Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 4:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
barbaraf schreef:
Tip: Als je EUR 1,49 overboekt dan wordt er geen 1% in rekening gebracht! Dus ga een avondje zitten en je rekening is leeg zonder kosten :idea: :wink:


Het lijkt te werken, maar het gaat me jaren kosten om 20K terug te boeken als ik elke dag een paar overschrijvingen doe.
Maar waarom eigenlijk 1,49? Ik zou verwachten dat het tot 0,49 zou werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 4:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Bedragen van 1 cent en lager worden niet berekend...............

Ik heb nog een andere truc bedacht.

Ik heb twee optimaalrekeningen: een zakelijke en een privérekening.
Je mag wel schuiven tussen twee optimaalrekeningen onderling.

Ik ben voornemens om geleidelijk het saldo van de privé-optimaal over te hevelen naar de zakelijke.
Als ik dan vervolgens een opname doe, betaalt de fiscus mee aan de opnamekosten 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 11:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Na het opheffen van de opnamekosten en het verlagen van de rente naar 3,5% is er weer iets opmerkelijks gebeurd bij deze rekening. Er blijken ineens provisiekosten te moeten worden betaald voor beleggen via deze rekening, wat eerst gratis was.
Helaas kom ik er pas achter nadat ik een transactie heb gedaan en zie dat het totaalbedrag ineens minder is geworden.
Mag dit zomaar zonder kennisgeving, anders dan het stiekum bij de productinformatie te wijzigen?
Kan ik eisen om de transactie ongedaan te maken zonder kosten?
In ieder geval heeft deze bank voor mij nu volledig afgedaan.
Trap er niet in!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 8:37 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Het staat wel op de site. Dat is blijkbaar de prijs die je betaalt voor het afschaffen van de opnamekosten. ASN is in elk geval in hoog tempo bezig zichzelf onmogelijk te maken. Aan de ene kant uitgebreid praten over eerlijkheid en ethiek, aan de andere kant is diezelfde eerlijkheid en ethiek naar de klanten toe inmiddels ver te zoeken. Ik heb de laatste tijd geregeld contact met hen gehad (niet alleen met de klantenservice, maar ook met de hogere regionen), en werd telkens weer onaangenaam getroffen door de arrogantie en het gebrek aan bereidheid om op de opmerkingen en klachten in te gaan.
Mijn positieve gevoel bij ASN is inmiddels behoorlijk verdwenen. Tot voor kort had ik het grootste deel van mijn geld bij hen staan (bedrag van 6 cijfers). De laatste maanden heb ik bijna alles bij ze weggehaald en bij de (helaas niet duurzame) concurrentie weggezet (en gezien de kapitaalinjectie voor SNS Reaal ben ik blijkbaar niet de enige :wink: ).
Het is jammer voor het duurzaam bankieren waar ik een groot voorstander van ben, maar op deze manier werkt ASN zelf niet echt mee aan een 'betere' wereld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 11:24 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
jha schreef:
ik het grootste deel van mijn geld bij hen staan (bedrag van 6 cijfers).

Wow, goed bezig!

Ik wist wel dat ik nog maar net kwam kijken... ben pas geleden in de 5 cijfers gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 12:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
namliam schreef:
... ben pas geleden in de 5 cijfers gekomen.

Inclusief de getallen achter de komma? :wink: :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 12:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik kan mij wel vinden in de mening van jha.
Een tijdje geleden 'een aanvaring' gehad over een deposito en werd behoorlijk arrogant te woord gestaan.
Eindresultaat: deposito geheel volgens de voorwaarden (i.v.m. kopen op afstand) ongedaan gemaakt.
Het bedrag was al met al ongeveer een maand renteloos 'onderweg'.
Ook al hemelen ze aan alle kanten zichzelf op, voor mij geen ASN meer.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 10:50 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Ik had ook zo'n Optimaalrekening en heb begin oktober een brief van ASN ontvangen dat de 1% opnamekosten per direct kwamen te vervallen, de rente omlaag ging én dat er per 1 november transactiekosten bij beleggen ingehouden zouden gaan worden. Domme actie, maar nette brief. Voor mij reden om meteen te switchen naar Ideaalsparen en Meersparen bij de ASN. Nou heb ik meer rente en kan volledig vrij opnemen.

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 11:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Jeweetwel schreef:
..........Voor mij reden om meteen te switchen naar Ideaalsparen en Meersparen bij de ASN. Nou heb ik meer rente en kan volledig vrij opnemen.

Ik weet nog wat beters voor je.....
Helemaal weg gaan bij de ASN. 8)
Banken genoeg die én solide zijn, ook onder de DGS vallen, én betere rente geven.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 11:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Waarom zou ik? Ben al jaren klant daar omdat ze duurzaam bankieren. Hoef ook niet persé de allerhoogste rente. ASN valt onder het DGS en zijn volgens mij solide genoeg. Nee, laat ik het anders zeggen, niet minder solide dan de meeste andere banken in Nederland. Maar als je je bij de ASN niet thuisvoelt of slecht behandeld wordt (zelf nooit wat van gemerkt), ga dan vooral naar een bank die het beter voor heeft met z'n klanten en de rest van de wereld... :?

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
ASN Bank heeft mij grof geld gekost.
Ik had een leuke som op de optimaalrekening staan en dat heb ik (toen nog niet wetende dat ze de opnamekosten zouden gaan afschaffen) vrij moeten maken tegen 1% boete.
Immers links en rechts gingen de rentes omhoog en ASN bleef hangen op de oude rente.
Genoeg reden om nog heel lang nijdig te blijven op ASN. :(

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 1:24 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
obligataire schreef:
ASN Bank heeft mij grof geld gekost.
Ik had een leuke som op de optimaalrekening staan en dat heb ik (toen nog niet wetende dat ze de opnamekosten zouden gaan afschaffen) vrij moeten maken tegen 1% boete.
Immers links en rechts gingen de rentes omhoog en ASN bleef hangen op de oude rente.
Genoeg reden om nog heel lang nijdig te blijven op ASN. :(


Oké, de rente bleef inderdaad steken op 4%. Dat is/was vergeleken met de meeste grootbanken een mooie rente, dus vond ik geen probleem. Maar kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken. In dit topic wordt echter beweerd dat ASN zomaar transactiekosten bij beleggen is gaan berekenen. Da's gewoon niet waar. Ik ken de ASN als een integere duurzame bank. Ik begrijp weliswaar nog steeds niet waarom ze zo vreemd met de Optimaalrekening zijn omgegaan, maar ben er wel blij mee zo...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 1:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
jha schreef:
Tot voor kort had ik het grootste deel van mijn geld bij hen staan (bedrag van 6 cijfers). De laatste maanden heb ik bijna alles bij ze weggehaald en bij de (helaas niet duurzame) concurrentie weggezet (en gezien de kapitaalinjectie voor SNS Reaal ben ik blijkbaar niet de enige :wink: ).


Over deze gesuggereerde kapitaalvlucht bij ASN, heb ik zojuist nog even op de website van SNS Reaal gekeken. Daarop staat onder andere het volgende te lezen:

Q3 08 Trading Update

Bij SNS Retail Bank bleven ASN Bank en SNS Regio Bank zich positief ontwikkelen. De behoudpercentages van vrijval spaargelden bleven op hoog niveau en met name ASN Bank presteerde goed in het derde kwartaal.

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 3:07 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
ASN Bank heeft mij grof geld gekost.
Ik had een leuke som op de optimaalrekening staan en dat heb ik (toen nog niet wetende dat ze de opnamekosten zouden gaan afschaffen) vrij moeten maken tegen 1% boete.
Immers links en rechts gingen de rentes omhoog en ASN bleef hangen op de oude rente.
Genoeg reden om nog heel lang nijdig te blijven op ASN. :(


Misschien moet je wel nijdig op jezelf zijn, door überhaupt een rekening te openen met 1% boete.
Vroeg of laat is het afrekenen geblazen. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 11:49 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Klopt, al doende leert men.
Je maakt jezelf kwetsbaar door een bankrekening te openen met voorwaarden.
Vroeg of laat keren die voorwaarden zich tegen je.

(maar dat wil niet zeggen dat ik ASN daarom een plezierige bank moet gaan vinden. Genaaid is genaaid).

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO