Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 7:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 4:59 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
oom dagobert schreef:
Zal in deze topic bij houden hoe het bij verloopt!

Nou, doe maar niet. Over de al-dan-niet snelheid van NIBC is al voldoende gepost. Volslagen oninteressant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 okt 2008 4:44 pm
Berichten: 11
reneva schreef:
oom dagobert schreef:
Zal in deze topic bij houden hoe het bij verloopt!

Nou, doe maar niet. Over de al-dan-niet snelheid van NIBC is al voldoende gepost. Volslagen oninteressant.


Denk het niet hoor. Ik zelf zou graag willen weten hoe de snelheid van registreren, geld overboeken etc er nu voor staat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 5:09 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@oom dagobert

Nou, doe het inderdaad toch maar niet. Ook ik vind het bar oninteressant. Inmiddels weten we allemaal wel hoe het verloopt bij NIBC. Alles wat daar verder over wordt gemeld is inderdaad nutteloze informatie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 5:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
jody schreef:
@oom dagobert

Nou, doe het inderdaad toch maar niet. Ook ik vind het bar oninteressant.


Vandaar mijn eerder voorstel standaard voor iedere bank een (sticky) poll te maken over dit soort zaken.
Dat scheelt hele lappen te lezen tekst, en een ieder kan zien hoe het met bijv. de doorloopsnelheid of klantenservice gesteld is.
Zie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=825

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 5:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 okt 2008 4:44 pm
Berichten: 11
Dat is idd een goed voorstel.
Dat houdt de topics leesbaar. Helemaal als iedereen topics maar vervuild met mededelingen dat je maar beter niet moet posten! 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 7:18 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Post maar wel. Misschien gaat het bij jouw wel net zo goed en vlot als bij mij. En dat mag ook gezegd worden! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 3:37 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
oom dagobert schreef:
Dat is idd een goed voorstel.
Dat houdt de topics leesbaar. Helemaal als iedereen topics maar vervuild met mededelingen dat je maar beter niet moet posten! 8)


Eens. Houd ons svp op de hoogte van je bevindingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 4:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
(Over BIC en IBAN nummers van NIBC bank, en het opzoeken daarvan op http://www.ibannl.org/iban/frame.html)

Doboy schreef:
NIB Capital Bank N.V. lijkt mij hetzelfde als NIBC Bank N.V. Maar garantie tot de deur. :wink:

Of moet volgens jou NIBC Direct erbij staan? Volgens mij niet. Centraal Beheer heeft bv een nummer van Achmea Retail Bank.


Vandaag dan eindelijk via email antwoord van NIBC. En dan nog wel 2 keer (2 verschillende emails, met ongeveer dezelfde strekking). Bericht 2 komt nog even terug op het feit dat ik in een vorige reactie van NIBC een totaal niet ter zake doend antwoord kreeg...

(1)

Een eventueel BIC of IBAN nummer heeft u niet nodig. Dit zou alleen relevant zijn wanneer er vanaf een buitenlandse tegenrekening gelden moeten worden overgemaakt.
Dit is in het geheel niet toegestaan. Wij kunnen uw verzoek derhalve niet honoreren.

(2)

Een IBAN nummer is voor buitenlandse rekeningnummers en u kunt enkel en alleen overmaken vanaf uw tegenrekeningnummer. Een BIC is voor een tussenrekeningnummer en dat is bij ons niet van toepassing. Vandaar dat het vorige antwoord dat wij gaven een korte samenvatting was van de procedure betreft het overmaken.

===========

Nou ja zeg, wat moet ik daar nu weer mee? :(

Ik wilde alleen maar even mijn (inmiddels omvangrijke) lijstje met rekeningnummers compleet maken!?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 6:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Het klopt niet, dat je enkel van je tegenrekening kunt overmaken. Dat zeggen ze wel steeds in hun emails, maar bij mij lukt het gewoon om van een andere betaalrekening geld naar mijn spaarrekening over te maken. Het blijft lastig, die communicatie met de klantenservice.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 6:26 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Toch goed om te weten dat een SEPA-overboeking niet is 'toegestaan'. Ik wilde nl via SEPA naar verschillende banken een aantal overboekingen gaan doen om valutering te voorkomen. Ik had begrepen dat dit bij CE lukt. Nu wacht ik liever even op de ervaringen van andere forumleden.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 8:40 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Doboy schreef:
Ik wilde nl via SEPA naar verschillende banken een aantal overboekingen gaan doen om valutering te voorkomen.


Wat bedoel je hier precies mee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 9:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Joliehuis, kijk hier maar eens:http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=146&highlight=sepa

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 10:47 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Dank je, die truc kende ik nog niet. Ben dan ook nog relatief nieuw hier op dit forum...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
na 2 weken de welkomstmap eindelijk ontvangen. Ik proberen in te loggen bleek dat het niet werkte. Helpdesk maar weer eens gebeld (ken het nummer uit mijn hoofd inmiddels). De gebruikersnaam zoals deze in de welkomstmap vermeld stond bleek niet te kloppen, moest even 2 nulletjes toevoegen aan het eind. RAAR.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 2:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
nibc schreef:
De gebruikersnaam zoals deze in de welkomstmap vermeld stond bleek niet te kloppen, moest even 2 nulletjes toevoegen aan het eind. RAAR.


Vraag of ze gelijk ook even twee nullen aan je saldo toevoegen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO