Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 4:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 6:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dan maar in de voorlopige aangifte al een voorschotje nemen door minder op te geven, want als ik nou inschat dat ik misschien minder ga verdienen of nog een hele grote uitgave ga doen voor 1 januari (en achteraf toch maar niet), is dat toegestaan?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 6:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Zo werkt dat niet, gewoon opgeven wat op je rekeningen staat.
De belastingdienst weet dit wellicht nog beter dan jij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 6:15 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Citaat:
Goeie deal D'66 !

Ook volgens de Telegraaf is het allemaal "winwin".
Citaat:
Werkenden met een inkomen tussen de 35.000 en 125.000 euro gaan er vanaf 2017 op vooruit. Dat blijkt uit de gewijzigde belastingplannen van het kabinet, die dinsdag zijn bekendgemaakt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:11 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
kspaar schreef:
Zo werkt dat niet, gewoon opgeven wat op je rekeningen staat.
De belastingdienst weet dit wellicht nog beter dan jij.

Bij mij is nooit iets vooringevuld en ook zij weten niet wat ik dit jaar heb uitgespookt of nog zal doen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
JandeV schreef:
Citaat:
Goeie deal D'66 !

Ook volgens de Telegraaf is het allemaal "winwin".
Citaat:
Werkenden met een inkomen tussen de 35.000 en 125.000 euro gaan er vanaf 2017 op vooruit. Dat blijkt uit de gewijzigde belastingplannen van het kabinet, die dinsdag zijn bekendgemaakt.

Toch frapant dat mijn berekeningen meestal het tegendeel uitwijzen. Links worden er 4 vingers uitgedeeld en rechts wordt een hand afgenomen. Zo weegt bij mij de verlichting van arbeidslasten niet op tegen de verlaging van algemene heffingskorting, met de cijfers die ik heb. Het VRH gebeuren is ook lood om oud ijzer voor iemand met redelijk vermogen. Over 2014 was er al een onverwachte naheffing, die o.b.v. de voorlopige 2015 ook wel een naheffing zal geven, en de voorlopige 2016 voorspelt ook niet veel goeds. Maar wie weet komt er nog een verrassing.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:25 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Wat de één redelijk noemt, vindt de ander weer weinig...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Voor de definitieve aangifte over het belastingjaar 2016 begin 2017, zal het saldo per 1-1-2016 de grondslag zijn voor de VRH heffing in Box 3. Dus als je in de voorlopige aanslag voor 2016 deze te laag hebt opgegeven zal dit gecorrigeerd worden met de definitieve aanslag in 2017 en zou je bij moeten betalen. Normaal gesproken weet de belastingdienst via de banken wat je saldo per 1-1-2016 was. Bij mij klopte dit over het belastingjaar 2014 precies en ik heb mijn vermogen bij verschillende banken en ook vermogensbeheerders ondergebracht.

Is dit bij jouw niet het geval (is je geld ondergebracht bij een entiteit die dit niet verstrekt aan de belastingdienst) en je te laag opgeeft, ben je in principe fout en zou de belastingdienst bij ontdekking hiervan je alsnog aan kunnen slaan en eventueel beboeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik begrijp al die nadruk op het verlagen van de belastingen op arbeid niet. De belasting- en premiedruk is veel lager dan vroeger:
Vroeger betaalde je ZW-premie, ZFW-premies, WW-premie, WAO-premie, VUT-premie en belasting over de vergoedingen van de werkgever: ZFW-premie, ink.afh.bijdrage ZKV. Tegenwoordig betaal je alleen nog maar belasting en alleen de belasting op de ink.afh. premie is hierin verdisconteerd. Netto houden werknemers relatief veel meer over dan 10-15 jaar geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 7:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Als je op het Journaal de opgeluchte koppen ziet van de 4 politieke partijvoorzitters die dit mogelijk maakten dan val je bijna van je stoel van verbazing.

Deze Lastenverlichting wordt straks ruimschoots weer afgeroomd door de jaarlijkse lastenverhogingen door de lokale overheden , waterschappen en andere overheidsinstellingen. Het geheel moet natuurlijk wel blijven draaien, de kiezer wordt voorgespiegeld dat dit een fantastische deal is.

Ondertussen blijft het begrotingstekort bestaan, de overheidsschulden nemen toe, de asielzoekersstroom gaat veel geld kosten en nemen de aardgasbaten af.

De VRH is een zoveelste voorbeeld van een polder compromis, bij de financiële dagblad wordt er al gesproken over de Woekertax http://fd.nl/economie-politiek/1130610/deal-over-belastingplan

Ik vind dit wel kloppen, de heffing heeft veel weg wat toentertijd aan hun klanten voorgespiegeld werd, daar zou zo'n voorstel nu afgeschoten worden door de AFM. Ik ben benieuwd of er in de toekomst door rechtszaken hier nog voor verhaal gehaald gaan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 8:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Fijn, dat het toch door gaat.

Mijn schatting van VRH saldo, maar iets naar beneden bijstellen, om toch van de extra vrijstelling te profiteren.
Vermeld tevens er altijd bij dat het een schatting betreft, dus als het niet te veel afwijkt, zouden ze hierniet moeilijk over moeten doen.
Echter hoe houd ik rekening met de juiste loonheffingstarieven, zitten die wel in de voorlopige aanslag? (volgensmij niet)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 9:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
BillGates schreef:
Ik begrijp al die nadruk op het verlagen van de belastingen op arbeid niet. De belasting- en premiedruk is veel lager dan vroeger:
Vroeger betaalde je ZW-premie, ZFW-premies, WW-premie, WAO-premie, VUT-premie en belasting over de vergoedingen van de werkgever: ZFW-premie, ink.afh.bijdrage ZKV. Tegenwoordig betaal je alleen nog maar belasting en alleen de belasting op de ink.afh. premie is hierin verdisconteerd. Netto houden werknemers relatief veel meer over dan 10-15 jaar geleden.

Mijn belastingdruk op arbeid van 2010 t/m 2016:
39,26%
39,51%
39,76%
40,90%
40,24%
40,19%
39,04% (?)
Dan is vroeger wel heel vroeger, misschien mis ik iets, maar het lijkt vooralsnog een sigaar uit eigen doos. Eerst langzaam stiekem verhogen en dan doen alsof je cadeaus weggeeft.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 9:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
JandeV schreef:
Wat de één redelijk noemt, vindt de ander weer weinig...

Met redelijk bedoel ik zodanig dat de oude of nieuwe VRH regeling niet zo heel veel uitmaakt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015 9:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Martijn schreef:
Als je op het Journaal de opgeluchte koppen ziet van de 4 politieke partijvoorzitters die dit mogelijk maakten dan val je bijna van je stoel van verbazing.

Deze Lastenverlichting wordt straks ruimschoots weer afgeroomd door de jaarlijkse lastenverhogingen door de lokale overheden , waterschappen en andere overheidsinstellingen. Het geheel moet natuurlijk wel blijven draaien, de kiezer wordt voorgespiegeld dat dit een fantastische deal is.

Ondertussen blijft het begrotingstekort bestaan, de overheidsschulden nemen toe, de asielzoekersstroom gaat veel geld kosten en nemen de aardgasbaten af.

Exact!
Wat lastenverhoging betreft, vergeet je de energie belasting, terwijl er eindeloos verkocht wordt dat de energie rekening omlaag gaat, maar via een klein berichtje toch weer niet. Van alles wordt afgeschoven op de gemeente die mogelijk naar hartelust gaat verhogen wat door de staat wordt overgeheveld. Ook de werkloosheid blijft in stand, de schulden van gezinnen zijn problematisch, de zorg is een drama geworden, net als grote projecten, en dan moet de JSF nog komen. Dit kabinet gaat na afloop van de termijn de boeken in als misschien wel de slechtste ooit, maar tot die tijd blijft de lach in de plooi.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015 1:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb vandaag als mondig burger een email gestuurd aan de directe medewerker van mevrouw Neppérus (woordvoerder belastingen VVD Tweedekamer fractie), de heer A. Dijkstra.

Ik heb hier mijn ongenoegen geuit in de nieuw te nemen maatregelen bedacht door dit kabinet onder de leiding van staatssecretaris Wiebes, binnen een half uur een antwoord terug die kant nog wal raakt , met daaraan gekoppeld een Word document over de beweegredenen van de heer Wiebes.

Het daadwerkelijk rendement zou razend moeilijk zijn volgens hun ( volgens mij is elke spaarinkomsten via de banken in Nederland bekend bij de Belastingdienst ), voor aandelen en onroerend is het inderdaad moeilijker.

De quote uit de email, ik zal niet alles vermelden:

Citaat:
Laat ik beginnen met onze opvatting dat de VVD het liefst helemaal geen vermogensbelasting ziet, maar we zien ook dat het lastig is om hem af te schaffen aangezien wij de enige politieke partij zijn die dit graag wil. Een andere huidige reden hiervoor is dat als we veel geld hebben voor belastingverlaging is het — ook voor ons — vaak nog aantrekkelijker om de inkomstenbelasting en werkgeverslasten te verlagen.

Ten tweede onze afweging waarom wij voorstander zijn van het nieuwe –tijdelijke- stelsel. De afgelopen jaren ging men in box 3 uit van een fictief rendement van 4%. De VVD vond en vindt dit onrechtvaardig en wil graag overstappen naar een systeem waarbij het reëel rendement belast wordt, in plaats van een fictief percentage. De staatssecretaris van financiën gaf echter aan dat, hoewel dit ook zijn wens zou zijn, nu voor de belastingdienst technisch niet uitvoerbaar zou zijn. Hoewel wij graag sneller stappen zou zetten naar het belasten van reëel rendement in plaats van een fictief rendement, begrijp ik de argumentatie van de staatssecretaris wel. In de nieuwe box 3 houdt de belastingdienst wel al rekening met meer soorten vermogen, zoals bijvoorbeeld sparen of aandelen. Maar wij vinden het vooral belangrijk dat we in het nieuwe stelsel hebben vastgelegd dat zodra het mogelijk is de stappen richting reëel rendement gezet gaan worden. Het systeem van nu is dus een tussenoplossing en we dus weer verder kunnen.


Hun commentaar , wees blij wat er uit gekomen is ik citeer nogmaals:
Citaat:
Het resultaat is dat het omslagpunt voor meer of minder belasting ligt op 237.000 euro voor één persoon en 474.000 euro voor tweeverdieners. 90% van de belastingplichtigen in box 3 heeft een vermogen dat lager ligt dan dit omslagpunt en gaat dus minder belasting betalen.


Als je meer vermogen hebt is het jammer, toch een opmerkelijke uitspraak voor een liberale partij die vrijheid en het recht om zelf je leven vorm te geven voorop stelt.De overheid met al zijn controle en belastingmaatregelen maakt dit niet makkelijk, goed de PVDA zal tevreden zijn met de nieuw te nemen maatregelen, let wel die zou tijdelijk zijn.

Mijn conclusie: niet meer stemmen op VVD of PVDA of CDA of D'66 in de toekomst die deze verandering mogelijk maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015 7:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Helemaal mee eens, voor mij heeft de VVD helemaal afgedaan.
Geen enkele politieke partij maakt zich druk over de lage (spaar)rente en de gevolgen hiervan voor spaarders en de gevolgen voor alle pensioenen.
Reëel tegen de honderd procent of nog meer belasting betalen over rendement spaargeld vinden ze niet erg.
Als je spaargeld je pensioen voorziening is wordt je echt bang voor de toekomst, armoede op je oude dag.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO