

Ik zit nog te wachten op activering (al bijna 2 weken). Als de terugboekingen inderdaad dagen duren (hoeveel precies Linn, kan je dat al vertellen?) dan verwacht ik niet lang bij deze bank te zitten.

Kortom nadat ik perfecte service heb genoten bij Credit Europe en bij Amsterdam Trade Bank, ben ik nu toch wel minimaal lichtelijk teleurgesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Beste Linn, Zolang ie nog niet geactiveerd is zal het niet lukken om terug te boeken. Onbegrijpelijk dat ze dat hele systeem niet van te voren goed uitgetest hebben. Omdat bij Icesave alles met 2 dagen perfect inorde was, dacht ik in mijn onnozelheid dat het bij deze Nederlandse zakenbank ook wel zou lukken. Mooi niet, geduld, geduld en nog eens geduld..................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:57 pm
Berichten: 74
Bij mij was het binnen enkele dagen geregeld... Helemaal top! Het gaat zeker niet bij iedereen verkeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 10:05 pm 

Geregistreerd: zo 03 aug 2008 9:51 pm
Berichten: 7
Spooky schreef:
Bij mij was het binnen enkele dagen geregeld... Helemaal top! Het gaat zeker niet bij iedereen verkeerd.


Bij mij was het ook vrij snel geregeld. Op 10 september aangevraagd en de papieren een dag later opgestuurd. Twee dagen later het pakket in huis. Op 17 september was alles geactiveerd nadat ik een email 's middags had ontvangen dat alles was goedgekeurd. Daarvoor werkte het nog niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Eerste post :)
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 11:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Spooky schreef:
Bij mij was het binnen enkele dagen geregeld...

Bij mij ook: begin vorige week aangevraagd en de papieren opgestuurd, eind vorige week het rekeningnummer en de TAN-codes e.d. in de bus, dus begin deze week een klein bedrag overgeboekt (vanaf de tegenrekening die ik had opgegeven) en de dag erna daar weer een gedeelte van teruggeboekt. Geen enkel probleem: zowel de bij- als de afschrijving waren binnen een dag al verwerkt (van en naar Rabo). Vandaag heb ik dus een groter bedrag overgeboekt, dat met boekdatum vandaag (en valuta-datum morgen) inmiddels ook op de rekening bijgeschreven is. Alles werkt zo te zien dus prima :)

Het enige dat ik wel nog lijk te missen is die bevestigings-email van activatie, maar blijkbaar is dat bij mij niet meer nodig?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 12:03 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb ook geen bevestigingsmail gekregen, maar eerlijk gezegd zit ik daar ook niet meer op te wachten. Ik zal volgende week dinsdag of woensdag eens kijken hoelang het terugboeken duurt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 2:52 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Wat mij betreft positieve ervaring met NIBC.
Aanmelding en activatie binnen enkele werkdagen. Overboeking van en naar tegenrekening (Postbank) binnen een etmaal. Ook de opgebouwde rente lijkt nu dagelijks te worden bijgewerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 9:19 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
George schreef:
Beste Linn, Zolang ie nog niet geactiveerd is zal het niet lukken om terug te boeken.


George, geen verkeerde conclusies trekken!!

Mijn rekening was geactiveerd, als proef enkele euro's teruggeboekt. De volgende dag was mijn saldo aangepast maar het bedrag stond pas na 3 dagen op mijn tegenrekening.
Dezelfde dag bij een andere bank een bedrag opgenomen en dat stond één dag later op mijn tegenrekening.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 10:50 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
halvemark schreef:
Wat mij betreft positieve ervaring met NIBC.
Aanmelding en activatie binnen enkele werkdagen. Overboeking van en naar tegenrekening (Postbank) binnen een etmaal. Ook de opgebouwde rente lijkt nu dagelijks te worden bijgewerkt.


Ik heb op 20 september geld geboekt naar NIBC. Boekdatum is vermeld als 22 september en nu - 26 september - is de opgebouwde rente pas 1 dag. Ik neem aan dat dat nog niet goed is bijgewerkt, anders worden er wel erg veel valuteringsdagen in rekening gebracht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 11:09 am 

Geregistreerd: wo 30 jul 2008 3:16 pm
Berichten: 41
Ik heb op 20 september geld geboekt naar NIBC. Boekdatum is vermeld als 22 september en nu - 26 september - is de opgebouwde rente pas 1 dag. Ik neem aan dat dat nog niet goed is bijgewerkt, anders worden er wel erg veel valuteringsdagen in rekening gebracht.[/quote]

Bij de eerste storting ging er ook 1 extra valuteringsdag overheen. Het betrof hier slechts 100 euro maar toch. heb inmiddels weer gestort en het is even afwachten wanneer hierover rente wordt gerekend.

De opening van de rekening duurde bij mij +- 3 werkdagen langer dan bij credit europe en anadolu. Ik had al wel rekening hiermee gehouden aangezien er vast stormloop zou zijn. Ik kon mijn storting al terugzien voordat ik mijn legitimatie had verstuurd. Met overboeken heb ik geen ervaring nog maar daar gebruik ik eigenlijk alleen de credit europe rekening voor. NIBC is echt om een deposito te openen en ongemerkt rente te laten trekken :D

Het internetbankieren ziet er overigens goed uit vind ik!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 11:38 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het gaat natuurlijk pas echt in de papieren lopen als je tienduizenden euro's gaat overboeken.
Als het om 1000 euro gaat praat je over een renteverlies van zo'n 10-15 cent per dag...
Lekker belangrijk.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 2:32 pm 

Geregistreerd: do 11 sep 2008 3:24 pm
Berichten: 15
Allemaal leuk en aardig, die hartstochtelijke voorstanders en klagers, maar feit is dat er relatief veel fout gaat bij de start van NIBC, vergeleken met ervaringen met andere banken. Daarbij is de langere doorlooptijd van de aanvraag nog niet het grote probleem, maar de onduidelijke en incorrecte communicatie vanuit NIBC en de slechte bereikbaarheid. Dat geeft geen vertrouwen. Punt.

En aan iedereen die wel vlotjes een rekening heeft kunnen openen: fijn voor jullie, ik snap dat je in deze tijden niks dan positiefs wil horen over de bank waar je net (een deel van) je spaargeld hebt ondergebracht.

En aan de andere 'wachtenden': laten we hopen dat het snel verholpen is en het gras is de afgelopen dagen weer wat groener geworden bij de buren (oa CE).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO