Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 12:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:00 am 
Site Admin

Gewoon als gedachte oefening...zou een groep spaarders de bank ook overeind kunnen houden? Dit is de deal:
- DSB-Salvation-Deposito
- Looptijd 10 Jaar
- Rente 6% (Keuze uit jaarlijk vrijval rente of rente jaarlijks bijgestort op deposito)
- Max inleg 100.000 (Dus onder garantieregeling)
- Sluiting inschrijving eind deze week
- Speciale vrijstelling voor 'zwart"-spaarders die geld uit bijvoorbeeld zwitserland in mogen leggen

Ik denk dat er voor de spaarders weinig risico aan vast zit. Veel mensen een hoop ellende en rompslomp wordt bespaard.

Niet dat ik pro-DSB ben maar vroeg me af of we als spaarders een bank kunnen maken of kraken, dat laatste kunnen we al nu het eerste nog. Als die 'macht' duidelijk is is het makkelijker om de banken te verplichten om echt naar hun klanten te luisteren........ nog een paar minuten en we weten wat de uitspraak is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:07 am 
Kwartje

Denk je nou echt dat dhr. W. Bos en DNB dit nu zullen toelaten? Zij hebben boter op hun hoofd en willen zo snel mogelijk het archief DSB achter zich laten (als er niet voor die tijd een kabinetscrisis komt inzake dit dossier)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:19 am 

Mandros, ik heb ook al met die gedachte lopen spelen. Als er een initiatief in die richting zou komen, zou ik best wat geld in willen leggen bij de DSB. Vergis je alleen niet, je hebt het al snel over honderden miljoenen die nodig zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:47 am 

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2102307/recht ... t-dsb.html

Citaat:
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft een besluit over de DSB Bank donderdag uitgesteld. Het is dus nog niet bekend of de bank failliet verklaard gaat worden.
De rechtbank geeft de DSB Bank tot donderdag 12.00 de tijd om te melden of een overname op zeer korte termijn nog reëel. Mocht een overname niet lukken, dan zal de rechtbank het faillissement alsnog uitspreken.

...

NU.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:58 am 
Daalder

Ik zou best 2x 100.000,- op een en/of rekening tegen die voorwaarden willen zetten.
Wie doet mee?

Ik zou het jammer vinden dat de DSB gaat verdwijnen :( .

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:07 pm 
Kwartje

Brlon: volkskrant

Rechter stelt vonnis DSB uit
Van onze redactie
Gepubliceerd op 14 oktober 2009 14:45, bijgewerkt op 15 oktober 2009 12:00

AMSTERDAM - De uitspraak in de DSB-affaire wordt uitgesteld. DSB krijgt tot vrijdag 12.00 de tijd om aan te geven of een overname van de bank nog mogelijk is.

...

het zou kunnen jou idee Mandros alleen de tijd dringt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:15 pm 
Knaak

Met de dalende temperaturen van de afgelopen nachten dacht ik, toen ik het volgende plaatje bij nu.nl zag, wat zou het toch MOOI zijn om schaatsers te zien op de sloot voor het DSB-hoofdkantoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:18 pm 

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BK0284

Kort gezegd komt het erop neer dat de rechters geen mogelijkheid zien voor de DSB om overgenomen te worden door een nieuwe partij. Wel vindt de rechter dat DSB de kans moet krijgen om, in een rechtstreeks gesprek met het bankenconsortium, deze banken toch tot overname te bewegen. DSB heeft hiervoor tot morgen 12.00 uur de tijd. Dit omdat DSB nog niet eerder de kans gekregen heeft om zelf rechtstreeks met de groep van 5 banken te overleggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:53 pm 
Kwartje

waarvan 3 van de 5 aan het infuus van de heer W. Bos liggen... Toestemming tot overname: vergeet het maar!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 1:14 pm 
Daalder

Waarom krijgt de DSB ook geen infuus van W.Bos?
Of past de DSB niet in de wereld van bestaande banken....?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 1:25 pm 

Bos heeft daarop in de kamercomissie antwoord gegeven. Het bankenconsortium wilde DSB pas overnemen als er een cash injectie van 300 miljoen zou komen en een garantiestelling van 5 miljard door de overheid.

Die 5 miljard zou bestaan uit:
- 3 miljard securitisatie (kort gezegd schijnen sommige investeerders het recht te hebben om onmiddelijk hun geld terug te trekken bij een eigendomsoverdracht en daar wilden de banken zich tegen indekken)
- 1 miljard potentieel nog door de spaarders te onttrekken geld (degenen die het nog steeds niet vertrouwen en ook na overname hun geld nog weghalen)
- 1 miljard wat op zeer korte termijn terug moet naar de centrale bank van Europa.

Bos gaf in de kamercommissie aan deze 5 miljard niet op kosten van de belastingbetaler te willen uitgeven aan het redden van de DSB. Hij verwachtte bovendien problemen met Kroes als hij dit geld toch op tafel zou leggen.

Dus de heer Scheringa zal willen proberen om de 5 banken te overtuigen dat de risico's minder bedragen dan deze 5 miljard, en daarmee de zaak toch overgenomen te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 4:06 pm 
Kwartje

Mandros schreef:
Gewoon als gedachte oefening...zou een groep spaarders de bank ook overeind kunnen houden? Dit is de deal:
- DSB-Salvation-Deposito
- Looptijd 10 Jaar
- Rente 6% (Keuze uit jaarlijk vrijval rente of rente jaarlijks bijgestort op deposito)
- Max inleg 100.000 (Dus onder garantieregeling)
- Sluiting inschrijving eind deze week
- Speciale vrijstelling voor 'zwart"-spaarders die geld uit bijvoorbeeld zwitserland in mogen leggen

Ik denk dat er voor de spaarders weinig risico aan vast zit. Veel mensen een hoop ellende en rompslomp wordt bespaard.

Niet dat ik pro-DSB ben maar vroeg me af of we als spaarders een bank kunnen maken of kraken, dat laatste kunnen we al nu het eerste nog. Als die 'macht' duidelijk is is het makkelijker om de banken te verplichten om echt naar hun klanten te luisteren........ nog een paar minuten en we weten wat de uitspraak is.

Er zijn er meer op dit idee gekomen:

Bron: http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/peterbeszelsen/5079146/__Ga_sparen_bij_Dirk__.html

Ga sparen bij Dirk AMSTERDAM - Meld je aan op de website http://www.ikwilsparenbijdirk.nl en laat weten dat je Dirk en zijn medewerkers een doorstart gunt.

De kop van smaakmaker Scheringa moest en zou rollen. Wie dacht dat geld-boertje uit Noord Holland wel niet die hij was. Met groot lef de officiële boerenleenbank een stuk marktaandeel van doorlopende kredieten op het platteland afpikken?

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 4:31 pm 
Daalder

ikwilsparenbijdirk.nl
is een initiatief van money1.nl!!

Money1 is een bedrijf dat verzekeringen en koopsompolissen verkoopt.
Die willen graag nog in de toekomst torenhoge provisies van ome dirk ontvangen. :mrgreen:

Het wordt allemaal zo voorspelbaar! Is er nu niemand meer, zonder er zelf beter van te worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 5:08 pm 

Ooooh wat zielig voor Scheringa. Stemmen op Dirk. 2000 werknemers op straat.
En wat met de mensen die op straat zijn komen te staan? Is Dirk niet een ordinaire dief volgens onze westerse normen en waarden die de normale mens iets verkoopt dat er niet is? Als ik naar de winkel ga en een computer koop en ik kom thuis aan en de computer blijkt geen harde schijf, geheugen enz. te bevatten. Is dat dan geen diefstal? Waarom is dit van Dirk dan geen diefstal? Stop ermee om je handen boven het hoofd van Dork en zijn medewerkers te houden. Ook zijn medewerkers wisten precies wat ze deden. En nu is het zielig dat ze hun baan kwijtraken? Boontje komt om zn loontje.... :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 5:28 pm 
Kwartje

Die heeft niet helemaal begrepen .
Het gaat er om dat meerdere banken/verzekeringen hetzelfde deden .
Volgens de AFM 80 % .

Daarvan is dus Dirk met zijn verkopers 20 % schuldig geweest .
Met nadruk geweest want andere zijn na April wel hiermee door gegaan .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]