Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 11:41 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
ger schreef:
In Nederland doen ze het net zo als op Cyprus: Hier wordt het geld niet rechtreeks van jou bank tegoed afgehaald, maar hier halen ze het via een omweg ook van je af zoals de btw van 16 naar 21%. En allelei belasting verhogingen. Op Cyprus is de benzine maar € 0.40 .Ik weet niet wie hier het slechtste af is. :mrgreen: Eénmalig € 3000,- betalen of jarenlang uitgeknepen worden. :shock:


@ger btw van 16% naar 21%. Wanneer was het 16%???
en de benzine € 0,40 per liter??
Hier staat mij niets van bij. 2 jaar geleden, toen ik Cyprus aandeed had de benzineprijs geen noemenswaardig verschil met NL. Misschien op de VN/ Engelse bases gelden deze prijzen, maar niet voor de doorsnee Cyprioot.

Iemand P&W gezien?
Waar haalt die muts van het NRC de "oude" garantstelling van € 30.000 vandaan? (zou dit haar eigen spaargeld zijn)
Het viel me wel op dat er over een rentepercentage van 8% op Cyprus geen oh's en ah's te horen waren. Een beetje journalist zou de hele boel kunnen sussen, door deze heffing als wisselgeld te bestempelen. In NL betalen we over een saldo van € 20000 of meer sinds 2001 t/m 2012 ook al 14,40% staatsheffing.
Hebben de Cyprioten ook zo iets als VRH?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 12:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik verbaasde mij ook over die 30.000. Die muts zal wel de klok hebben horen luiden: 20K, 40K, ach dat is gemiddeld 30K. Bekt wat makkelijker dan 100% over 20K en 90% over de rest tot 40K....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 1:34 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Icesave today,I save schreef:
ger schreef:
In Nederland doen ze het net zo als op Cyprus: Hier wordt het geld niet rechtreeks van jou bank tegoed afgehaald, maar hier halen ze het via een omweg ook van je af zoals de btw van 16 naar 21%. En allelei belasting verhogingen. Op Cyprus is de benzine maar € 0.40 .Ik weet niet wie hier het slechtste af is. :mrgreen: Eénmalig € 3000,- betalen of jarenlang uitgeknepen worden. :shock:


@ger btw van 16% naar 21%. Wanneer was het 16%???
en de benzine € 0,40 per liter??
Hier staat mij niets van bij. 2 jaar geleden, toen ik Cyprus aandeed had de benzineprijs geen noemenswaardig verschil met NL. Misschien op de VN/ Engelse bases gelden deze prijzen, maar niet voor de doorsnee Cyprioot.

Oké niet helemaal waar: Maar lees hier maar even wat één liter kost:
http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... yprus.html

En die 16% btw: Kijk hier maar even, Cyprus btw was lang 15% vorig jaar naar 17% en zins 14 jan.2013 18%
http://geld.plein.nl/belastingparadijze ... yprus.html

Laat mij dan maar die € 3000,- betalen.... :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 2:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
ger schreef:
Oké niet helemaal waar: Maar lees hier maar even wat één liter kost:
http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... yprus.html

En die 16% btw: Kijk hier maar even, Cyprus btw was lang 15% vorig jaar naar 17% en zins 14 jan.2013 18%
http://geld.plein.nl/belastingparadijze ... yprus.html
Misschien je prehistorische zoekmachine eens inruilen voor een moderne. Je komt met links uit 2007.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 3:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
http://www.vab.be/nl/viavab/verkeersinfo/europa/brandstofprijzen/default.aspx

ger bedoelde natuurlijk € 1,40 ipv € 0,40 per liter. :mrgreen:
en die 16% had natuurlijk 19% moeten zijn.
Foutje is zo gemaakt.

NB de afkorting CYP staat niet voor euro maar voor het Cypriotisch Pond. (ter info; dit was de munteenheid in Cyprus voordat de euro werd ingevoerd)

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 3:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Parlement Cyprus niet achter spaartaks
NICOSIA (AFN) - Het Cypriotische parlement zal waarschijnlijk niet instemmen met de omstreden belasting op spaargeld die als voorwaarde geldt voor Europese financiële steun voor het land.
Voor meer klik hier.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 3:41 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Icesave today,I save schreef:
http://www.vab.be/nl/viavab/verkeersinfo/europa/brandstofprijzen/default.aspx

ger bedoelde natuurlijk € 1,40 ipv € 0,40 per liter. :mrgreen:
en die 16% had natuurlijk 19% moeten zijn.
Foutje is zo gemaakt.

NB de afkorting CYP staat niet voor euro maar voor het Cypriotisch Pond. (ter info; dit was de munteenheid in Cyprus voordat de euro werd ingevoerd)


1 liter koste: Cyp 0.60 of te wel 1,00 euro ! Was ongeveer 35% goedkoper dan in Nederland.
En de btw is daar toch nogal wat lager als hier. :?

Het wordt niet voor niets het belasting paradijs genoemd. :shock: (zie link hier boven)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 3:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
ger schreef:
Als we dan toch willen katten...... :shock: 1 liter kost: Cyp 0.60 of te wel 1,00 euro !!!(zie de link bij gevoegd)


Het heeft niets met katten te maken; Je link komt van een site uit 2007 en is trouwens al 2,5x zoveel als je eerst meldde.

ger schreef:
En de btw is daar toch nogal wat lager als hier. Of heb ik het mis.? :?


Daar ging het niet over; Jij had het over een verhoging van 16 naar 21% btw (in Nederland) en dat klopte niet.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 4:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Voor wat het waard is:

Spaarheffing Cyprus niet in andere landen
De heffing op Cypriotische spaartegoeden zal niet worden herhaald in andere eurolanden. In Cyprus is de heffing volgens minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) ''onvermijdelijk''.
Voor meer klik hier.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 4:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Voor wat het waard is, ja.

Crisisheffing, BTW aanpassing, verhoging assurantiebelasting. Er zijn genoeg andere instrumenten om de centen uit de zak te kloppen.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 4:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik hoop dat de Europese leiders hun rug nu recht houden, en een voorbeeld stellen met Cyprus, zo mogen buigen of barsten. :evil:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 4:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Icesave today,I save schreef:
Voor wat het waard is, ja.

Crisisheffing, BTW aanpassing, verhoging assurantiebelasting. Er zijn genoeg andere instrumenten om de centen uit de zak te kloppen.


Fijn: zijn we het toch eens geworden. :wink: O ja, per 1 jan 2013 kwam er ook nog de accijnsverhoging bij. De BTW is toch ook een verhoging. Of klinkt dat wat minder erg. Dit zie ik elders ook wel eens. De ''aanpassing'' is vrijwel altijd een verhoging.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 4:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
In het laatste voorstel worden tegoeden < 20K vrijgesteld van belasting, net als in NL. Daarboven zou het 6,75% resp. 9.9% blijven.
Het daardoor ontstane tekort van 300 miljoen zal wel door ons betaald mogen worden.

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... 303256.xml

Hoe worden de bedragen trouwens vastgesteld? Per persoon, zoals bij ons, of per bankrekening. Ik vermoed het laatste...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 5:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
De mensen in Cyprus mogen nog blij zijn dat ze het vergoed krijgen. Jammer dat ze Cyprus hebben toegelaten tot de EU. Anders was het gewoon, helaas pindakaas je krijgt gewoon niks vergoed want de Cypruse overheid is failliet....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bankrun Cyprus
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2013 5:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Voor de te betalen belasting op spaartegoeden krijgen ze ook nog eens aandelen in banken of toekomstige gasproducties. Verplichte aandelen koop dus. En misschien levert het ze straks nog meer op dan ze nu moeten betalen.

Cypriotische regering stapt vanavond op. Nieuwe verkiezingen in Juni of Juli. En dan nog eens in September. Weer 6 maanden onzekerheid.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO