Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 10:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Sinds februari mijn rekening hier opgezegd. Begonnen een jaar of 3 geleden met zeer hoge rente ten op zichte van andere. Wel 1% opname kosten. Maar inmiddels stijgt de rente enorm en deze ..... rekening blijft gewoon op dezelfde onzin rente staan. Denkt SNS dat wij gek zijn, dan maar 1% boete. wat je in een half jaar tijd alweer goedgemaakt hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: lage rente sns spaarmix
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 9:27 am 

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 9:12 am
Berichten: 3
Ik ben het helemaal met je eens Edwin. Vandaag ben ik zover dat ik de rekening op ga heffen en geen zaken meer met SNS ga doen.
Ik erger me al een jaar aan het feit dat je niets meer over de spaarmix hoort. Ze zullen wel denken 'geen slapende honden wakker maken', de buit (1% opnamekosten) komt toch wel binnen.
Inmiddels vind ik die 1% kosten, waar ik toen mee akkoord gegaan ben wel op diefstal lijken.
Hier trap ik nooit meer in. Ik ben het vertrouwen in de degelijkheid van banken en fondsen inmiddels wel kwijt. Het belang van de klant staat gewoon in dienst van het eigen belang en daar kun je mee schuiven als het uitkomt.
Ik kan de Argentabank en de ASN-bank wel aanraden. Inmiddels krijg ik bij Argenta 4,5% spaarrente zonder voorwaarden, kosten of beperkte inleg of opname!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 9:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Enni schreef:
Ik kan de ......ASN-bank wel aanraden.

Ik ben het helemaal met je eens, behalve:

1. De ASN optimaalrekening is exact hetzelfde als de SNS Spaarmix.
De ASN is een dochter van de SNS en heeft dezelfde streken c.q. slechte gewoonten.

2. Er zijn veel betere spaarrekeningen dan Argenta, zie elders op dit forum :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 11:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Als iemand toch de moeite neemt van spaarbank te veranderen, waarom niet gelijk naar de hoogste rentegever zonder bijzondere voorwaarden?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 11:20 am 

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 9:12 am
Berichten: 3
Paul209 schreef:
Als iemand toch de moeite neemt van spaarbank te veranderen, waarom niet gelijk naar de hoogste rentegever zonder bijzondere voorwaarden?


Ik heb goede ervaring met ASN en Argenta, maar ben nu bezig met de CEB. Nog geen ervaring mee, maar wel hoge rente.
Weet jij nog een betere?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 10:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Durf je soms de IceSave duik te nemen :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 10:42 pm 

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 9:12 am
Berichten: 3
Nee, ik waag me nog maar niet aan Icesave. Ik heb koudwatervrees.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:19 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 8:50 pm
Berichten: 14
edwin schreef:
Sinds februari mijn rekening hier opgezegd. Begonnen een jaar of 3 geleden met zeer hoge rente ten op zichte van andere. Wel 1% opname kosten. Maar inmiddels stijgt de rente enorm en deze ..... rekening blijft gewoon op dezelfde onzin rente staan. Denkt SNS dat wij gek zijn, dan maar 1% boete. wat je in een half jaar tijd alweer goedgemaakt hebt.

Ik heb in augustus exact hetzelfde gedaan, na twee geleden de rekening te hebben geopend.
Ik snap niet dat ze de rente een keertje verhogen, want iedereen zal daar zo'n beetje weglopen. Ik had er ook de MaxiSpaarrekening, die met 4,25% ook achterblijft. Die heb ik recent opgezegd en ik heb nu alles gespreid over AT en NIBC. Hopen dat ze overeind blijven....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
tsagld schreef:
Die heb ik recent opgezegd en ik heb nu alles gespreid over AT en NIBC. Hopen dat ze overeind blijven....


Zucht...
Sorry hoor, maar deze laatste passage heb ik al te vaak gelezen... :(
Mensen, blijf positief en met dergelijke negativiteit help je niemand.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Ik heb mijn spaarmix rekening leeg gemaakt en een deel naar NIBC verplaatst. Heb veel vertrouwen in deze bank, mede omdat de eigenaren JC Flowers, ABN Amro, Banco Santander en Delta Lloyd zijn.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik wil jullie even wijzen op een mooie mogelijkheid om een heel goed rendement te halen via de spaarmix: Momenteel ca 6,0%.

Met Spaarmix van SNS kun je gratis beleggen in beleggingsfondsen. Kopen en verkopen zonder kosten. Desgewenst dagelijks. De meeste fondsen kennen momenteel een behoorlijk neerwaarts risico. Minder aantrekkelijk dus voor degene die zekerheid zoekt.
Een positieve uitzondering is het fonds ASN-Novib. Dit is een sociaal-ethisch fonds en belegt in microkredieten. De koers wordt NIET beinvloed door beurssentiment en gaat iedere maand per de 15e een stapje omhoog (10-20 cent). Ook nu in deze woelige periode.
Het rendement over de eerste 10 maanden is 2,93%. Dat is 3,5% op jaarbasis.
MAAR, als je op 1 januari aandelen ASN-Novib in bezit hebt (bijv via spaarmix) dan geldt een extra belastingaftrek van 1,3% en je hoeft het bedrag niet op te geven als vermogen in box 3.
Vandaar dat het totale rendement (voor degene die voldoende belasting betalen) 6,0% is:
3,5% + 1,3% + 1,2% = 6,0%
Bovendien steun je de arme mensen in India en Afrika e.d. En dat kunnen we toch beter doen dan de managers van Lehman en Fortis steunen.
OK die 3,5% is niet gegarandeerd, maar kan iets lager of iets hoger uitvallen. Maar de afwijking zal niet veel bedragen en het rendement heeft een stijgende trend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
BillGates schreef:
MAAR, als je op 1 januari aandelen ASN-Novib in bezit hebt (bijv via spaarmix) dan geldt een extra belastingaftrek van 1,3% en je hoeft het bedrag niet op te geven als vermogen in box 3.
Vandaar dat het totale rendement (voor degene die voldoende belasting betalen) 6,0% is:
3,5% + 1,3% + 1,2% = 6,0%


Klinkt aardig, maar vergeet er niet bij te vertellen dat degene die inlegt in dit fonds in de praktijk voor lange tijd niet kunt opnemen. Niet omdat de bank de deelneming in het fonds niet zal verkopen, maar omdat de deelnemers anders het risico lopen problemen te krijgen met de Belastingdienst. Het aankopen van een deelneming in het fonds relatief kort voor het eind van het jaar en verkoop relatief kort na nieuwjaar kan worden aangemerkt als fraus legis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het klinkt interessant en de achterliggende fiscale constructie klopt ook denk ik maar een vraag die bij mij opkomt is hoe dan de beurskoers tot stand komt.
Is dat puur de intrinsieke waarde van de onderliggende belegging?
En is het dan zo dat het risico vooral bepaald wordt door eventuele wanbetaling door de debiteuren?
Hebben ze een track-record waaruit blijkt hoeveel men historisch heeft moeten afschrijven op deze kredieten? Persoonlijk lijken ze mij nogal risicovol.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vind het ook niet ethisch om alleen rond 1-1 deze aandelen te bezitten. Doe het dan voor minstens 1,5 jaar. Dat geeft een beter en eerlijker gevoel.

Meer info over koersen en rendementen o.a. bij Morningstar. Je ziet, vrijwel net zo stabiel als een spaarrekening.
http://tinyurl.com/4o7s9d

Overigens vallen beleggingen bij een faillissement van de bank niet onder dat faillissement. Ze blijven jouw bezit. Je mag daarnaast dus nog gerust 100.000 euro bij die bank/DGS claimen als je ook een spaarrekening hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SNS spaarmix
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:01 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Pecunia schreef:
Het aankopen van een deelneming in het fonds relatief kort voor het eind van het jaar en verkoop relatief kort na nieuwjaar kan worden aangemerkt als fraus legis.

Ik ben het met BillGates eens dat dit in strijd is met de ethische principes van het fonds. Toch vraag ik me af of de belastingdienst er echt een probleem van kan maken. De waarde op de peildatum is immers bepalend voor de aangifte, zo luidt de regel. Formeel kan de belegger niets verweten worden. Andersom werkt het immers ook zo. Wanneer de waarde van je beleggingen in januari gekelderd is (van bijv. 100 naar 50), is de gemiddelde waarde in de aangifte (75) ook veel hoger dan de feitelijke waarde in de loop van het jaar geweest is. Dat is nu eenmaal inherent aan het systeem van peildata.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO