Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 5:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 7:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
Klopt. Stuur een mail hierover (verschil Icesave/DSB) naar DNB, zou ik zeggen ... heb ik net ook gedaan over de verplichting van 20 dagen uitkeringstermijn en niet 3 maanden (dit volgens de reeds in NL van kracht zijnde EU richtlijn 2009/14/EG vanaf juni 2009).

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 7:47 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Rudi schreef:
Geloof je nu echt dat alleen de DSB al jaren geen netjes bedrijf is geweest. Vraag het eens aan alle Rabo klanten die met een spaaroptimaal hypotheek van de bank bleken te huren en aan het einde van de looptijd er achter kwamen dat ze niets hadden gespaard om af te lossen. Maak dat de kat wijs.


Rudi,

Leg dat eens uit van die spaaroptimaalhypotheek? Rabo kent zo'n produkt maar daarbij hoort een verzekeringspolis met een vaste uitkering bij overlijden of op de einddatum bij leven. Volgens mij bedoel jij de cumulent hypotheek?

Rabo lijkt mij ook niet brandschoon maar het lijkt me juist dat dit dan wel correct wordt weergegeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:33 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
Ik heb het hier over de uitvoering van het depositogarantiestelsel van de DNB en niet over ene Lakeman of Dirk.

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
MBSL schreef:
Rudi schreef:
Geloof je nu echt dat alleen de DSB al jaren geen netjes bedrijf is geweest. Vraag het eens aan alle Rabo klanten die met een spaaroptimaal hypotheek van de bank bleken te huren en aan het einde van de looptijd er achter kwamen dat ze niets hadden gespaard om af te lossen. Maak dat de kat wijs.

Leg dat eens uit van die spaaroptimaalhypotheek? Rabo kent zo'n produkt maar daarbij hoort een verzekeringspolis met een vaste uitkering bij overlijden of op de einddatum bij leven. Volgens mij bedoel jij de cumulent hypotheek?Rabo lijkt mij ook niet brandschoon maar het lijkt me juist dat dit dan wel correct wordt weergegeven.

Rabobank is zeer zeker niet brandschoon, net zomin als de rest. Maar het produkt waar het om gaat is de OpMaat Hypotheek.
Zie ook: http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/fina ... obank.html

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:15 pm 

Geregistreerd: do 01 okt 2009 5:48 pm
Berichten: 7
Bericht verwijderd.
Als je een waardevolle bijdrage hebt aan dit forum zien we die graag.

Karel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 11:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Wauw, ongelooflijk dat het vanavond ook weer bevestigd is, dat andere banken ook met de billen bloot moeten als DSB het overleeft. En dat het die banken er alles aan gelegen is om DSB failiet te zien gaan.

Volgens mij maakt het voor dit onderwerp niet meer uit of DSB failliet gaat of niet. Ze gaan met de billen bloot. De media en het volk bijten zich erin vast en laten niet meer los. Er is nu geen weg meer terug.
Het volk zal gecompenseerd worden en ik hoop voor de gedupeerden van DSB dat ze nog een kans krijgen. (Jelle uit Amersfoort)

De DSB= Door Start Bank
Die Wellink kan nog niet eens een stekker uit een bank trekken.
De DNB maffia; onderzoek die maar eens goed !!

(NB. MBSL ik bedoelde bij topic Rabo inderdaad de "opmaat" hypotheek.)

Ik heb overigens mijn schuldeisers te verstaan gegeven (door mijn geblokkeerde DSB rekening) dat ik een onderzoek zal instellen naar de blokkering van mijn rekening. Tot die tijd zijn alle transacties stopgezet !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 3:57 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
gurby schreef:
ger schreef:
Ik denk er net zo over!!! :wink:


Ja zo denken de DSB spaarders er natuurlijk allemaal over :D
En als je het maar lang genoeg blijft herhalen geloof je er vanzelf in: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=indoctrinatie

Punt is alleen dat de rente en de gratis rekeningen (en natuurijk niet te vergeten de grote villa, AZ, museum enz) grotendeels gefinancierd wordt van het leed van de opgelichte hypotheek en leningen klanten.
Jammer dat jullie dat allemaal proberen te ontkennen.

De feiten zijn gewoon dat DSB al jaren geen net bedrijf is geweest en je brengt je spaargeld er maar om 1 reden heen, niet omdat dit bedrijf zo'n vertrouwen geeft (zeker niet beter als andere banken) maar omdat hij iets meer rente biedt.
Maargoed, met je laatste ton spring je straks vast voorzichtiger om. Succes! :mrgreen:


Zet nu de laatste stap ook maar, Gurly. Zeg maar dat het de spaarders bij DSB zijn, die schuldig zijn aan de situatie waarin de leners beland zijn. Want dat bedoel je toch ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 10:17 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/5095913/___DSB_praat_met_Texaanse_Lone_Star___.html

AMSTERDAM (AFN) - De laatste strohalm van DSB heet Lone Star. Althans, dat bericht NRC Handelsblad zaterdag op basis van informatie waarover de krant beschikt.

...

Rauwhide...

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 11:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
De duistere motieven van Pieter Lakeman

door JOHN VAN DEN HEUVEL en BERT HUISJES

AMSTERDAM - Zelden liet iemand voor het oog van de tv-camera blijken zo weinig oog te hebben voor andermans ellende. Terwijl tienduizenden gedupeerden - spaarders, hypotheekbezitters, werknemers - vol afschuw de glijvlucht van DSB volgden, rukte Pieter Lakeman champagne aan. Hij had zijn doel bereikt. Maar helpt de ondergang van DSB werkelijk de gedupeerden, voor wie Lakeman zegt op te komen? Of had zijn volgens velen onverantwoorde en bedenkelijke aanval op de bank heel andere motieven?

...

Zie voor het complete artikel De Telegraaf

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 11:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
gurby schreef:
De feiten zijn gewoon dat DSB al jaren geen net bedrijf is geweest en je brengt je spaargeld er maar om 1 reden heen, niet omdat dit bedrijf zo'n vertrouwen geeft (zeker niet beter als andere banken) maar omdat hij iets meer rente biedt.

Ik ga altijd voor de hoogste rente (zolang gegarandeerd), maar ik had géén spaargeld bij de DSB, dus een erg hoge rente boden ze niet. Mensen die geld bij de DSB hebben weggezet, deden dat dus voornamelijk omdat het een Nederlandse bank was met betrouwbare uitstraling.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
In Duitsland kocht Lone Star in augustus 2008 de bank voor het midden- en kleinbedrijf IKB. Het opkoopfonds slaagde er in om IKB snel weer winstgevend te krijgen. Over het eerste halfjaar boekte de Duitse dochter een winst van 20 miljoen euro, nadat het in 2008 een verlies van 580 miljoen euro had geleden. Daarvoor heeft Lone Star wel hard ingegrepen. Het heeft 370 ontslagen aangekondigd.

Lone Star staat bekend als een harde saneerder. Wanbetalers worden voor de rechter gebracht en hun huis uitgezet. Rentes worden fors verhoogd zodra Lone Star daarvoor de kans ziet. Zo'n speler hebben wij op de Nederlandse markt nodig. En laten de wanbetalers die veels te hoge leningen zijn aangegaan maar bij Wouter Bos aankloppen!

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:32 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
ErikVries schreef:
Lone Star staat bekend als een harde saneerder. Wanbetalers worden voor de rechter gebracht en hun huis uitgezet. Rentes worden fors verhoogd zodra Lone Star daarvoor de kans ziet. Zo'n speler hebben wij op de Nederlandse markt nodig. En laten de wanbetalers die veels te hoge leningen zijn aangegaan maar bij Wouter Bos aankloppen!

Ja,en eigenlijk past de DSB helemaal in een amerikaans concept want die Scheringa heeft helemaal de amerikaanse mentaliteit en zo heeft hij zijn imperium ook opgebouwd.(van krantenjongen tot miljoenair,dat wordt daar nog gewaardeerd,hier niet,hier is iedereen gewoon jaloers als iemand zoiets bereikt en afgunstig en als je in nederland met je kop boven het maisveld uitsteekt dan weet je wel wat er gebeurd.........) :roll:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik zeg 'Laat maar komen'.
Een nieuwe speler op de markt lijkt me een goed plan, nu het ernaar uitziet dat we een goede speler gaan missen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Ik hoop van harte dat na dit weekend de JR Ewing Bank een feit mag worden.

http://www.youtube.com/watch?v=k_mtZn_OB1A

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op za 17 okt 2009 1:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 12:43 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
{vr 16 okt 2009, 20:06} Nieuwe bankrun op DSB geen uitgemaakte zaak .

Deskundigen vrezen, dat er na een eventuele doorstart een nieuwe run op de tegoeden van de bank plaats vindt. Dat staat niet op voorhand vast. Een run in de omgekeerde richting is zelfs niet denkbeeldig.

...
Bron: http://www.telegraaf.nl/

Als die overname een feit is en er ontstaat een nieuwe bank als het ware met een nieuwe naam,dan ga ik zeker een rekening openen zelfs als die JR EWING BANK heet! :wink:
Ik had al symbolisch vorige week een rekening bij DSB geopend,hoefde alleen nog geactiveerd te worden.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO