Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 7:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: problemen bij NIBC?
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 3:00 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Na het zeer snel openen van mijn rekening door NIBC en toesturen van Tan-codes in een mapje, heb ik het contract met kopie rijbewijs teruggestuurd en een bedrag gestort van mijn tegenrekening. Mailtje gestuurd met de vraag of ik ook van een andere rekening kon storten. Antwoord: nee, dat kan niet. Toch maar geprobeerd. Is keurig bijgeschreven. Daarna weer wat gestort. Ook keurig bijgeschreven. Maar: termijndeposito openen lukte niet en terugboeken ook niet. Op een mailtje kreeg ik uiteindelijk een antwoord, dat men wat vertraging had opgelopen en dat ik per mail bericht zou krijgen wanneer mijn rekening actief is (?). Aangezien de eerste transactie al op 12 september was, veronderstelde ik, dat mijn rekening allang actief was. Tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds niet terugboeken of een deposito openen. Wel kan ik inloggen en zie ik, dat dagelijks rente wordt opgebouwd. Op mailtjes komen nu antwoorden, dat ze binnen 48 uur zullen antwoorden. Elders op het Forum lees ik soortgelijke verhalen over NIBC. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere banken. Het geeft mij het gevoel dat er problemen zijn bij NIBC. In ieder geval klopt er iets niet in de werkorganisatie van dit bedrijf. Weet iemand hier op het Forum misschien meer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 4:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Twee weken is echt geen abnormale tijd om een internet rekening te openen hoor.
DHB deed er 3 weken over bij mij, en (ik dacht) Credit Europe zelfs 4 weken.
Dan zit je dus met je geld 4 weken op een andere (lagere rente) rekening te wachten tot je het kunt overmaken.
NIBC heeft juist het voordeel dat je wel meteen kunt storten, dus profiteren van de rente.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 5:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Dat er tijd nodig is, dat begrijp ik. Maar bij deze bank lijkt alles in een andere volgorde te gaan en is communiceren met de klant niet het sterkste punt, zowel qua wijze waarop, als wat betreft de inhoud. Ik ben met je eens, dat de rente-opbouw prima gaat (op papier dan...). Ik hoop, dat er een zinnig antwoord komt op mijn mailtje aan NIBC. De 48 uur zijn nog niet verstreken....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 5:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Zoals uit mijn eerdere posts wel blijkt, heb ik ook geen goed gevoel bij deze hele situatie. Ik heb daarom besloten om nog maar wat bij ATB te stallen in plaats van bij NIBC. Daar namelijk ook 5,5% op 6 maands deposito.

Jammer voor NIBC, maar het bevalt me niks hoe NIBC communiceert en dat je geen geld terug kan boeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 6:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Ik wacht nog maar even met storten op mijn verse rekening. Eerst even kijken of de berichtgeving omtrent de bank beter wordt. Ik denk (hoop) dat het slechts aanloopperikelen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 7:48 pm 

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 12:17 pm
Berichten: 23
Weet niet wat er aan de hand is, maar ik kan gewoon geld overboeken op mijn tegenrekening, enz., en alles gaat PRIMA.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 9:50 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Kennelijk duurt het bij sommige mensen wat langer voordat alles geregeld is. Ik heb geen enkel probleem ondervonden en kon 4 dagen nadat ik het contract had teruggestuurd en een eerste storting had gedaan mijn rekening volledig gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat het ook fair is om enigszins rekening te houden met de omstandigheden.
Voor NIBC is het de eerste kennismaking met particuliere spaarsystemen en ze zijn de eerste weken bedolven onder de aanvragen.
Ja dan zal er best wel iets mis gaan. Dat wordt vanzelf beter.
En ik hoef ook niet uit te leggen denk ik hoe moeilijk je tegenwoordig aan goed personeel komt.
Als ik naar de spelfouten in die mails van de helpdesk kijk rijzen de weinige haren mij te berge :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 11:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ja, ik denk zelf ook wel, dat het aanloopproblemen zijn, maar toch... Ik vind, dat een bedrijf goed met zijn klanten moet communiceren, juist ook als er wellicht problemen of achterstanden zijn. Anders weet je als klant niet waar je aan toe bent. Ik vind het gek, dat de een wel kan terugboeken en de ander niet. Dus, mensen van NIBC, als jullie meelezen, graag een berichtje op de website of in dit Forum, wat er aan de hand is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:02 am 

Geregistreerd: ma 16 jun 2008 9:57 am
Berichten: 12
Ik heb ook meer dan 2 weken geleden de rek aanvraag ingedient en alles opgestuurd , kan nu nog niet naar de deposito overboeken, heb 2 x een email gestuurd maar helaas nog geen resultaat , heb meerderen rek bij AT en CEB en Ice maar zo lang heeft het nog nooit geduurd , dit is wel de eerste indruk die je van een bank krijgt, maar michien hebben ze geen honger bij de Nibc, zolang ik geen voledig beheer over mijn rek heb stort ik het deposit niet vol.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:54 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Op 11-09 hebben wij de rekening aangevraagd en vandaag is ie na veel heen en weer bellen en mailen dan toch geactiveerd. Wij blij en zullen maar denken beter laat dan nooit.


Laatst bijgewerkt door George op vr 26 sep 2008 7:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Bedenkelijk........
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:34 am 

Geregistreerd: do 08 mei 2008 2:27 pm
Berichten: 3
Geen fijne verhalen over de communicatie met deze club! Ik heb ze zelf gisteren een mailtje gestuurd over twee onderwerpen:

Voor één en/of rekening heb ik 14 welkomstpakketten ontvangen. Als je dan niet welkom bent :oops: :oops: . We hebben een kwartier de 12 overbodige TANcode formulieren zitten te versnipperen......

Voor de tweede en/of rekening kreeg ik bericht dat er al een rekening op deze naam zou bestaan. Helaas kunnen wij uw aanvraag niet honoreren. Of ik zelf even terug wil bellen voor 10 cent per minuut.... Is ook al niet erg klantvriendelijk, ze hebben met de aanvraag al mij gegevens inclusief telefoonnummer gekregen.

Hun rente is natuurlijk best aantrekkelijk, maar ik voel er niet zo veel voor om mee te helpen de kinderziektes te overwinnen. Opvallend is dat we vorige maand ook twee rekeningen bij de ATB geopend hebben. De communicatie en de afhandeling verliepen perfect.

Ook wij wachten het antwoord van NICB af maar een lekker gevoel hebben we er niet meer bij.....

_________________
Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:41 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Wat een kommer en kwel allemaal. :wink:
Vroegah, was men weken bezig met het heen en weer sturen van allerlei papieren.
NIBC daarintegen laat direct na de binnenkomst van het geld de klanten alvast genieten van een zeer goede rente.
Dat NIBC daar de prioriteit heeft gelegd lijkt mij een prima zaak.
Tsja, en zaken die daar achteraan komen duren dan gewoon wat langer.
Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
Dat wilde ik FF kwijt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:49 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Inderdaad Paul ;)

Mijn ervaringen zijn ook positief. Een dag na aanvraag had ik het mapje met de benodigde papieren al in huis en geld (bij)storten kon ook vanaf het begin. Het enige waar ik nog een dag of vijf op moest wachten, was de definitieve activatie, maar ook dat verliep vlekkeloos. Dat het bij sommigen wat langer duurt heeft mijns inziens alleen maar te maken met het feit dat ze nu veel meer aanvragen te verwerken krijgen. Dus heb geduld 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:54 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik hoop, dat je gelijk hebt, dat het gewoon wat langer duurt. Maar ik vind het te gek voor woorden, dat je wel kunt storten maar niet kunt terugboeken. Mijn indruk is echter, dat ze de zaken nog niet goed op orde hebben en dat er fouten worden gemaakt. Dan wordt het allemaal nog erger, omdat mensen dan in de pen klimmen, mailtjes sturen, (dure) telefoontjes plegen. Die moeten ze dan ook weer allemaal te woord staan. Vandaag loopt mijn 48 uur af, dus ik ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO