Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 30 apr 2024 3:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 9:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Ook zoiets maar dan andersom: Wij rijken mogen ook profiteren en net zo goed 2% erbij krijgen, maakt niet uit dat 2% voor de armen 100 Euro betekent en voor ons rijken 1000 Euro, maakt niet uit dat de armen nauwelijks een normale sociale huurwoning kunnen vinden, en dat wij rijken allerlei vastgoed hebben. Nee dat de rijkste 1% de hele wereld uit armoede en dus oorlog kan halen, dat willen we liever niet, want wij hebben pas echt gewerkt voor ons gigantische vermogen. Iemand die zich "Fiscaal Juridisch" noemt (en ongetwijfeld vermogend is) en voor het eerst op dit forum komt piepen, nu het geld eindelijk een beetje gehaald wordt waar het veel te veel zit, ach laat maar...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 9:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
henrid schreef:
Ook zoiets maar dan andersom: Wij rijken mogen ook profiteren en net zo goed 2% erbij krijgen, maakt niet uit dat 2% voor de armen 100 Euro betekent en voor ons rijken 1000 Euro, maakt niet uit dat de armen nauwelijks een normale sociale huurwoning kunnen vinden, en dat wij rijken allerlei vastgoed hebben. Nee dat de rijkste 1% de hele wereld uit armoede en dus oorlog kan halen, dat willen we liever niet, want wij hebben pas echt gewerkt voor ons gigantische vermogen. Iemand die zich "Fiscaal Juridisch" noemt (en ongetwijfeld vermogend is) en voor het eerst op dit forum komt piepen, nu het geld eindelijk een beetje gehaald wordt waar het veel te veel zit, ach laat maar...


Ik wordt er een beetje moe van. Je wordt al rijk genoemd als je een beetje geld hebt. Vanaf iets meer dan € 30.000,- heb je al een vermogen.
Wees eerlijk en zeg dat € 30.000,- geen vermogen is, want hier kan je hooguit 2 jaar van leven.
Wat jij bedoeld zijn de echte rijke mensen en dan heb je het over mensen met meer dan 1 miljoen euro.

Belast de hard werkende burger die hier onder zit niet teveel en laat met voor zijn pensioen/zekerheid/what ever sparen/beleggen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:04 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Het is geheel irrelevant, welke betekenis iemand aan het woord "vermogen" hecht.
Alleen de beschrijving van de belastingdienst is hier van belang:
Citaat:
Hebt u bezittingen, zoals spaargeld, aandelen of een tweede woning? Of hebt u schulden, zoals een krediet bij de bank of een webwinkel? Dan hebt u vermogen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Zeker bedoel ik de echt vermogenden, of eigenlijk nog meer de hogere inkomens, want dat maakt dat je zo extreem vermogend wordt. Ik weet ook wel dat je minstens een paar ton moet hebben gespaard om straks gerust te kunnen stoppen met werken, en ik vind ook dat daar niets van afgepakt mag worden. Ik heb het over miljonairs en iedereen die een ton per jaar verdient. Waarom moet de hoogste belastingschijf vanaf 68507 tegemoet gekomen worden met een lager tarief van 49,5% terwijl onder de 20.000 inkomen het tarief gelijk wordt getrokken met middeninkomens. Het is een schande. Anderhalf maal modaal betaalt nu nog steeds 2% meer inkomstenbelasting dan in de jaren 2010-2018 en dat heb je alleen door als je het in alle jaren bijgehouden hebt. De sneaky overheid. Ik hekel ook de kromme constructies m.b.t. fictief rendement over sparen en helemaal straks over (voorzichtig) beleggen, ook al ben ik geen belegger. Hoe simpel was het belastingstelsel geweest als er een extra toptarief zou komen met 80% ofzo. Hoe simpel was het belastingstelsel geweest als rendement niet belast zou worden (dan bepaal je zonder risico je eigen risico), maar door puur echt hoge vermogens extra te belasten. En hoeveel eerlijker zou dat zijn, al zullen de rijke rupsjes nooit genoeg altijd meer willen, en zich genaaid voelen als degenen zonder vermogen er 10% bij krijgen en zij zelf eens een tijdje op de nullijn worden gezet. De kloof tussen arm en rijk groeit sterker dan ooit, en de toestand in de wereld is slechter dan ooit. Waarom moet de top in het bedrijfsleven een factor 100 meer verdienen dan hardwerkende arbeiders, waardoor hun vermogen exponentieel groeit, en het gros van de bevolking elke maand moet strijden om uit de kosten te komen. Natuurlijk bedoel ik dus vooral diegenen met miljoenen vergaard door tonnen salaris. Ik sta ook helemaal versteld van wat men nu ineens bedacht heeft voor 2022, want dat is ook weer helemaal doorgeschoten, terwijl niemand straks de gevolgen voor defensieve beleggingen kan overzien.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:34 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1654
Citaat:
Ik sta ook helemaal versteld van wat men nu ineens bedacht heeft voor 2022, want dat is ook weer helemaal doorgeschoten, terwijl niemand straks de gevolgen voor defensieve beleggingen kan overzien.


Beleggingen met lager rendement dan belasting + inflatie verkopen.

Want dan is het een verliespost.

Zowel defensief als offensief kan overigens verliesgevend zijn.
(Dit is mede afhankelijk van de beleggingshorizon en portfoliomix)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
myy schreef:
Citaat:
Ik sta ook helemaal versteld van wat men nu ineens bedacht heeft voor 2022, want dat is ook weer helemaal doorgeschoten, terwijl niemand straks de gevolgen voor defensieve beleggingen kan overzien.


Beleggingen met lager rendement dan belasting + inflatie verkopen.

Want dan is het een verliespost.

Zowel defensief als offensief kan overigens verliesgevend zijn.
(Dit is mede afhankelijk van de beleggingshorizon en portfoliomix)


Klopt, maar op de lange termijn haal je met beleggingen die een laag risico hebben ook een laag rendement. Mogelijk lijd je hierdoor verlies, c.q. betaal je meer aan VRH dan dat je rendement is. Dit kan niet de bedoeling zijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
henrid schreef:
Zeker bedoel ik de echt vermogenden, of eigenlijk nog meer de hogere inkomens, want dat maakt dat je zo extreem vermogend wordt. Ik weet ook wel dat je minstens een paar ton moet hebben gespaard om straks gerust te kunnen stoppen met werken, en ik vind ook dat daar niets van afgepakt mag worden. Ik heb het over miljonairs en iedereen die een ton per jaar verdient.


Ok dan zijn we het hier met elkaar over eens. De VVD heeft al jaren geregeerd. Ik weet niet of het klopt, maar mogelijk dankzij de VVD is het hoogste belastingtarief ook verlaagt.
Ik vind het prima als ik belasting moet betalen, maar dat moet dan wel enigszins eerlijk gebeuren. Echter met deze onbetrouwbare regering die continue regels veranderd heb ik daar moeite mee en ga ik proberen om te zorgen dat ik financieel zelf de broek op kan houden (buiten mijn inkomsten uit werk).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 10:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Het heeft geen zin om al het vermogen eerlijk te spreiden over alle mensen. Dan is iedereen niet even rijk, maar even arm. Er moet verschil zijn tussen armen en rijken. Waarom zou de bakker anders om 3 uur 's nachts jouw brood gaan bakken als hij net zoveel er aan overhoudt als de luie steuntrekker?
Inkomsten- en vermogensverschil is de drijfveer voor een gezonde maatschappij. Mensen moeten een incentive hebben om zich in te spannen en slimme ideeën te ontwikkelen, risico te nemen en te ondernemen. Communisme is een economische ramp.
Rusland en China zijn kapitalistisch geworden en Europa is hard op weg naar het communisme.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 11:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
BillGates schreef:
Het heeft geen zin om al het vermogen eerlijk te spreiden over alle mensen. Dan is iedereen niet even rijk, maar even arm. Er moet verschil zijn tussen armen en rijken. Waarom zou de bakker anders om 3 uur 's nachts jouw brood gaan bakken als hij net zoveel er aan overhoudt als de luie steuntrekker?
Inkomsten- en vermogensverschil is de drijfveer voor een gezonde maatschappij. Mensen moeten een incentive hebben om zich in te spannen en slimme ideeën te ontwikkelen, risico te nemen en te ondernemen. Communisme is een economische ramp.
Rusland en China zijn kapitalistisch geworden en Europa is hard op weg naar het communisme.
Alles 1:1 verdelen hoeft natuurlijk ook niet, want niet iedereen is even ambitieus of wil ondernemen, en iedereen kan tevreden zijn met ruim voldoende. Maar salaris verhoudingen tussen rijken/armen van factoren tientallen tot honderden is natuurlijk absurd, en dat wordt steeds extremer. Check eens hoe erg het in 2016 al was: https://www.transparency.nl/nieuws/2016/01/arm-en-rijk/

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 11:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Piggy schreef:
ga ik proberen om te zorgen dat ik financieel zelf de broek op kan houden
Voor de meeste mensen is dit iets vanzelfsprekends, maar de 'professionele belegger' wil daar kennelijk ook nog eens voor geprezen worden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019 11:39 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Citaat:
Waarom moet de hoogste belastingschijf vanaf 68507 tegemoet gekomen worden met een lager tarief van 49,5% terwijl onder de 20.000 inkomen het tarief gelijk wordt getrokken met middeninkomens

Met ingang van dit jaar werd het lage BTW-tarief verhoogd van 6% naar 9%. Iemand met een hoog inkomen zal via de kaviaar misschien hier wat extra van voelen, maar over het algemeen genomen zal iedereen toch wel ongeveer evenveel eten? Die BTW-verhoging heeft lagere inkomens dus zwaarder getroffen dan hogere inkomens...
Nu mede door die BTW-verhoging het geld tegen de plinten klotst kan er dus wat worden gecompenseerd (via de inkomstenbelasting aan de hogere inkomens dan...)
Het leukste ervan is, dat hogere inkomens dit ongegeneerd 'nivelleren' noemen en ook dat (een deel van) de lagere inkomens hier nog intrapt ook en steeds rechtser gaat stemmen.
Dom, dom, dom, maar ik wil ze bij deze toch vriendelijk bedanken voor het spekken van mijn pot.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019 1:04 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
En de verhoogde arbeidskorting en algemene heffingskorting (die hoge inkomens niet hebben en vooral ten gunste komt van lagere inkomens) 'vergeet' je in je verhaal.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019 1:21 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Ach gos, hebben de hoge inkomens geen arbeidskorting?...
Je zou je kunnen afvragen, of wij daar getuige de betiteling wel recht op hebben, maar houd je onzin nou eens een keer voor jezelf...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019 1:25 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Goed lezen: algemene heffingskorting

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2019 1:38 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3947
Leer behoorlijk schrijven, voordat je een ander aanvalt op wat hij helemaal niet schrijft! Jij zet arbeidskorting en heffingskorting in één zin en scheert ze zodoende over één kam. Maar ik ben dit soort streken wel gewend, hoor. Je blijft er toch mee doorgaan, je kunt niet anders.
Maar ik vind het wel afkeurenswaardig, hoe jullie ook nog eens dankbaarheid verwachten van laagbetaalden omdat je hun been afzaagt onder de knie en niet erboven.
Ik bedank ze tenminste nog voor hun, vaak vrijwillige, offer.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO