Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 4:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:32 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Voor bankieren en sparen was de DSB Bank een prima bank. De klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten, verder sprongen dan hun polsstok lang was, niet konden rekenen of de voorwaarden niet konden c.q. wilden lezen, moeten in de spiegel kijken en niet de schuld bij anderen leggen.

Net als bij Icesave hebben ook nu weer een aantal klanten onverantwoorde risico's genomen.

Ook ik moet op enkele tienduizenden euro's wachten maar that's all in the game. Mij hoor je niet klagen over deze bank, sterker nog, ik heb de medewerkers tot de laatste dag per e.mail moreel gesteund.

Lakeman is voor mij het schoolvoorbeeld van de pot en de ketel.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:44 am 

Geregistreerd: ma 12 okt 2009 11:47 am
Berichten: 2
Karel Spaargraag schreef:
Ik zou erg oppassen met die site.
Je wordt geacht je e-mailadres te geven terwijl je geen idee hebt aan wie precies en wat ze ermee van plan zijn.
Ik zou hier absoluut niet aan meedoen.

Domain is trouwens vandaag geregistreerd.
Weer een idee van Spaarinformatie geleend ?


oops. heb net mijn mail adres ingevuld. ik gun ze een doorstart. Heb liever mijn deposito geld (welke gisteren zou aflopen) eerder terug dan rond kerstmis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 11:04 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
gurby schreef:
Het is pure onzin om alle schuld op Lakeman af te schuiven.
DSB bank zou ook wel gaan vallen zonder Lakeman's bijdrage, het zou alleen wat langer hebben geduurt.


Wat een nonsens. Zonder Lakeman was er in iedergeval geen bankrun geweest. Daarna had de bank tijd genoeg om orde op zaken te stellen en te schikken met de gedupeerden (Daar waren ze al hard mee bezig en niet zuinig ook...er waren gezinnen die € 80.000,00 compensatie kregen!). Het zal best dat de komende 10 jaar de winst van DSB behoorlijk onder druk zou liggen, vanwege die schikkingen. Verder zal het ook jaren duren voordat de smet van de naam weg was en het vertrouwen langzaam zou herstellen, maar omgevallen was nog lang niet aan de orde. De bank heeft nu nooit de kans gehad om orde op zaken te stellen! Verder heeft er tot op heden niemand baat bij deze situatie. Werkelijk niemand... Ja, Lakeman zal het wel geweldig vinden, totdat hij een vette claim aan z'n broek heeft. Dan vergaat hem het lachen hopelijk ook snel.

Genoeg andere banken / verzekeraars die waardeloze producten verkocht hebben en daar werd ook geen bankrun voor georganiseerd. Die kregen wel tijd om orde op zaken te stellen... Ooit, in 1992, toen ik nog veel jonger was...ben ik in het Spaarbeleg Koersplan gestapt. Achteraf natuurlijk stom, maar destijds werden mooie bedragen beloofd...achteraf waren die in de praktijk nooit haalbaar (alleen al vanwege de gigantische overlijdensrisicoverzekeringen die ingebouwd zaten). Ik heb nog geen compensatie van Aegon / Spaarbeleg gezien. Ik ben nu bijna 18 jaar (!) het betalen...en de totale waarde ligt zelfs onder de inleg! Een negatief rendement. Tuurlijk, dat kan maar allemaal zo en komen ze mee weg. Terwijl destijds bedragen van Fl. 75.000,00 tot Fl. 100.000,00 voorspeld werden in 2012...right. Maar Aegon komt daar gewoon meer weg, maar de DSB moet kostte wat kost omver getrokken worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 11:14 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
@ Linn: Goed verhaal.!! Ik ben het volledig met je eens.
Ik heb een goede ervaring met deze bank. En zou het erg jammer vinden dat je weer overgeleverd bent aan het
zittende kartel... :mrgreen:

@rogervdh: Ik denk er net zo over!!! :wink:


Laatst bijgewerkt door ger op vr 16 okt 2009 12:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 11:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Zoek uw favoriet.

Bron: Trouw

Bij DSB ieder zijn eigen claim
RIJSWIJK (ANP) - Advocaten, financieel experts en particulieren staan in de rij om claims in te dienen bij de curatoren of bestuurders en voormalige bestuurders van de DSB Bank. Zij dienen niet allemaal dezelfde belangen.

...

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Wat Lakeman betreft mogen ze wel opschieten met aansprakelijk stellen want de man is al 67 en ik heb goede redenen om te geloven dat zijn verstandelijke vermogens al redelijk aan het aftakelen zijn.
Straks wordt hij veroordeeld maar kan hij het vonnis al niet meer lezen :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 1:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Waarom kunnen de klanten in de tijd tussen nu en faillissement eigenlijk geen geld opnemen van hun eigen rekening?
In ieder geval wat er op de betaalrekening staat.
Dan zijn de problemen voor de meeste mensen niet zo groot.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 1:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Jet schreef:
De DSB was al bezig de problemen op te lossen. Daar kunnen een hoop banken nog wat van leren.
(Ik heb nog geen cent teruggezien van mijn Aegon sprintplan, ben ik ook met een mooi praatje ingetuind, ik kreeg gerandeerd altijd mijn inleg terug, er werd alleen niet bij vermeld dat die inleg dan gebruikt werd om de gemaakte kosten te dekken, en je raad het al, na 5 jaar waren die kosten en inleg gelijk aan elkaar en kreeg ik niks)
Waarom Aegon dan gewoon door kan gaan en gered wordt door Bos en DSB niet is mij een raadsel.

Aegon komt als het goed is binnenkort ook weer aan de orde in Vara Kassa, en probeert volgens mij (hopelijk tevergeefs) net als DSB al langere tijd schoon schip te maken. DSB is niet de enige, maar gewoon de eerste die zodanig aangepakt wordt. Het moet alleen voldoende aandacht in de media krijgen opdat de politiek niet meer kan verzwijgen wat ze allang weten, en zo zullen stap voor stap alle rotte appels vernietigd worden (en daarmee ons virtuele geld).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 1:56 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
PeCoNe schreef:
Waarom kunnen de klanten in de tijd tussen nu en faillissement eigenlijk geen geld opnemen van hun eigen rekening?
In ieder geval wat er op de betaalrekening staat.
Dan zijn de problemen voor de meeste mensen niet zo groot.


Dit zal niet kunnen omdat gezien de miljoenen die in zeer korte tijd van de bank zijn afgehaald geen deposito's of achter gestelde deposito's waren.Deze staan voor enige tijd vast.Maar geld wat stond op een internetsparen extra rekening tegen 3% rente wat je ook zo van de rekening kon afhalen. Of internet top sparen tegen 3.6%-3.8% rente Bij wat voor bank kan/kon dit ?(behalve Aegon). :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 2:54 pm 

Geregistreerd: do 15 okt 2009 9:19 am
Berichten: 10
ger schreef:
Ik denk er net zo over!!! :wink:


Ja zo denken de DSB spaarders er natuurlijk allemaal over :D
En als je het maar lang genoeg blijft herhalen geloof je er vanzelf in: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=indoctrinatie

Punt is alleen dat de rente en de gratis rekeningen (en natuurijk niet te vergeten de grote villa, AZ, museum enz) grotendeels gefinancierd wordt van het leed van de opgelichte hypotheek en leningen klanten.
Jammer dat jullie dat allemaal proberen te ontkennen.

De feiten zijn gewoon dat DSB al jaren geen net bedrijf is geweest en je brengt je spaargeld er maar om 1 reden heen, niet omdat dit bedrijf zo'n vertrouwen geeft (zeker niet beter als andere banken) maar omdat hij iets meer rente biedt.
Maargoed, met je laatste ton spring je straks vast voorzichtiger om. Succes! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 3:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Geloof je nu echt dat alleen de DSB al jaren geen netjes bedrijf is geweest. Vraag het eens aan alle Rabo klanten die met een spaaroptimaal hypotheek van de bank bleken te huren en aan het einde van de looptijd er achter kwamen dat ze niets hadden gespaard om af te lossen. Maak dat de kat wijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 4:31 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Hadjemaar schreef: mijn hypotheek loopt niet bij DSB, deze loopt namelijk bij een grotere oplichter.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle financiële instellingen zijn uit op winstbejag en ze hebben er dus allemaal belang bij om woekerprodukten, in welke vorm dan ook, in de markt te zetten.
Ze hebben dit dus allemaal gedaan, en de nodige doen het nog steeds.
Het is immers goed voor de bonussen voor de topmannen.
De toezichthouders en de politiek hebben in deze jarenlang geen actie ondernomen, en ze hebben het gewoon laten gebeuren.Want ook hun bonussen en de bonussen van hun vriendjes moesten veilig gesteld worden.
De zakkenvullers !
Het wordt gewoon tijd voor een parlementaire enquete naar de hele financiële sector, inclusief de toezichthouders en de politiek verantwoordelijken.
Laat het maar gebeuren, trek die stinkende beerput nu eindelijk maar eens open, Tweede Kamer !!

Het voert te ver om DSB als het stoute jongetje van de klas aan te wijzen en hem vervolgens uit de klas te zetten, aangezien al die anderen ook stout c.q. nog veel stouter zijn.
Maar ja, al die anderen worden gewoon vorstelijk beloond voor hun gedrag en ze mogen gewoon door blijven gaan met hun gedrag, blij als ze zijn die ene eindelijk weg is .....


Hoe geloofwaardig is dit allemaal, volksvertegenwoordigers ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 6:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
104 Teletekst vr 16 okt
***************************************
DSB krijgt uitstel tot maandag

***************************************
` De rechtbank in Amsterdam heeft Dirk
Scheringa tot maandagochtend 9.00 uur
uitstel gegeven om tot zaken te komen
met de Amerikaanse kandidaat-koper voor
DSB Bank.Welke dat is,wilde de topman
van DSB niet zeggen.

...

------------------------------------------------


Wie gaat die 3 dagen rente betalen?
Het garantiestelsel wordt m.i. de dupe van deze beslissing, omdat de rente opbouw doorloopt tot het moment van uitspreken faillissement.
Ik geloof nooit dat een amerikaanse bank DSB de helpende hand toesteekt. Dan kunnen die wellicht beter kleine amerikaanse banken van een wisse ondergang redden.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Laatst bijgewerkt door Icesave today,I save op vr 16 okt 2009 6:49 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 6:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Icesave today,I save schreef:
Wie gaat die 3 dagen rente betalen?


Tot wanneer wordt de rente vergoed?
Tot 12 oktober 2009: de datum waarop de noodregeling is uitgesproken.

http://www.dnb.nl/over-dnb/de-consument-en-dnb/de-consument-en-toezicht/dnb223286.jsp


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 7:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Nikita schreef:
Tot wanneer wordt de rente vergoed?
Tot 12 oktober 2009: de datum waarop de noodregeling is uitgesproken.


Dit was bij Icesave destijds toch anders!!
De rente van Icesave tegoeden werd door de DNB tot 15 oktober 2008 vergoed ( de dag van failissement) en niet de dag dat het DGS (8 / of 9 oktober) van kracht werd.
M.a.w. de rekeninghouders betalen nu het gelag. Eer dat de DNB nu kan gaan uitkeren, zijn ze zeker weer drie dagen verder. En Dirk in die tussentijd rente trekken van zijn uitstaande leninkjes.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO