Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 6:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik zou erg oppassen met die site.
Je wordt geacht je e-mailadres te geven terwijl je geen idee hebt aan wie precies en wat ze ermee van plan zijn.
Ik zou hier absoluut niet aan meedoen.

Domain is trouwens vandaag geregistreerd.
Weer een idee van Spaarinformatie geleend ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 6:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Paul209 schreef:
DS is een goede volksmenner.
En maar jammeren over z'n lieve klanten (die hij snoeihard te pakken nam) en het (volledig geïndoctrineerde) zielige personeel.
Hij bedoelt te zeggen: dit rotgeintje kost mij privé straks nog een vermogen.
Koekje van eigen deeg DS.
Want de kruik gaat net zo lang te water, tot hij barst.
Gewoon een gevalletje van te lang doorgaan. :lol:



Kom eens met iets wat steekhoudend is. Is zo zonde van de ruimte op de server.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 8:39 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
{do 15 okt 2009, 19:02 } 'DSB heeft meerdere ijzers in het vuur'

DSB Bank is behalve met het consortium van vijf Nederlandse banken nog steeds in gesprek met buitenlandse belangstellenden om de bank over te nemen. Dat heeft een goed ingevoerde bron binnen DSB donderdag gezegd. ,,Zolang het niet zeker is wat de uitkomst is van het gesprek met de vijf Nederlandse banken, bekijken we andere opties'', aldus de bron.

...

bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ur___.html

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 10:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
tiswat schreef:
De rechtbank geeft de DSB Bank tot donderdag 12.00 de tijd om te melden of een overname op zeer korte termijn nog reëel.

Donderdag?
Vrijdag!

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
"Het is niet gelukt" aldus D.S. rechtstreeks na de besprekingen vanavond met de NL banken in het NOS journaal van 00.00.

D.S. heeft het over een "laatste strohalm" zijnde een Amerikaanse bank.

Morgen om 12 uur weten wij of de strohalm nog staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:59 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik heb in de periode 1983 - 2004 in het verzekeringswezen gezeten. De meest onnodige producten brachten de meeste provisie binnen. Uiteraard verkochten wij geen DSB maar wel NN - Amev - Delta Loyd en Aegon. Ik zat op kantoor maar oh wat waren de buitendienstmedewerkers weer in hun sas als ze weer wat onzinproducten hadden verkocht.

Het is van alle tijden dus. Tot op de dag van vandaag is er niks anders dan toen.

Ik hoop trouwens wel dat de mensen die Lakeman vertegenwoordigd helemaal achteraan komen te staan wat betreft vorderingen op DSB. Niet om die mensen te benadelen maar om Lakeman zijn ongelijk te bewijzen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 2:23 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik vind het jammer dat ik dezer dagen alleen rond dit tijdstip postings op dit forum kan plaatsen, waardoor ik niet adequaat kan reageren en de relevantie ook niet in alle gevallen hoog zal zijn. Hiervoor mijn excuses.

Juno schreef:
Hadjememaar schreef:
Er is maar één conclusie mogelijk: Onze grote banken wilden deze sociale bank om zeep helpen. Het Ministerie van Financiën en De Nederlandse Bank hebben zich niet tegen deze actie verzet. (Waar best vragen over gesteld mogen worden).
Gewild of ongewild, Lakeman is degene die de lont aan het zorgvuldig opgebouwde kruitvat stak. Zijn achterban zal daar zeker niet wijzer van worden, Lakeman waarschijnlijk wel.
Of Dirk Scheringa het eens was met de ingeslagen weg van DSB, waag ik te betwijfelen.


Als je de NOVA uitzending van gisteravond bekeken hebt, dan blijkt dat er bijna een accoord met de banken op tafel lag. Uit de uitzending blijkt dat de rol van W. Bos en DNB zeer dubieus is!

stuiver schreef:
"Het is niet gelukt" aldus D.S. rechtstreeks na de besprekingen vanavond met de NL banken in het NOS journaal van 00.00.

D.S. heeft het over een "laatste strohalm" zijnde een Amerikaanse bank.

Morgen om 12 uur weten wij of de strohalm nog staat.


Mij verwondert het niets dat de gesprekken met de vijf andere banken op niets uitlopen. In ieder geval naar mijn mening zijn die andere banken er het meest bij gebaat als DSB helemaal van het toneel verdwijnt.
Een akkoord is inderdaad niet helemaal ondenkbaar, maar dan zou DSB zich in ieder geval moeten conformeren aan de handelwijze van de andere banken. Dus: geen regeling met gedupeerde hypotheekklanten, geen gratis betaalrekening meer etc. etc. De overeenkomst van woensdagavond zou zijn afgeketst door de eis van de andere banken aan het ministerie van financiën van een garantie van 5 miljard. Mogelijk hadden die andere banken al lang ingecalculeerd dat de minister van financiën daar (terecht) niet in zou trappen. Dus om nou te zeggen dat er bijna een akkoord op tafel lag ...
En wat de gesprekken van donderdagavond betreft: (Op het moment ken ik alleen de woorden van Dirk Scheringa) Van kwart over acht tot half twaalf hebben de bankiers vergaderd achter gesloten deuren terwijl Scheringa op de uitkomst zat te wachten. Ik ben wel benieuwd waar het achter die gesloten deuren over ging. Misschien ging het alleen maar over de vraag hoe de bankdirecteuren in het openbaar kunnen uitleggen waarom ze DSB niet te hulp zijn geschoten. We horen of zien het morgen wel.

Karel Spaargraag schreef:
Citaat:
Tevens denk ik dat er maar weinigen geneigd zullen zijn, medeleven met Scheringa te ontwikkelen.

Zo denkt het gros van de Nederlanders.
Maar als ik in ogenschouw neem wat ik nu weet kan ik best medeleven en/of respect voor Scheringa opbrengen.
Nu ik weet dat hij (waarschijnlijk) niet slechter dan andere banken gehandeld heeft begin ik me af te vragen waarom juist DSB moest rollen ?
Het zou voor de bancaire sector misschien wel beter zijn als Wouter DSB weer overeind zet, maar ik vrees dat het te laat is.
Als er een parlementaire enquête komt naar de hele sector gaan we nog wat beleven.


Het vormen van een oordeel over individuele personen is een moeilijke zaak. Helaas vormen velen zo'n oordeel zonder daar ook werkelijk de argumenten voor te hebben. In het geval van Scheringa kan ik een heel eind met je meegaan. Ik zou er aan willen toevoegen dat ik het positief vind dat hij zijn verdiende geld gebruikt om sport en cultuur te sponsoren. "Gezonde sport" wel te verstaan: schaatsen, wielrennen en zelfs voetbal. Voor mij is dat toch meer prijzenswaardig dan bv de Formule 1. Maar om dan maar meteen een eigen museum op te zetten, een voetbalclub te kopen, een stadion te bouwen; dat gaat me ook weer net iets te ver.
Onvermijdelijk heb ook ik een oordeel over de betrokken individuen, maar die staat niet rotsvast. Jouw pleidooi voor Scheringa zet toch weer aan het denken en ik hoop dat het niet alleen bij mij is.

Wouter Bos wacht een schone taak, als DSB er straks niet meer is. Op zijn minst heeft hij er dan aan meegewerkt dat de gezonde concurrentie tussen banken verder is afgenomen. Als eigenaar van een paar banken zou hij ze op zijn minst moeten opdragen een regeling te treffen met gedupeerde hypotheekklanten, vergelijkbaar met de manier waarop Scheringa dat van plan was. Op zijn minst moet er er wet komen die elke bank opdraagt een gratis betaalrekening aan te bieden, al is het er één met beperkte mogelijkheden.
Herhaaldelijk komt de opmerking naar voren, dat het merk DSB te zeer beschadigd is om nog levensvatbaar te zijn. Dit is helaas zo. "De Nederlander" heeft het vertrouwen in dit merk verloren. Ik zou willen opmerken dat in mijn ogen het imago van alle Nederlandse banken door deze geschiedenis wederom een gevoelige knauw heeft opgelopen. Onderhand wordt al duidelijk dat de banken zich niets gelegen laten liggen aan dat imago. Als er gericht naar gevraagd wordt zeggen ze wel dat ze klant centraal stellen, in werkelijkheid zijn ze alleen geïnteresseerd in de bonussen. Alleen strikte regelgeving kan deze sector zijn aanzien nog teruggeven.

Wat Lakeman gedaan heeft is een soort financieel terrorisme. Alleen al daarom zou een dergelijke actie strafbaar moeten zijn. Geleden schade is volgens mij al op hem te verhalen, daar schijnen ook al stichtingen mee bezig te zijn.
Zijn verweer dat hij DSB niet heeft laten omvallen, maar slechts het proces heeft versneld, snijdt geen hout. Als dit soort argumenten geaccepteerd worden, kunnen we ook wel ophouden met het vervolgen van moordenaars.

Ik zie wel uit naar een parlementaire enquête over deze zaak. de enquêtes rond de Schiphol-ramp en de bouwfraude hebben ook interessante inzichten opgeleverd in een wereld waar de gewone Nederlander nooit mee te maken zou krijgen.

Met alleen een betaalrekening reken ik me niet tot de slachtoffers van DSB, de gebeurtenissen vergen alleen wat extra werk van mijn kant. Mijn hypotheek loopt bij een grotere oplichter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 2:41 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Thijs schreef:
Ik hoop trouwens wel dat de mensen die Lakeman vertegenwoordigd helemaal achteraan komen te staan wat betreft vorderingen op DSB. Niet om die mensen te benadelen maar om Lakeman zijn ongelijk te bewijzen.


Bij mijn weten hebben die mensen nog helemaal geen vordering op DSB, hooguit de overtuiging dat ze door DSB benadeeld zijn. Het is nu aan Lakeman om die overtuiging (bv via een rechter) om te zetten in een vordering, voor een vordering op DSB zal het hoogstwaarschijnlijk te laat zijn. Het is aan hem om uit te zoeken waar zij dan moeten zijn met die vorderingen en die zouden dan wel eens helemaal verspreid kunnen raken. Ik zie werkelijk niet in hoe zijn actie in het voordeel van zijn achterban moet gaan uitpakken. Maar ik ben (net als jij waarschijnlijk) bereid om me te laten verrassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 8:27 am 

Geregistreerd: do 01 okt 2009 5:48 pm
Berichten: 7
Citaat:
Wat Lakeman gedaan heeft is een soort financieel terrorisme

Het zijn wel zulke moedige, niet asociale mensen die vechten tegen de "zware criminelen" om jouw hachje te redden wanneer je wordt bestolen.
Niet Lakeman maar wel de grote jongens, zijn de criminelen.
En aan de medewerkers van de DSB: veel succes met je sollicitaties. Ik begrijp dat er nog plek is achter de vuilniswagen. Kun je nu zelf voelen hoe het is om mensen hun woning af te nemen en op straat te zetten. :lol: :lol: :lol: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:51 am 

Geregistreerd: do 15 okt 2009 9:19 am
Berichten: 10
Ik begrijp niet waarom velen hier zo pro-DSB lijken te zijn.

Natuurlijk strijkt iedere bank provisies op maar in die % mate waarin DSB dat heeft gedaan is schandalig en absoluut niet gelijk aan andere banken. Ga eens op verschillende forums lezen over de verhalen van DSB klanten die met continue stijgende rentes en maandlasten (hypotheken, leningen) opgelicht zijn. Geen goed woord van mijn kant voor mensen die zulke hypo's/leningen afsluiten (en dus niet opletten) maar al helemaal niet voor de bank die dit bewust aan mensen aanbiedt.

Een sociale bank? Hou toch op. Al die zaken die jullie sociaal en goedkoop noemen, kunnen alleen maar worden aangeboden doordat anderen met exorbitant hoge lasten worden opgescheept.

In mijn ogen is DSB gewoon een oplichtersbende, en ik ben blij dat het nu als een kaartenhuis in elkaar klapt.
DSB zal eindigen als een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
En ik hoop van harte dat Scheringa en zijn hulpjes daar tot aan een persoonlijke failliessement in worden meegesleurd, kunnen ze de slachtofferrol ook eens van dichtbij leren kennen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:57 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik kan toch echt niet begrijpen dat iemand Lakeman moedig noemt. :?: :?:
Hij heeft zoveel mensen in de problemen gebracht.( spaarders, rekeninghouders, werknemers DSB, middenstand in Wognum)
En dan beweren dat het is om mensen te helpen. Van de regen in de drup zeker.
De DSB was al bezig de problemen op te lossen. Daar kunnen een hoop banken nog wat van leren.
(Ik heb nog geen cent teruggezien van mijn Aegon sprintplan, ben ik ook met een mooi praatje ingetuind, ik kreeg gerandeerd altijd mijn inleg terug, er werd alleen niet bij vermeld dat die inleg dan gebruikt werd om de gemaakte kosten te dekken, en je raad het al, na 5 jaar waren die kosten en inleg gelijk aan elkaar en kreeg ik niks)
Waarom Aegon dan gewoon door kan gaan en gered wordt door Bos en DSB niet is mij een raadsel.
Ik ben trouwens wel blij dat ik niet bij de DSB zat, want 1 Icesave debacle was wel genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:00 am 

Geregistreerd: do 15 okt 2009 9:19 am
Berichten: 10
Het is pure onzin om alle schuld op Lakeman af te schuiven.
DSB bank zou ook wel gaan vallen zonder Lakeman's bijdrage, het zou alleen wat langer hebben geduurt.
Geld verdienen kunnen ze daar niet met eerlijk bankieren maar alleen met mensen oplichten (en dat werd toch al steeds minder makkelijk mogelijk gemaakt).

Je leest niet voor niks berichten dat DS al een tijdje probeerde zijn toko te verkopen. Het was niet langer houdbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:06 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
gurby schreef:
Ik begrijp niet waarom velen hier zo pro-DSB lijken te zijn.



Dit is een spaarforum. Met de rente zat DSB regelmatig in de topregionen en een gratis betaalrekening met rente. Vandaar. :?
en misschien zijn er enkele gebaat bij een doorstart, omdat ze een achtergesteld deposito hadden.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:20 am 

Geregistreerd: vr 26 sep 2008 11:02 pm
Berichten: 30
Ook als het niet een achtergesteld deposito is.
Ik was wel blij met die 5,25%. Tegen de tijd dat ik mijn geld terug heb kan ik fluiten naar een leuke deposito voor 10 jaar. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:24 am 

Geregistreerd: do 01 okt 2009 5:48 pm
Berichten: 7
Citaat:
Ik kan toch echt niet begrijpen dat iemand Lakeman moedig noemt.

Wie anders is er moedig dan? Ik zie niemand anders die zoveel kritiek krijgt omdat hij opkomt voor gedupeerden. Denk je nou echt dat Dirk een cent zou geven aan gedupeerden? Alles wat hij zou geven moest wel op een rekening bij de DSB. Lijkt wel een waardecheque die je krijgt in plaats van je geld terug. En zelfs dat werd niet ondertekend.... :cry:
Als Lakeman niet zo moedig was geweest om spaarders op te roepen hun geld weg te halen was jij misschien de volgende geweest waar Dirk lucht aan had verkocht. En reken maar, met zo'n gladde prater koop je die lucht ook nog voor elk bedrag...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO