Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 4:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
barbaraf schreef:
Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:



Dat ga ik niet redden zonder forse RSI en muisarm 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 4:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
obligataire schreef:
barbaraf schreef:
Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:

Dat ga ik niet redden zonder forse RSI en muisarm 8)

Wellicht iets van een Windows-toetsenbord-macro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
[quote="barbaraf]Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:[/quote]

Dit vind ik een supertip, want die fondsen presteren volgens mij toch zoo ontzettend slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 6:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
zie onderstaande post


Laatst bijgewerkt door Blikoortje op vr 06 jun 2008 6:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 6:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
jha schreef:
Je bent dus verplicht om het geld op de rekening te laten staan.........
.......maar wie zijn geld er eenmaal op heeft staat, zit er dus voor altijd aan vast, zonder dat de opnamekosten worden gecompenseerd door een hoger rendement.
Ik zou kunnen zeggen dat het verstandig was geweest dit scenario vooraf mee te nemen in de keus wel of niet met dit rekeningtype te beginnen, maar dat is nakaarten en levert dus niks op.
Mijn advies: neem je verlies zo snel mogelijk, want de achterstand loopt alleen maar op....! Je kunt ook proberen of ze de rekening willen omzetten (uit coulance) zonder 'straf ', desnoods naar een deposito voor een jaar, onder de dreiging dat je anders helemaal weggaat. Dat rendeert beter en je kunt het overzien. Een telefoontje is snel gepleegd. Willen ze niks....dan gewoon wegwezen....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 9:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Blikoortje schreef:
Ik zou kunnen zeggen dat het verstandig was geweest dit scenario vooraf mee te nemen in de keus wel of niet met dit rekeningtype te beginnen

Uiteraard, maar de overweging wordt gemaakt door rekening te houden met andere mogelijkheden. Wanneer de opnamekosten redelijk zijn t.o.v. het extra rendement is het plaatje anders, dan wanneer er tegenover de opnamekosten geen extra rendement meer staat (zoals nu het geval is). Het probleem is juist dat op alle rekeningen(ook bij ASN) de rente is verhoogd, behalve op de rekening met opnamekosten. Een misselijke vorm van 'klantenbinding'.

Blikoortje schreef:
Je kunt ook proberen of ze de rekening willen omzetten (uit coulance) zonder 'straf ', desnoods naar een deposito voor een jaar, onder de dreiging dat je anders helemaal weggaat. Dat rendeert beter en je kunt het overzien. Een telefoontje is snel gepleegd. Willen ze niks....dan gewoon wegwezen....!

Ben ik al mee bezig geweest, maar hun eerste reactie is dat ze dat niet kunnen. Waarschijnlijk bedoelen ze dat ze het niet willen... (eigenlijk ook heel logisch)
Ik houd niet zo van dreigen, maar heb ook het idee gekregen dat ze daar niet echt van onder de indruk zijn. Men blijft zich voortdurend achter de regels verschuilen, zonder zich te realiseren dat de (markt)omstandigheden behoorlijk gewijzigd zijn.
Op dit moment is een rekening met 5% een goede optie, maar dat lukt niet bij ASN Bank. :D
Wil nog effe zeker weten dat het goed zit met de garanties enz...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 2:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Zojuist contact gehad, maar men voelt er niets voor de klant echt serieus te nemen. Las op dit forum verschillende berichten over banken die klanten met een 'substantieel' saldo in voorkomende gevallen tegemoet te komen om ze als klant te houden. De policy van ASN Bank blijkt te zijn om dat juist niet te doen. Alle mensen zijn gelijk. Hoeveel cijfers je saldo ook heeft en hoe lang je al klant bent, dat maakt allemaal niets uit. Als je weg wilt, dan ga je maar... Maarruh, wel eerst die 1% achterlaten... :cry:
Gelukkig kan de 5% norm op steeds meer manieren gehaald worden. :lol:

Het is wel jammer voor de positie van het duurzaam bankieren. De doelstellingen van ASN Bank zijn goed, maar bij de concrete uitwerking laat men flinke steken vallen. Men gaat er blijkbaar van uit dat hun klanten bewust gekozen voor ASN Bank (en natuurlijk is dat in veel gevallen ook zo), maar men maakt de fout dat men vanuit een zekere arrogantie op de lauweren gaat rusten en denkt niet meer te hoeven luisteren naar de bestaande klanten, want die blijven toch wel...
En dat laatste zou wel eens een verkeerde inschatting kunnen zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 4:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
jha schreef:
Het is wel jammer voor de positie van het duurzaam bankieren. De doelstellingen van ASN Bank zijn goed, maar bij de concrete uitwerking laat men flinke steken vallen.


Verlies niet uit het oog dat bedrijven tegenwoordig steeds vaker gebruik maken van z.g.n. callcenters.
Mijn ervaring is dat die vaak maar wat doen of roepen.
Meestal erg onzakelijk, niet betrokken bij het bedrijf of pure onbegrip waar de opdrachtgever - als ie er ooit achter komt - m.i. vaak niet blij mee is.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 4:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Vergeet niet dat deze mensen doorgaans eenvoudige medewerkers zijn, die zijn opgeleid om simpele vragen te beantwoorden en simpele handelingen te verrichten.

Steggelen (is dit Nederlands?) hoort niet tot hun bevoegdheden.
Daarvoor moet je hoger in de organisatie zijn, echter die krijg je niet te spreken als je belt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 4:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Vergeet niet dat dit doorgaans eenvoudige medewerkers zijn, die zijn opgeleid om simpele vragen te beantwoorden en simpele handelingen te verrichten.


Ik wilde bewust niet schrijven: veelal bijklussende scholieren. :lol:
Voor hun is het een nieuwe vorm van een krantenwijk hebben.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 4:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Vergeet niet dat dit doorgaans eenvoudige medewerkers zijn, die zijn opgeleid om simpele vragen te beantwoorden en simpele handelingen te verrichten.


Ik wilde bewust niet schrijven: veelal bijklussende scholieren. :lol:
Voor hun is het een nieuwe vorm van een krantenwijk hebben.

Nou ja, eenvoudige zielen, klussende scholieren, noem ze zoals je wilt, maar zou jij als bedrijf willen dat zulke mensen onderhandse afspraakjes gaan maken met de klanten?

Ik zou dat zelf nooit toestaan denk ik.
Hooguit een streng geselecteerd aantal medewerkers met x-jaren ervaring die snappen wat ze doen........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 5:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Vergeet niet dat dit doorgaans eenvoudige medewerkers zijn, die zijn opgeleid om simpele vragen te beantwoorden en simpele handelingen te verrichten.


Ik wilde bewust niet schrijven: veelal bijklussende scholieren. :lol:
Voor hun is het een nieuwe vorm van een krantenwijk hebben.

Nou ja, eenvoudige zielen, klussende scholieren, noem ze zoals je wilt, maar zou jij als bedrijf willen dat zulke mensen onderhandse afspraakjes gaan maken met de klanten?


Daarmee aangevend dat iedere 'onderhandeling' tegenwoordig vrijwel uitgesloten is per telefoon of email.
Een ouderwetse brief aan de bank zelf zou weleens eerder het beoogde resultaat kunnen brengen.
(Mits die niet door een callcenter afgehandeld wordt. :lol: )

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 2:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
barbaraf schreef:

Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:

Ergens begrijp ik dit niet goed: op de site van ASN wordt vermeld dat er altijd 1% opnamekosten worden berekend.

Maar blijkbaar geldt, dat bedragen van 1 cent of lager, niet worden berekend?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 8:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
obligataire schreef:
barbaraf schreef:
Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:

Ergens begrijp ik dit niet goed: op de site van ASN wordt vermeld dat er altijd 1% opnamekosten worden berekend.
Maar blijkbaar geldt, dat bedragen van 1 cent of lager, niet worden berekend?
En dus begrijp je het voor 100% :wink:
En dus door in stappen van 2,49 te werken betaal je geen 1% maar 0,4% etc....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 9:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
barbaraf schreef:
En dus door in stappen van 2,49 te werken betaal je geen 1% maar 0,4% etc....


OK, maar als je eenmaal door de drempel van 1,50 heen bent, dan wordt toch gewoon het volle pond gerekend?

Edit:

Ik heb het systeem van slag gemaakt geloof ik, want hij toont de laatste mutaties niet meer :)
Maar als ik terugreken zie ik dat er een afname is van EUR 2,51 per EUR 2,49 opname, dus toch 2 cent (0,8%).


Edit 2:

Ik heb uitgerekend dat het ongeveer 37 uren kost om op deze manier 10K veilig te stellen.
Da's toch EUR 2,70 per uur.

Misschien rendabel als ik het uitbesteed naar Z.O. Azië of zo? 8)


Edit 3:

Als je dat doet, krijg ik naderhand een afschrift van 671 vellen van de Postbank :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO