Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 10:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:48 pm 
Kwartje

DSB had een hele grote sociale functie in de zin van werkgelegenheid in de regio noord holland noord, 2000 man die nu op straat staat... je zal er maar werken, andere bedrijven verliezen aan DSB een grote klant, etc etc.. 't is gewoon triest, heel triest.

Laatst bijgewerkt door Xabre op wo 14 okt 2009 10:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:54 pm 
Stuiver

Paul209 schreef:
Uit die hoek van het land mag je inderdaad wat tegengas verwachten.

Ik stel voor dat de rechter maar te laten beslissen. Bewijzen te over lijkt mij zo. Met een prachtig urenoverzicht van spaaropnames na de uitspraak van Lakeman.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:16 pm 
Stuiver

Wat valt mij op ? ineens zoveel spaarreclames van andere banken op tv. Dat is toevallig !!
Dat de overige banken "zo bereid" zijn om de klanten van DSB te helpen (versneld over te nemen). Ze zijn geschokt door de situatie (Rabo) Dat betreft dan de betaalrekening. Ze denken de rest volgt vanzelf wel. (de spaarcentjes)
De hypotheek(leed) gangers worden wel verkocht via de curatoren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:05 pm 

>Vergeet niet de chipknip te ontladen van saldo, is toch ook zonde. (Bozz 12/10)

Ik had hier een hele rare ervaring mee. Ma. 12/10 (plm 11 u 50 's ochtends) maakte ik de vergissing bij een pinautomaat bij het opnemen in het keuzescherm 'Bedrag kiezen' niet de optie 'Ander bedrag' te nemen, (waarmee ik tot E. 500,- had kunnen opnemen) dat ik over 't hoofd zag, maar het hoogste aangegeven bedrag te kiezen, nl. 250 euro. Toen ik daarna meer wilde opnemen lukte dat niet meer. Het viel mij echter in dat ik kon proberen mijn chipknip te laden wat daarna ook lukte (met het max. van 250 euro). Ik wilde dit bedrag net zoals mijn pinopname op een rekening bij een andere bank storten maar ik vernam dat de enige manier om geld van mijn chipknip te halen was dit bedrag op mijn DSB-rekening terug te storten. Op dat moment wist ik echter niet dat het transactieverkeer al om 11 u 15 was 'bevroren' (volgens de mededeling op de DSB-site) en ipv af te zien van terugstorten stak ik mijn chipknip in de chipautomaat en maakte van de optie 'Terugstorten' gebruik. Omdat dan de hele chipknip wordt leeggetrokken en ik toch een tegoed op mijn chipknip wilde hebben, probeerde ik daar weer een bedrag op te zetten, waar ik ondanks verscheidene pogingen niet in slaagde omdat ik steeds de mededeling 'pas ongeldig' kreeg. Ik probeerde bij Equens, de organisatie die het pasverkeer regelt, opheldering te krijgen maar deze verwezen mij door naar de Ned. Bank Vereniging die mij vrolijk doorverwees naar de DSB waar ik het maar niet probeerde.
Ik weet nu niet of het bedrag werkelijk is teruggestort, gezien mijn ervaringen, of in een digitaal-zwart gat is verdwenen. Overigens acht ik het goed mogelijk dat het mij toch al niet meer gelukt zou zijn meer dan 250 euro te pinnen maar ik verwonder mij er over dat storten kennelijk onbeperkt mogelijk is (was). De truc die Job Verhagen uit Eindhoven uithaalde (door extra bij te pinnen bij aankopen) waarmee hij 1000 euro zou hebben kunnen opnemen, lukte mij niet; kennelijk is deze sluipweg schielijk gedicht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:11 pm 
Kwartje

Iemand net Nova gezien met die reconstructie, Wouter Bos wilde persé dat DSB failliet moest! Verder een verschrikkelijk stinkende beerput die DNB heet. Ik raad iedereen aan om die uitzending even na te kijken op internet, de oren vallen van je kop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:22 pm 
Stuiver

Xabre schreef:
Iemand net Nova gezien met die reconstructie, Wouter Bos wilde persé dat DSB failliet moest! Verder een verschrikkelijk stinkende beerput die DNB heet. Ik raad iedereen aan om die uitzending even na te kijken op internet, die oren vallen van je kop.

Wat heb ik gezegd. Zelfs de overeenkomst (hypotheekhouders) mocht niet worden ondertekend van de DNB omdat dit gevolgen had voor de andere banken. Daarnaast heeft de DNB € 800 miljoen aan de DSB onttrokken omdat het risico te groot werd. Dus meer dan het spaargeld wat is opgenomen. Het is een schandalig smerig politiek spel wat is gespeeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:23 pm 
Daalder

obligataire schreef:
op dezelfde pagina als Balthasar Gerards e.d. :?

Amen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:26 pm 
Kwartje

Rudi schreef:
Wat heb ik gezegd. Zelfs de overeenkomst (hypotheekhouders) mocht niet worden ondertekend van de DNB omdat dit gevolgen had voor de andere banken. Daarnaast heeft de DNB € 800 miljoen aan de DSB onttrokken omdat het risico te groot werd. Dus meer dan het spaargeld wat is opgenomen. Het is een schandalig smerig politiek spel wat is gespeeld.

Klopt, de overeenkomst met de stichting van Jelle Hendrickx mocht niet worden getekend omdat dan klanten van de grootbanken ook weleens in opstand zouden kunnen komen en dan waren de gevolgen niet meer te overzien, volgens Bos moest de DSB dan ook failliet.

Werkelijk waar. Ongelooflijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:51 pm 
Kwartje

Paul209 schreef:
Morgenochtend half 10 schriftelijke uitspraak inzake aanvraag faillissement.

Misschien dat de rechters nog even naar NoVa kunnen kijken .....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:01 am 
Stuiver

als Faillissement zou worden uitgesproken : appeltermijn van 8 dagen benutten om direct Voorlopig getuigenverhoor te verzoeken en medewerkers van de Nederlandse Bank onder ede laten horen. vraagstelling richten op : Waarom mocht ovk met Hypotheekleed niet getekend worden ( is namelijk onzin, ovk was er al) Mijn indruk is dat er bij veel meer grootbanken op dezelfde wijze hypotheken en koopsompolissen zijn verkocht en dat DSB dus failliet moet om dit als probleem bij DSB te isoleren. Risico voor andere grootbanken : oneigenlijke reden ter ondersteuning van Faillissementsverzoek. Zou dus nog afgewezen kunnen worden. Schorsing wijst op voldoende onzekerheid bij RB..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:13 am 
Kwartje

Citaat:
20:29 14 Oktober 2009
Vaker hoge provisie koopsompolissen
Hoge provisies op koopsompolissen zijn eerder regel dan uitzondering. Dat blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten, de AFM.

De laatste maanden was er veel ophef over de hoge provisies die de DSB Bank rekende voor de polissen. Ook andere banken en verzekeringsmaatschappijen rekenen provisies tot soms wel tachtig procent. De AFM concludeert dat hoge provisies voor koopsompolissen heel gewoon zijn.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/10/art000001CA4CFB642BE3F0.html

Misschien komt het vele "dienstverleners" wel goed uit dat de aandacht en de pijlen op DSB gericht zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:14 am 
3 Kwartjes

Xabre schreef:
volgens Bos moest de DSB dan ook failliet.

Werkelijk waar. Ongelooflijk.

Zou Nederland er nu werkelijk genoegen mee nemen als er ergens één kop rolt ?
Raidio 2 selt de vraag ook al op die manier: Wie is schuldig ?:
a. Lakeman
b. Bos en Wellink
c. Scheringa

Al op maandagmorgen stelde ik de vraag:
Citaat:
"Wie wordt hier nu feitelijk wijzer van deze situatie ?"

Op zoek naar de schuldige kan het echt geen kwaad even te bezien wie er het meeste voordeel haalt bij het omvallen van DSB. Neem er even de tijd voor om deze vraag te beantwoorden, meer dan twee seconden zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Dat zich voor dit kunstje mensen hebben laten misbruiken, is onvermijdelijk.

Lakeman echter is in dit geheel slechts een "klein kl ..."".
Als er voor hem een standbeeld wordt opgericht zal het gemaakt zijn van oude (Telegraaf-) kranten en geplaatst worden op één van de natste plekken in Nederland.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:24 am 
Vijfje

DS is een goede volksmenner.
En maar jammeren over z'n lieve klanten (die hij snoeihard te pakken nam) en het (volledig geïndoctrineerde) zielige personeel.
Hij bedoelt te zeggen: dit rotgeintje kost mij privé straks nog een vermogen.
Koekje van eigen deeg DS.
Want de kruik gaat net zo lang te water, tot hij barst.
Gewoon een gevalletje van te lang doorgaan. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:44 am 
3 Kwartjes

"Volksmenner" lijkt me een wat groot woord voor een directeur van een marginale bank.
Tevens denk ik dat er maar weinigen geneigd zullen zijn, medeleven met Scheringa te ontwikkelen.
Medeleven met de werknemers echter, is alleszins op zijn plaats.
Medeleven is ook op zijn plaats voor diegenen die in financiële problemen raken, doordat de regeling met Jelle Hendrickx geen voortgang kan vinden. "Natte krant" Lakeman zal hun enige reddingsboei zijn, en dat zegt helaas genoeg.
Spijtig (iets anders dan medeleven) is op zijn plaats voor de mensen met een spaartegoed van meer dan 100K en voor hen met een achtergesteld deposito.
Jammer voor allen die allerlei moeite moeten doen om aan hun dagelijkse financiële verplichtingen te voldoen, of om weer zelf het beheer te krijgen over hun spaargeld. (Dat ze daarbij een paar maanden rente mislopen is ook jammer, maar niet meer dan dat)

Is dat allemaal te wijten aan D. Scheringa, terwijl intussen wel bekend mag worden geacht dat (woeker-) koopsompolissen de gewoonste zaak van de wereld is ?
Van mij mag hij aan de bedelstaf, net zoals velen dat van mij zouden mogen.
Maar de schuldigen staan vooralsnog geheel uit de wind.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:57 am 
Vijfje

Hadjememaar schreef:
Medeleven met de werknemers echter, is alleszins op zijn plaats.

Waarom?
Waren ze zo ver heen dat ze niet meer zagen waar ze mee bezig waren?
Misschien dat DS ze nog een paar miljoen kan schenken, om z'n geweten enigszins te sussen.
Ze zullen er weer erg blij van worden vermoed ik.
Hadjememaar schreef:
Medeleven is ook op zijn plaats voor diegenen die in financiële problemen raken, doordat de regeling met Jelle Hendrickx geen voortgang kan vinden. "Natte krant" Lakeman zal hun enige reddingsboei zijn, en dat zegt helaas genoeg.

Beetje meer respect voor Lakeman lijkt mij wel op z'n plaats.
Ik zie nog niet snel iemand anders zo openlijk in duel gaan met DS.
Je ziet toch hoe 'de hoge heren' zoiets oplossen?
Hadjememaar schreef:
Spijtig (iets anders dan medeleven) is op zijn plaats voor de mensen met een spaartegoed van meer dan 100K en voor hen met een achtergesteld deposito.

Dat was dan erg dom met IceSave in het achterhoofd, en wetende met wie ze zaken deden.
Vroeg of laat moest dat gewoon spaak lopen. Kwestie van tijd.
Hadjememaar schreef:
Jammer voor allen die allerlei moeite moeten doen om aan hun dagelijkse financiële verplichtingen te voldoen, of om weer zelf het beheer te krijgen over hun spaargeld.

Tsja, het was allemaal erg plotseling. Ahum.
Hadjememaar schreef:
Van mij mag hij aan de bedelstaf, net zoals velen dat van mij zouden mogen.

Mooi, dan zijn wij het tenminste nog ergens over eens.
Alleen zie ik er dan toch graag eerst de namen bij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]