Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 8:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:17 pm 

Geregistreerd: di 12 aug 2008 12:45 pm
Berichten: 21
Misschien een goed idee om een club te starten van Icesave spaarders... 120.000 man kunnen ze zelfs in Den Haag niet
over het hoofd zien ! de meeste politieke partijen hebben niet eens zoveel leden !
En let op de houding van de 2de kamer leden ! onthouden voor de volgende verkiezingen !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
:) ze zien dit echt niet over het hoofd...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:36 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 6:18 pm
Berichten: 2
T.a.v. het Powerplay van Bos.

Wat mij opvalt in de discussie dat de Nederlandse overheid het zo lastig vindt om in contact te komen met de Premier van IJsland, terwijl de UK ministers gewoon met ze bellen volgens de diverse media. Zelfs de BBC heeft uitgebreid een interview met de man..... Wellicht weer een sterk staaltje van 'achter de coulissen' - lobby werk, maar misschien ook wel van het feit dat Nederlandse politici iets té bescheiden zijn, en dat we te weinig te 'grote broek' aantrekken.

In ieder geval is de UK spaarder veel beter af. IJsland geeft aan hen 'prioriteit' en wil koste wat het kost 'de goede relatie' met de UK behouden. Dat heb ik de IJslanders nog niet over Nederland horen zeggen.

Ik ben blij met de website www.icelost.nl, hiervandaan moet écht de beweging ontstaan die opkomt voor onze belangen en de discussie levend houdt de komende weken !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:38 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
denk dat icelost.nl al bezweken is onder de bezoekersaantallen na vermelding van de url op nieuwssite :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:39 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Op www.icelost.nl staat een blauw scherm met wat tekst....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:42 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 12:04 pm
Berichten: 19
Rik schreef:
T.a.v. het Powerplay van Bos.

Wat mij opvalt in de discussie dat de Nederlandse overheid het zo lastig vindt om in contact te komen met de Premier van IJsland, terwijl de UK ministers gewoon met ze bellen volgens de diverse media. Zelfs de BBC heeft uitgebreid een interview met de man..... Wellicht weer een sterk staaltje van 'achter de coulissen' - lobby werk, maar misschien ook wel van het feit dat Nederlandse politici iets té bescheiden zijn, en dat we te weinig te 'grote broek' aantrekken.

In ieder geval is de UK spaarder veel beter af. IJsland geeft aan hen 'prioriteit' en wil koste wat het kost 'de goede relatie' met de UK behouden. Dat heb ik de IJslanders nog niet over Nederland horen zeggen.

Ik ben blij met de website http://www.icelost.nl, hiervandaan moet écht de beweging ontstaan die opkomt voor onze belangen en de discussie levend houdt de komende weken !


je bedoelt wss http://www.icelost.net


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
Icevrees schreef:
Op http://www.icelost.nl staat een blauw scherm met wat tekst....


hmm ja zo te zien zijn ze nu bezig met de server


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:48 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Het is wel een beetje vreemd dat Bos het geld niet aan Nederlandse spaarders voorschiet omdat hij dan geen druk meer kan zetten op IJsland. Engeland krijgt te horen geen geld te krijgen, belooft het geld voor te schieten en een dag later beloofd IJsland eerst aan Engeland uit te keren. Heb het gevoel dat Bos zijn theorie niet opgaat.

Begin wel een beetje bang te worden dat er mensen zijn die hopen dat dit verhaal snel uit het nieuws verdwijnt zonder hulp te bieden. Het bespaard geld en is een duidelijke waarschuwing zodat iedereen zijn geld netjes bij de grote banken zet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:08 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Ik heb weer even zitten spitten in het IceSave dossier, en kom tot een verrassende conclusie.
Er wordt zo nu en dan beweerd dat het moeilijk is voor Nederland om in gesprek te komen met de IJslandse autoriteiten.
Daar zit natuurlijk een goede reden achter :D

Als je de staat van dienst bekijkt van prime minister Haarde dan is duidelijk dat ie heel goed weet hoe het financieel zit. Hij is econoom en is begonnen bij de centrale bank van IJsland. Daarna is ie adviseur geweest van het ministerie van Financiën :? en nu dus minister president.

We weten dat IceSave NL de regels van het bevriezen van de tegoeden van 60-dagen, in geval van nood, onder publieke druk heeft geschrapt :!:

Als eigenaar van Landsbanki kan IJsland nu door Nederland zomaar Déconfiture (blijft een mooi woord) verklaard worden. Immers de eigenaar voldoet niet aan zijn verplichtingen, etc.

De Engelse hebben een wachttijd van 60 dagen. Die zijn op dit moment dus geen bedreiging. Ze hebben beslag laten leggen op de bezittingen van Landsbanki in Engeland, welke dus eigenlijk niet eens rechtsgeldig zijn :!: Haare maakte zich ook absoluut niet druk om de eventuele internationale rechtsgang van Engeland in een interview met de BBC. Bingo!

Men probeert nu NL natuurlijk te ontwijken op alle mogelijke manieren. En hopen dat de deal met de Russen van volgende week dinsdag genoeg is, om in ieder geval het Nederlandse deel weer 'vrij' te geven, ze moeten (juridisch) wel. Dit is overigens ook de verklaring waarom wij in NL nog steeds bij onze tegoeden konden komen en de Engelsen meteen op zwart gingen. Overigens hadden we er geen klap aan, maar das een ander verhaal.

To be continued…

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Laatst bijgewerkt door alphons op do 09 okt 2008 6:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:16 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
jdenbrok schreef:
Het bespaard geld en is een duidelijke waarschuwing zodat iedereen zijn geld netjes bij de grote banken zet.

Reken maar dat mensen hun lesje wel geleerd hebben. Wat dat betreft zou het voor NL niet zoveel uitmaken als Bos toch besluit ook de eerste 20K van de gedupeerde IceSavers op te vangen: reken namelijk maar dat die hun geld veilig bij een Nederlandse bank zullen parkeren!

Het zou ook nogal inconsequent overkomen: wel ruim 4 miljard en later zelfs ruim 16 miljard in Fortis steken (wat gewoon een commercieel bedrijf is met eigen verantwoordelijkheden), dan kan hij ook best voor een fractie van dat bedrag 120.000 gedupeerde belastingbetalers (die de dupe zijn van het niet nakomen van internationale verdragen door een andere staat, en da's niet iets waar je als particulier veel tegen kan doen) compenseren. Dat geld komt dan namelijk evengoed bij Nederlandse banken en in onze economie terecht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:24 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Uiteindelijk zou het voor Bos ook vrij weinig moeten uitmaken als het geld voorgeschoten wordt aan gedupeerden. Bos kan het namelijk gewoon van IJsland opeisen. Zweden heeft weer een lening verstrekt aan IJsland en de Russen schijnen dat zelfs ook te willen doen. Dus waarom zou Nederland dat niet kunnen.

Als IJsland vol kan blijven houden deze tegoeden niet terug te betalen, dan is het helemaal goed voor Bos, want dan kan hij de 40 miljard Nederlandse staatsschuld ook gewoon in de kas stoppen. Als de internationale gemeenschap van een land accepteerd dat het geen beloofd geld betaald, dan is het hek van de dam en de crisis compleet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:35 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Misschien werkt het ook een beetje goed voor Bos als iedereen een beetje onrustig/bang blijft voorlopig. Zodat Fortis/Bosbank straks 120.000 nieuwe spaarders heeft! Waarschijnlijk voert hij de druk zo langzaam mogelijk als hij kan op.

Vergis je niet dat de koers van IJsland nog steeds aan het zakken is en ze alle hulp uit de financiele wereld nodig hebben. Als ze nu al aan NL aangeven geen geld terug te betalen aan schuldeisers, waarom wel aan Rusland of andere investeerders. Ik vind het allemaal maar beetje vreemd wat nu overal gezegd wordt. Achter de schermen ligt misschien al een akkoord tussen Fortis en IJsland over de eventuele winsten uit deze "crisis". :P

Wie weet heeft ING Direct UK dit ook wel gedaan ;) Waarom zinspeeld bos anders dat een andere bank (de Bosbank) ook kan helpen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:48 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
De plannen van IJsland worden steeds duidelijker. Men is bezig met het creeren van een binnenlandse Landsbanki en een Landsbanki internationaal. Dit is er om er voor te zorgen dat de economie in IJsland blijft bestaan.

Als Landsbanki internationaal zou omvallen, heeft dit geen direct gevolg voor de IJslanders zelf.
Minister Haarde heeft al eerder verklaart (8 oct) dat er waarschijnlijk genoeg geld in kas zou zijn om alle IceSave toegoeden te garanderen. Pas als dat niet toereikend is zou het noodfonds aangesproken hoeven worden. Ook zou hij genoeg geld werven om dit noodfonds (voldoende) op te tuigen.

Ik vraag me alleen af, hoe Landsbanki internationaal straks operationeel gemaakt gaat worden. Misschien dat de UK voorrang krijgt. En de NL voor een deel gebruik moet maken van het noodfonds.

Ook heeft Haarde opnieuw verklaart, geen gebruik te willen / hoeven maken van het IMF fonds. Dit zou betekenen, dat ie er alle vertrouwen in heeft alle tegoeden te kunnen garanderen.

Op zich is dit toch goed nieuws denk ik :D

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:52 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:35 am
Berichten: 33
Ik wil niet negatief doen, maar waarom is er dan geen IJslandse bestuurder die gewoonweg zegt dat het geld op de een of andere manier wordt terugbetaald, als ze van plan zijn dat ooit te doen? Dat is toch nog zo moeilijk. Ze zouden aan de Nederlandse overheid kunnen vragen het voor te schieten en een mooie terugbetalingsregeling treffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 4:53 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 4:47 pm
Berichten: 3
Bron: Telegraaf

Citaat:
Bos: Spaarder moet beter opletten

AMSTERDAM - Minister Bos (Financiën) vindt dat spaarders beter moeten opletten. "Spaarders hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Hoge rentes kunnen ook hoge risico’s met zich meebrengen."
Hij zei vandaag in een overleg met de Tweede Kamer dat spaarders er goed op moeten letten wie de hoge stuntpercentages aanbiedt.

...



:evil: Minder goed nieuws?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO