Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 7:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:33 pm 

ook ik zit op de ijsschots net als searcher mooie afschrijving per mail geen geld.
ik blijf geloven in een goede afloop. We leven in een geciviliseerde maatschappij daar waar de regering zijn onderdanen laat vallen en er geen vertrouwen meer is kan niemand en ook geen land meer functioneren de economen buitelen over elkaar heen niemand zag dat de klap zo hard aankwam

en serieus ik vind dat Wouter Bos de zaken prima aanpakt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:35 pm 

SNap er allemaal niks meer van wacht het wel af , maar volgens mijn moet je er wel zelf achteraan gaan(bellen mailen of what ever), als je niks doet zal je ook niks meer zien van je centen.Een brief per post wat je thuis gestuurd krijgt ofzo iets dergelijks waarin staat hoe je je centen kan terug krijgen of excuus ofzo.......zal ik wel zeer op prijs stellen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:38 pm 

Zojuist Netwerk gezien: "slecht nieuws" en "Als het zo doorzet, ziet het er slecht uit". :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:46 pm 
2 Kwartjes

Miss Piggy Bank schreef:
Zojuist Netwerk gezien: "slecht nieuws" en "Als het zo doorzet, ziet het er slecht uit". :twisted:

Volgens mij lees jij niet :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:47 pm 

Miss Piggy Bank: ik begrijp je/uw ongenoegen. Ook ik ben gedupeerde en kan me er om die reden alles bij voorstellen. Alleen vind ik je bijdragen aan dit forum niet onderbouwend en hoopgevend. Eerder storend, eigenlijk. Juist dit topic is bedoeld om eenieder een hart onder de riem te steken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:02 pm 

Waarom mag ik hier niet schrijven wat ik heb gehoord? :shock:
Stel dat het er écht slecht uitziet, waarom dan positief blijven doen in dit topic? :(
Maar goed, ik zeg al niks meer hier, hoor...

@ alphons
Leg eens uit? :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:19 pm 
2 Kwartjes

Miss Piggy Bank schreef:
Leg eens uit? :wink:

IJsland heeft sinds vandaag een binnenlandse bank opgericht. Met een schuld
aan de oude Landsbanki (die IceSave runde).

Nu komen ze pas in het nieuws met maar 1 echte boodschap :!:

"NL en UK helpen mee om de oude Landsbanki overeind te houden, anders gaat
deze ter ziele, waardoor de schade veel groter zou zijn voor de regeringen van de spaarders"

Kortom, pad stelling, dus de tering gaat nu pas echt uitbreken tussen de
verschillende regeringen. Als 'we' niet meewerken, gaat de oude Landsbanki Déconfiture,
waarbij het noodfonds van IJsland moet worden aangesproken en zowel NL als UK moeten
bijspringen tot € 100.000,- Dit is per saldo 'duurder' voor beide regeringen, dus 'we' hebben
geen keus, anders dan te tegoeden te garanderen, en een regeling te treffen met IJsland :evil:

ps. Ik denk dat Bos dit al weet... in alle gevallen krijgen we ons geld terug :D

Laatst bijgewerkt door alphons op do 09 okt 2008 9:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:31 pm 

Dit kan een kwalijke ontwikkeling zijn. Ze kunnen dan eerst geld uit de oude bank halen en vervolgens deze apart zetten en failliet verklaren.

Dit wordt voer voor onze juristen. Ik heb nog altijd hoop op een goede oplossing, als ze de tegoeden op een of andere manier vast zetten en splitsen van de vergiftigde leningen in IJsland. Ik kan me niet voorstellen dat die 1,6 miljard verdampt is.

Als iedereen nu kalm blijft en zijn geld niet eruit trekt dan kunnen we denk wel tot een oplossing komen.

alphons schreef:
Ontwikkelingen:

IJsland richt een nieuwe bank op 'De Nieuwe Landsbanki' per vandaag 9 oktober.
Hierin worden alle bezittingen en schulden gestopt die rechtstreeks met het binnenland
te maken hebben. Ook zal er een 'eigen vermogen' van 200 miljard kroon (€ 1 miljard?)
op de balans worden gezet. De balans zelf zal 2300 miljard kroon bedragen (€ 10 miljard?)

Het probleem is NU dus wel opgelost. Maar de heibel zal nu pas echt uitbreken. :D
Ik blijf erbij, wij krijgen ons geld 100% terug :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:31 pm 
alphons schreef:
Ontwikkelingen:

Ook zal er een 'eigen vermogen' van 200 miljard kroon (€ 1 miljard?)
op de balans worden gezet. De balans zelf zal 2300 miljard kroon bedragen (€ 10 miljard?)

Deze balans zal worden gewaardeerd door een erkend taxateur. Deze waardering zal binnen
30 dagen vanaf vandaag worden gemaakt.

.....de betaling staat van de vergoeding aan de oude bank (obligatie).

....De waarde van de obligatie, zal worden geverifieerd
door een internationaal erkend beoordelings vennootschap.

Deze garantie zou kunnen cq. moeten worden gegeven door de UK en NL. in het belang van de spaarders. (eventueel door een lening?)
Wel bijzonder knap van de IJslandse economen die nu 'het probleem' verschuiven naar de schuldeiser!! :twisted:

Zoals ik al eerder aangegeven had is dit een van de mogelijkgheden, maar deze is wel een hele subtiele. Wat hier gebeurd is de kapitalisatie van de credieten van de bank. Dat wil zeggen dat Nederland straks als schuld eisen moet gaan optreden in dat land om wanbetalers toe te bewegen hun schuld af te betalen. Dit is de wereld op zijn kop. Dis is iets dat alleen van een criminele organisatie kan worden verwacht. De nederlandse belasting betaler in het algemeen moet nu voor 1,7 miljard opdraaien voor deze grap als de credit-nemers niet betalen. En dat ziet er wel naar uit, want daar is alles, ook de mensen bankroet. Ik zie het al voor mij de nederlandse duerwaarders op de boot naar dat land gaan om beslag te leggen op de bankstel en de televisie daar bij die mensen. Dat land maakt geen deel uit van de EU en dus is zo een actie onwettig. Dus, niemand betaald.

Maar als het zo moet, dan ben ik blij voor jullie dat jullie het spaargeld terug krijgen. Reken maar op minimaal 6 maanden.

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:50 pm 

Ook van mij even een bedankje voor deze manier van berichten.
Ik ben op deze site gekomen via een makaak die mij de eigen schuld gaf en dat ik dat hier al had kunnen weten: ik had nog nooit van deze site gehoord!

Jullie hebben er in ieder geval een nieuwe forum pusher bij!

Groet,
FTDJ.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:57 pm 

Same here, FTDJ, ik ben hier ook net, was ook niet bekend met deze site.

Heb net wel een aantal mails naar Tweede Kamerleden verstuurd met een verzoek om steun voor de IceSave-spaarders.
Kreeg van èèn een antwoord waarin stond "dat dit er afgelopen zaterdag al een beetje aan zat te komen".
WTF?! :shock:
Waar was dan de waarschuwing van de DNB op TV?! Dan hadden we allemaal nog ons geld kunnen terugboeken...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]