Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 27 jul 2025 4:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:30 pm 

dat kunnen we dus ook al niet meer innemen! dan toch maar die ijslandse schoonmaakster :roll:

@karel nee oké maar dagen, weken, maanden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:31 pm 

Bouwe schreef:
Net in Nova, Icesave bijkantoor in Amsterdam staat al leeg. :shock:

Lekker dan die hebben ook de benen genomen, sta je dan als klant zijnde voor een dichte deur :S

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:37 pm 

Hmm dus ik ben al te laat om de hoofdkantoor leeg te plunderen damm ik wilde nog wat crt beeldschermen en computers meenemen als vergoeding voor mijn verliezen. Echt verrotte bank maar goed als de premier van ijsland belooft dat ik mijn geld terugkrijg dan zet ik direct mijn geld terug en wel gezegd bij ASN bank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:42 pm 

Dat hebben ze wel erg snel gedaan, ik zie het al helemaal voor me: roepen "onze klanten kunnen nog gewoon geld opnemen" en ondertussen het pand leegruimen...
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1335
Iets zegt me dat ze niet zo'n zin hadden in 120.000 boze nederlanders aan de voordeur ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:48 pm 
Vijfje

Binnenkort Nederland-IJsland (Za. 11-10-2008).

Als de IJslanders niet met geld over de brug komen, eventueel beslag leggen op de spelersbus?
Of we laten ons van onze beste kant zien en geven ze voedselpakketten mee terug, die kunnen ze nog wel eens nodig hebben :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:06 am 
Daalder

Dat kantoor stond vanmorgen vroeg ook al leeg.
Er stonden wat slimme journalisten van Radio1 voor de deur, die dachten wat werknemers te interviewen :lol:

@sjek Nou, voordat ze er helemaal uit zijn, zijn we wel een week verder denk ik.
Misschien dat Wouter nog voor het weekend met nieuws komt, dat lijkt me wel het plan, om de "rust" te herstellen.
En voordat alles in werking gesteld gaat worden ben je dan al snel weer een paar weken verder, dus voor de veiligheid zou ik uitgaan van die maximaal drie maanden die DNB ook hanteert.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:07 am 
obligataire schreef:
Binnenkort Nederland-IJsland (Za. 11-10-2008).

Als de IJslanders niet met geld over de brug komen, eventueel beslag leggen op de spelersbus? :wink:

Met alle respect, en wellicht ten overvloede, vele malen is hier, niet alleen door mij, maar ook door anderen op de gevaren gewezen die deze ?bank? inhield. Het was per definitie een intrinsike gevaar. Deze bank had geld nodig die geleend moest worden aan de IJslanders aldaar, middels hypotheken verstrekkingen en credit cards. Elders viel ook te lezen dat de mensen daar leefden massal op credit en boven hun stand. Wellicht dat de hypotheken en credit card schulden gekapitaliseerd kunnen worden en met dat geld de spaarders tegemoet komen. Maar krijgen we dan zo niet een europeese subprime...... geval? Wie weet hoe dit zal aflopen maar ik hoop van harte dat jullie gauw jullie geld terug zien. Het is immers jullie zuur verdiende geld. Succes ! en sterkte !

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:29 am 
Dubbeltje

Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben om mijn tegoed om te zetten naar een deposito van 1 jaar, maar dan wel tegen minimaal de beloofde 5,25% rente en gegarandeerd door DNB. Ik zie alleen nog niet hoe de IJslandse economie zich binnen dat jaar moet herstellen nu de inkomsten uit de banken daar fors gaan slinken. Op langere termijn denk ik dat ze als leverancier van schone brandstoffen zoals waterstof goede zaken kunnen doen, geothermische energie zat daar. Over een jaar of 10 zijn ze daar misschien wel net zo rijk als al die oliesjeiks in het middenoosten nu zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:04 am 
Daalder

Karel Spaargraag schreef:
Iets met bomen,

Daar heeft IJsland nou juist een enorm gebrek aan. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:53 am 
2 Kwartjes

In Engeland zit er vaart achter het geheel. (vrije vertaling)

Landsbanki / Icesave

De Britse autoriteiten verwachten dat Landsbanki binnenkort in gebreke stelling wordt verklaard. Mocht dit zich voordoen, heeft de bondskanselier een regelingen om ervoor te zorgen dat er geen spaarder geld zal verliezen als gevolg van de sluiting van Icesave. De Schatkist en de Financial Services Compensation Scheme werken samen met de IJslandse autoriteiten en hun Deposit Insurance Scheme om ervoor te zorgen dat spaarders zo snel mogelijk worden terugbetaald. De bondskanselier heeft ook gesproken met de IJslandse minister van Financiën over het belang van de IJslandse autoriteiten om ervoor te zorgen dat spaarders bij Icesave UK dezelfde bescherming krijgen als de spaarders in IJsland en ontvangen hun deposito's in hun geheel terug.

Bron: http://www.hm-treasury.gov.uk/press_101_08.htm

Ergens anders las ik ergens dat teen en tander wel eens 4 maanden kunnen zou gaan kosten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 6:54 am 

Alphons, even een bedankje van mij voor je "hart onder de riem".
Fijn dat je zo boven op het nieuws blijft zitten, daar heb ik zelf geen mogelijkheid toe.

En ja, ik zit er ook in voor een paar duizend euro.
Heb me de laatste dagen echt af zitten vragen of ik nou zo dom ben of dat ik gewoon geflest ben.
Vòòr dinsdagmorgen was er nog geen enkele reden om me zorgen te maken.
Als ik dan naar m'n e-mail bevestiging van overboeking kijk van dinsdagmiddag,
en hoor dat er al vanaf maandagmiddag geen transacties meer werden uitgevoerd,
en ik zie de reportage van woensdagavond over een leeggehaald Icesave-kantoor...

Wrang trouwens dat de kredietcrisis veroorzaakt wordt doordat er teveel geleend werd, maar dat de spaarders nu de dupe zijn.
Ik kan me niet indenken dat de NL staat zomaar het spaargeld van 120.000 burgers laat verdwijnen.
Wat stelt de garantie van een deposito-regeling dan nog voor?
En mijn positieve bijdrage aan de NL economie kun je dan de komende jaren ook wel vergeten... 't geld is op.

Nou ja, afwachten maar. Het gaat goedkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:38 am 
Dubbeltje

Heb er een paar duizend staan maar het volste vertrouwen in dat het goed komt. Denk dat ze zich nu even een tijdje met wat contracten en verdragen om de oren slaan. En dan springen er verschillende partijen in de bres.
Anders kunnen we altijd nog een oefeningetje houden met het Korps Mariniers. Op de reclame liggen die toch ook altijd in de sneeuw :mrgreen:

En achteraf kan iedereen altijd makkelijk praten, als ik wist wat er gebeuren ging had ik nu al mijn eigen eiland in de Stille Oceaan met villa en bediening. Maarja, je weet het niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:41 am 

Bedankt topic starter.

Ook bij mij gaat het over een aantal duizend euro.
Destijds heb ik de in en outs goed doorgenomen en zoals de voorgaande poster aangeeft er was een deposito
garantie stelsel en een goedkeuring van DNB.

Waarom zouden we dan dom zijn?

Ook ik doe een transactie op Dinsdag morgen 07:35 met bewijs en ook ik zie de Icesave dame op de tv die gewoon de boel staat te belazeren.
Kantoor leegmaken en wegwezen schijnbaar heeft de DNB toch alle gegevens van ons spaarders.

Ook ik lees de reacties op de Telegraaf bijvoorbeeld waarbij men zegt dat had je kunnen weten ect,,, pure onzin en weinig steunend naar de spaarder.

Ik ben van mening dat hoe dan ook de voorwaarden tellen en dat de regering en DNB hun verantwoording nemen wat ik wel geloof.
Hopen maar,..... en sterkte ik blijf ook het nieuws nauwlettend volgen.

Gr Searcher

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:54 am 
2 Kwartjes

todo schreef:
Ik kan me niet indenken dat de NL staat zomaar het spaargeld van 120.000 burgers laat verdwijnen.

Hoe zit het eigenlijk met de tegoeden van IJsland in het buitenland? Hebben ze in NL (of in de UK) geld uitstaan? Kan natuurlijk ook gebruikt worden om ze tot andere gedachten te bewegen. Wanneer ik in gebreke blijf wat betreft mijn (terug)betalingsgedrag, dan kom ik mijzelf tegen (BKR, beslaglegging). Zou zoiets in dit geval ook mogelijk zijn?
't Is toch te gek voor woorden dat ze het buitenlandse spaargeld zomaar laten verdwijnen en richting hetzelfde buitenland nu gaan roepen: "Jammer voor u, maar u zoekt het maar uit want wij voelen ons niet verantwoordelijk." Als ik bijgaand artikel lees krijg ik het idee dat zowel Landsbanki als de IJslandse overheid geen benul hebben dat het geven van garanties ook daadwerkelijke verplichtingen inhoudt. Zoals Wouter Bos gisteren zei: Ze zijn een contract aangegaan, en daar zullen we ze aan houden.

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... y_for_them

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:27 am 
2 Kwartjes

searcher schreef:
Ook ik lees de reacties op de Telegraaf bijvoorbeeld waarbij men zegt dat had je kunnen weten ect,,, pure onzin en weinig steunend naar de spaarder.

Ik erger me ook steeds meer aan dit soort reacties van mensen in de media die niets anders te melden habben dan dat de IceSave spaarders een beetje dom of zelfs heel erg dom zijn (geweest).
De redenering is vaak: Als iedereen nou gewoon zijn geld bij de Rabo had laten staat, waren deze problemen er niet geweest. Of: Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het lid op de neus.
Alhoewel er vanaf het begin af aan vragen zijn geweest over de situatie in IJsland en de stabiliteit van het IJslandse systeem, vergeet men dat er rondom IceSave wel garanties zijn gegeven over de zekerheid van de spaartegoeden.
Het gaat in dit geval wel om spaargeld en niet om dubieuze beleggingscontructies waarbij 'rendementen uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst'. De keuze om te gaan sparen heeft alles te maken met de keuze voor zekerheid. Wanneer de bijbehorende garanties niets waard blijken te zijn, valt dat de spaarders niet te verwijten (alhoewel IceSave vanaf het begin inderdaad een 'mindere' garantieregeling heeft gehad).
Trouwens, wie zijn/haar geld een maand geleden bij Fortis had weggezet, had ook niet kunnen voorzien dat het bedrijf enkele weken later zo diep in de problemen zou komen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]