Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 10:33 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Naar werkelijk rendement is het meest rechtvaardige.
Mocht het tot teruggave komen, kan ik het zo opgeven.
Houdt al jaren werkelijk rendement bij van sparen, beleggen en crowdfunding.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 10:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Intrest schreef:
Mocht het tot teruggave komen, kan ik het zo opgeven.


Geachte Belastingdienst,

Mijn werkelijk rendement in de afgelopen jaren was steeds -10.000%

:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 2:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Wat kost zo'n bezwaar bij de Hoge Raad?
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:1019

Als er in 2024 nog niets veranderd is, denk ik erover ook eens een bezwaar in te dienen. Tenzij het meer dan een paar mille kost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 3:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Je zal eerst bij een lagere belastingrechter moeten beginnen. Heb ik in het verleden in een andere zaak ook wel eens gedaan. Tot aan het gerechtshof toe. Geheel zelfstandig. Kostte alleen griffierechten en die kreeg ik omdat ik gedeeltelijk gelijk kreeg ook nog terug. Ben zelf van plan over 2021 in bezwaar te gaan vanwege buitensporige last.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 3:56 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik wou vorig jaar ook in bezwaar gaan . Met het voorbeeldbezwaarschrift van de vereniging van belastingbetalers . Daar stonden echter curieuze onbegrijpelijke juridische dingen in die voor mijn situatie totaal irrelevant leken . Heb er toen maar van afgezien . Ook al om dat ik nog veel al betaald geld terug moest krijgen i.v.m. het groen deposito .Dit jaar moet ik wel de volle mep betalen . En wil absoluut in bezwaar gaan . Wanneer moet je dat doen . Pas bij de definitieve aanslag ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 4:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ja, binnen 6 weken na de definitieve aanslag.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 1:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Doboy schreef:
Je zal eerst bij een lagere belastingrechter moeten beginnen. Heb ik in het verleden in een andere zaak ook wel eens gedaan. Tot aan het gerechtshof toe. Geheel zelfstandig. Kostte alleen griffierechten en die kreeg ik omdat ik gedeeltelijk gelijk kreeg ook nog terug. Ben zelf van plan over 2021 in bezwaar te gaan vanwege buitensporige last.


Bedankt! :D Dan weet ik wat me te doen staat t.z.t. Nu maak ik dankzij oude deposito's nog enig rendement. Een advocaat is niet per se nodig, lees ik.
https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Belastingen/Paginas/procedure.aspx#86f3fb22-ef67-4c0c-ab90-bb3e42249a460fe197f3-003b-4432-944a-5ac1fb7fabbd1


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 9:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Klopt, ik heb het ook eens zelf gedaan. De rechter gaf mij gelijk dat de rendementen destijds vwb sparen niet haalbaar waren. Best een mooie ervaring en mij behoorlijk in verdiept.

Ik had verwacht dat de 2 advocaten van de belastingdienst mij alle hoeken van de rechtbank zouden laten zien maar zowel ik als de rechter waren niet onder de indruk (netjes gezegd). Destijds was het zolang je inkomsten hebt vanuit werk of onderneming “vervelend maar jammer voor u”..

Ik hoop dat nav voorbeelden waarbij burgers onvoldoende beschermd zijn tegen het handelen van de belastingdienst en overheid er rechters zijn die het lef hebben om een uitspraak te doen die werkelijk rechtvaardig is ook als dit voor een grote groep van toepassing zal zijn. .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 2:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
De uitspraak door de Hoge Raad in de bovengenoemde zaak: zie volgende link https://www.hogeraad.nl/actueel/nieuwsoverzicht/2021/december/vermogensrendementsheffing-box-3-2017-2018-strijd-eigendomsrecht/

De in het jaar 2017 ingegane wettelijke regeling van het belasten van spaargeld en overig vermogen in box 3 van de inkomstenbelasting is in strijd met het ongestoord genot van eigendom en het discriminatieverbod in het Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens (EVRM).

De overheid begint langzamerhand de hete adem van de rechterlijke macht in de nek te voelen, vandaar de verandering pas in 2025 ! , om de VRH aantepassen na belasten richting werkelijk rendement, zogenaamd omdat het meer tijd kost om de IT bij de belastingdienst aantepassen.

De Nederlandse overheid in een notendop, is het voordelig voor de staat zal de Belastingdienst en de politiek er alles aan doen om het proces zo langdurig te traineren. Is het in nadelig dan kan een wet per direct ingevoerd worden, indien noodzakelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 2:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Nu blijkt de ware aard van deze politieke huichelaars .
Ze hebben lak aan recht en eigendom en morele regels .
En wie pakken ze .
Niet de belastingontwijkers of de roekeloze speculanten.
Nee
De eerlijke brave spaarder !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 3:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Goed nieuws vandaag met de uitspraak van de Hoge Raad. Heel benieuwd hoe de uitwerking zal zijn over de genoemde jaren en daarna vanuit de belastinginspecteurs voor de spaarders die benadeeld zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 4:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat uitzoeken wie recht heeft op hoeveel, per belastingplichtige per jaar, dat gaat veel te veel tijd is geld kosten, dus ik gok dat het net als met de energiekosten gaat, compensatie voor iedereen met spaarvermogen, ongeacht geleden schade, en wie meer schade denkt te hebben, kan dan een verzoek indienen en extra krijgen. Let op: Dit staat nergens, is puur mijn gedachte.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 7:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 09 sep 2019 3:22 pm
Berichten: 189
Gewoon net als bij toeslagengedupeerden iedereen die in die jaren spaarvermogen had €30.000 compensatie geven. :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 7:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
BertusV schreef:
Gewoon net als bij toeslagengedupeerden iedereen die in die jaren spaarvermogen had €30.000 compensatie geven. :P

Hear hear! Alleen jammer dat het wel weer naar Bulgaren en Polen zal gaan....per ongeluk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 10:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Kijk eens goed naar uw beleggingsrendement in 2018. Zou het ook.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO