Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012 7:42 am 
Vijfje

10 jaar vind ik persoonlijk erg lang.
En maar hopen dat de betreffende bank binnen nu en 10 jaar maar niet failliet gaat.

Ik doe nooit langer dan 1 jaar.. is lagere rente, maar kan ik ook snel weer bij het geld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012 9:31 am 
Knaak

Hoe vaak moeten we het nog zeggen. Als een bank failliet gaat krijg je je geld terug. En dan hoef je niet eens die 10 jaar uit te zitten. En geniet je toch van de hogere rente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012 11:08 am 
Dubbeltje

henrid schreef:
Hoe vaak moeten we het nog zeggen. Als een bank failliet gaat krijg je je geld terug. En dan hoef je niet eens die 10 jaar uit te zitten. En geniet je toch van de hogere rente.

Klopt, heb dit zelf helaas al 2x meegemaakt, bij Icesave en DSB. De inleg + rente tot datum faillissement.
De inleg per bank wel altijd binnen de limiet van het garantiestelsel houden (inclusief de rente).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012 8:51 pm 
Vijfje

Wellicht dat dit ook meeweegt, heb bij ICESAVE dit gedoe gehad, en DSB was ik net op tijd (1 dag voor blokkade, mijn geld overgeboekt)

Ik weet ook wel dat het allemaal gedekt is, echter het is zo'n gedoe

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 dec 2012 12:43 am 
Knaak

Ik begrijp het. Ik had bij Icesave zelf ook m'n geld weggehaald, want je voelde het aankomen. Maar het belet me niet om een deposito vast te leggen, en dan hoef je je er ook niet druk om te maken, want je kan er dan toch niet bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 3:47 pm 
Kwartje

Mijn deposito bij leaseplanbank viel een dag te laat vrij om bij CB een nieuw deposito af te sluiten tegen 4%. Dankzij mijn doorlopend krediet bij ING kon ik die dag overbruggen en toch mijn gewenste deposito afsluiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 5:20 pm 
Vijfje

Met de recente verlaging van Moneyou,
ga ik toch maar weer gebruik maken van LPB...
daar is de bodem toch echt wel bereikt.

Van andere banken weet je dat nog niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 8:38 pm 
Kwartje

Het meest waarschijnlijk is dat de spaarrente langdurig laag blijft en nog verder gaat dalen.
Dit is hetgeen ik recent te horen kreeg van verschillende banken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 9:33 pm 
Knaak

Goed nieuws dus. Dan gaan de rentes binnenkort stijgen. Vertrouw nooit een voorspelling van banken. Zij willen dat je nu in langjarige deposito's stapt tegen bijna nul rente....

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 10:05 pm 
2 Kwartjes

@ BillGates: Inderdaad, dat vermoeden kreeg ik ook al een poosje. Misschien dat juist daarom de spaarrentes nu nog even verder omlaag gezet worden, terwijl de Euribor al een paar maanden vrij stabiel is en de neiging krijgt om omhoog te gaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 1:35 am 
Kwartje

BillGates schreef:
Goed nieuws dus. Dan gaan de rentes binnenkort stijgen. Vertrouw nooit een voorspelling van banken. Zij willen dat je nu in langjarige deposito's stapt tegen bijna nul rente....

Nou ik zou zeggen succes ermee dan. Maar ik verwacht dat de rentes een decenium lang laag gaan blijven, daarom baal ik ook dat mijn Credit Europe pas in februari vrijkomt, zodat ik niet meer tegen 4% vast kan zetten bij Centraal Beheer. En ook verwacht ik niet dat eind februari je de rente nog tegen 4,2% vast kunt zetten bij de Rabobank voor 15 jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 10:59 am 
Knaak

edwin schreef:
En ook verwacht ik niet dat eind februari je de rente nog tegen 4,2% vast kunt zetten bij de Rabobank voor 15 jaar.
Als Rabo het nog anderhalf week uithoudt zonder de rente te verlagen, dan heb je nog een kans. Ik zou 3 weken voordat je deposito afloopt een Doelsparen bij Rabo aanvragen, want je hebt 3 weken rentegarantie.
Ik ben ook bang dat het nog vele jaren duuurt voordat rentes weer op aantrekkelijk niveau zijn. En al zou ik een deel van m'n geld voor 4 tot 4,5 % vast hebben staan, terwijl de variabele rente intussen alweer 5 ofzo is, dan ben ik alsnog blij, voor het deel wat intussen weer vrijvalt of wat intussen bijgespaard is, en voor iedereen die intussen weer vrolijk wordt hier :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 1:09 pm 

Ik denk dat de spaarrente vanaf maart weer langzaam zal gaan stijgen. De financiele markten worden weer stabiel. De rente in zuid Europa zakt en die in West Europa zal daardoor weer stijgen. Zeker als alle "kenners" roepen dat de spaarrente lang laag zal blijven. (kenners hebben vaak belangen). Ik zet geld maandelijks in deposito's vast met een looptijd van max 1 jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 1:17 pm 
Vijfje

De 10jaars van Nederland is de laatste wel lichtjes aan het stijgen.

Van 1,5% tot bijna 1,8% afgelopen week
http://www.bloomberg.com/quote/GNTH10YR:IND/chart

Het zijn allemaal minimale bewegingen, maar toch..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 1:28 pm 
Knaak

Ik ben geen kenner, maar geloof ook niet in sprookjes. Zoom even uit op de langjarige grafiek, en zoom even uit op de situatie in de wereld. Besef dat de schulden onhoudbaar zijn geworden, en besef waar het geld zit. Spaarders zijn en blijven de klos!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]