Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 1:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 12:55 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Aantrekkelijke rente bij ING en vrij opneembaar.

Je krijgt extra rente alleen maar over extra spaarsaldo, dat na peildatum 12 nov. 2011 is bijgestort en t/m 15 maart 2012 op ING spaarrekening is blijven staan.
Effectief krijg je over die 4 maanden max. 0,33% meer rente dan je normaal bij ING krijgt.
Toprekening 2,3 + 0,33 = 2,63% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,3%.
Profijtrekening 2,4 + 0,33 = 2,73% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,4%.

Ik noem dit niet echt aantrekkelijk mede gezien alle voorwaarden.

Trouwe spaarders belonen wij graag. Daarom ontvangt u tijdelijk 1% extra rente op jaarbasis over het geld dat u tijdens de actieperiode extra spaart, schrijft ING.
Als ING trouwe spaarders wil belonen kunnen ze beter hun rente gewoon verhogen, zonder verdere voorwaarden en actie.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 1:04 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Uit de veel gestelde vragen:
Citaat:
Tijdens de actieperiode wordt per dag bepaald of uw spaarsaldo hoger is dan uw peilsaldo en of u dus extra rente ontvangt. Als u een opname doet waardoor uw spaarsaldo lager wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment geen extra rente meer. Spaart u op een later moment, maar voor 15 maart 2012, weer een bedrag waardoor uw spaarsaldo hoger wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment weer extra rente.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 1:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Uit veelgestelde vragen;
Ik heb meer spaarrekeningen, kan ik op alle spaarrekeningen deelnemen?
De extra rente geldt op de volgende spaarrekeningen:
Profijtrekening -Toprekening -Comfortspaarrekening - Internetspaarrekening - Bonusrenterekening - Kwartaalextrarekening
Heeft u meerdere spaarrekeningen uit dit rijtje, dan kunt u op al deze spaarrekeningen deelnemen.
Deze spaarrekeningen moeten wel voor 15 november 2011 geopend zijn en er mag geen actierente op van toepassing zijn

Kortom actie 1% alleen voor geopende/actieve spaarrekeningen

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 1:39 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
En velen leefden dus al in vreugde.
Inderdaad, bedankt voor de goede uitleg.
Bij mij is het in ieder geval zo dat ik nog geen extra stortingen gedaan heb op hun spaarrekeningen.
Mooie "truc" dus, als trouwe klant krijg je nu weer een soort van onderbuik gevoel (want ik had er ook overheen gelezen en dacht 1 % extra rente te kunnen krijgen).
Maar het klopt dus wel, omdat 1 % op jaarbasis wel genoemd is.
Hoe dan ook, alle kleine beetjes helpen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 8:31 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 283
En maximaal €250.000 !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 9:01 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Intrest schreef:
Toprekening 2,3 + 0,33 = 2,63% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,3%.
Profijtrekening 2,4 + 0,33 = 2,73% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,4%.

Wat is dit voor krom rekenen? Dan moet je ook die 2,3 en 2,4 door 3 delen!
Bij mij is 1% extra per jaar net zoveel als dat een andere bank de variabele rente 1% omhoog gooit, al laat ik het een dag staan.

Dat "is blijven staan" vind ik wel minder...
Bij het overzicht van je spaarrekening zelf staat:
U ontvangt tot en met 15-03-2012 1,00% extra rente op jaarbasis over alles wat u extra spaart. Deze extra rente ontvangt u over het gedeelte van uw spaarsaldo dat hoger is dan uw spaarsaldo op 12-11-2011. Spaar nu en profiteer van uw extra rente.
Je mag het er dus wel tijdelijk afhalen volgens deze tekst, alleen krijg je over die periode even geen/minder rente.

Bij veelgestelde vragen:
Kan ik tijdens de actieperiode geld opnemen van mijn spaarrekening?
Ja, dat kan. U kunt altijd geld opnemen van uw spaarrekening. U ontvangt de 1% extra rente alleen over het gedeelte van uw spaarsaldo dat hoger is dan uw peilsaldo van 12 november 2011.
Tijdens de actieperiode wordt per dag bepaald of uw spaarsaldo hoger is dan uw peilsaldo en of u dus extra rente ontvangt. Als u een opname doet waardoor uw spaarsaldo lager wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment geen extra rente meer. Spaart u op een later moment, maar voor 15 maart 2012, weer een bedrag waardoor uw spaarsaldo hoger wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment weer extra rente.


Bovendien wordt de extra rente enkele dagen na de actie al uitgekeerd.
Ik lees alleen maar heldere en goeie voorwaarden bij de veelgestelde vragen.
Het enige minpuntje is dus dat je al 3 maanden een spaarrekening moet hebben om ervan te kunnen profiteren.

De getoonde opgebouwde rente na 1 dag komt echter overeen met de standaardrente van 2,3% dus ik ben wel benieuwd waar/wanneer die extra opgebouwde rente getoond wordt?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 10:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Er wordt tijdelijk 3,3% uitgekeerd over alles wat je extra spaart vanaf 12 november. En tijdelijk is maximaal 4 maanden tot 15 maart 2012.
En dat er 1% op jaarbasis staat is logisch. Alle rentepercentages zijn altijd op jaarbasis. Dit hebben ze er bij gezet om een zanik-actie van kassa en radar te voorkomen dat mensen denken dat ze over die 4 maanden 1% extra krijgen. Dat zou effectief 6,3% zijn, en dat is uiteraard niet de bedoeling. ING heeft geleerd van eerdere voorvallen.

@Intrest. Waar haalt u uw wijsheid vandaan? Hier kan ik geen brood van bakken.... Zelfs rekeningen die worden opgeheven ontvangen bonusrente tijdens de actieperiode.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 4:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
M.i. gaat het gewoon om de berekeningsmethode.
Op 2 jaren is het 2% extra rente, op een half jaar 0,5%.
Dus het klopt wel.
Rendementen worden meestal per jaar weergegeven, maar het kan dus ook per week, maand, enz.
Omdat een weergave per jaar juist is (in algemene zin) , klopt die 1% dus wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 11:01 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Wat ik nou weer niet begrijp van ING is dat men een actie voor de eigen klanten niet naar deze doelgroep communiceert.
Ik ontvang geregeld allerlei mails van ING, maar m.b.t. deze tijdelijke renteverhoging dus helemaal niets.
Maar misschien betreft dat mijn persoon en hebben anderen wel een mailtje mogen ontvangen.

Dan nog een bijdrage in de commotie omtrent de rente vergoeding van 1% voor 4 maanden.

Stel je stort 100.000 euro bij.
Daarvoor ontvang je in totaal: 4/12 x 3,3% op jaarbasis = 1100 euro

Bij ATB en sinds vandaag ook bij WUH krijg je maar 3%
Dat levert dan het volgende op: 4/12 x 3% op jaarbasis = 1000 euro

En dan mag ING in de komende 4 maanden de basisrente niet verlagen, want dat zou de te behalen winst wel heel snel verdampen.

M.a.w. alweer een voorbeeld van veel geschreeuw en relatief weinig inhoud.

Jammer, alweer een gemiste kans.
Zou het aan dat felle kleurtje liggen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 11:08 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik heb er ook niets van vernomen als"trouwe" ING klant van de ING zelf, en ik neem aan velen niet ,dus jou stelling dat men een actie voor de eigen klanten niet naar deze doelgroep communiceert, is m.i. volledig waar en dit al heel lang zo!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 11:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik kreeg dit keer wel een keurige brief met een folder over de actie in de bus. ING heeft een zekere traditie qua schijnbaar willekeurig mensen informeren over acties. Bij eerdere acties heb ik ook wel eens een keer geen bericht gekregen, terwijl ik wel tot de doelgroep behoorde. Navraag bij ING leverde niets op: men gaf aan dat ze daarvoor een 'beleid' hebben, maar bij doorvragen wat dat beleid dan was, en wat de verklaring was voor het feit dat ik er niets over gehoord had, werden ze ontstemt. Daar had ik volgens hen geen recht toe om naar te vragen. Afijn, de klantenservice van ING blijft een beetje vreemd af en toe.

Het is mij overigens nog niet geheel duidelijk bij deze nieuwe actie wat de extra rente wordt als het saldo fluctueert. Is dat nu de integraal over alle dagen dat je saldo boven het peilsaldo uitkwam, of is er ook nog een extra voorwaarde dat het saldo op 15 maart hoger moet zijn? Bijvoorbeeld: als ik nu een bedrag bijstort en dat er dan op 1 maart volgend jaar weer afhaal (zodat het saldo op peildatum 15 maart weer indentiek is aan het peilsaldo) krijg ik dan nu wel of niet die extra rente van 1% op jaarbasis over dat extra gestorte bedrag over de periode nu tot 1 maart 2012?

Deze actie lijkt inderdaad vooral interessant voor de mensen die weggelopen zijn bij ING met hun spaargeld, omdat dan je peilsaldo laag is. Maar daar heb ik dit geval dan weer voordeel bij!

@vigilante
Uhhhh, zou ATB de rente tussendoor misschien ook niet kunnen gaan wijzigen? Ik heb de indruk dat je een erg negatief beeld creeert van ING. In elk geval is 3.4% op een vrij opneembare spaarrekening verreweg het hoogste wat je nu kunt krijgen en het maakt veel meer verschil dan het +/-0.05% verschil getouwtrek van de meest andere aanbieders in de top 10.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 11:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
henrid schreef:
Intrest schreef:
Toprekening 2,3 + 0,33 = 2,63% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,3%.
Profijtrekening 2,4 + 0,33 = 2,73% over bijgestort saldo, over saldo voor peildatum gewoon 2,4%.

Wat is dit voor krom rekenen? Dan moet je ook die 2,3 en 2,4 door 3 delen!
Bij mij is 1% extra per jaar net zoveel als dat een andere bank de variabele rente 1% omhoog gooit, al laat ik het een dag staan.

Helemaal gelijk, ik had die 2 verschillende rente grootheden nooit bij elkaar op mogen tellen.
Ik schaam me diep. :cry:

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 12:06 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
dubbeltje schreef:
Het is mij overigens nog niet geheel duidelijk bij deze nieuwe actie wat de extra rente wordt als het saldo fluctueert

Per dag wordt de extra rente vastgesteld.
Uit de FAQs
Citaat:
Kan ik tijdens de actieperiode geld opnemen van mijn spaarrekening?
Ja, dat kan. U kunt altijd geld opnemen van uw spaarrekening. U ontvangt de 1% extra rente alleen over het gedeelte van uw spaarsaldo dat hoger is dan uw peilsaldo van 12 november 2011.
Tijdens de actieperiode wordt per dag bepaald of uw spaarsaldo hoger is dan uw peilsaldo en of u dus extra rente ontvangt. Als u een opname doet waardoor uw spaarsaldo lager wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment geen extra rente meer. Spaart u op een later moment, maar voor 15 maart 2012, weer een bedrag waardoor uw spaarsaldo hoger wordt dan uw peilsaldo, dan ontvangt u vanaf dat moment weer extra rente.

En nu iedereen kappen met moeilijk doen over de voorwaarden. Het is gewoon 3,3% tot 15 maart 2012 voor bestaande rekeninghouders voor alle bedragen boven het niveau van 12 november 2011. Capice?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 2:24 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
@Intrest:

Dit is juist niet iets om je voor te schamen.
Je had dit juist goed gezien.
Dat niet altijd alles tot in de puntjes correct is, dat is iets menselijks.
Moet kunnen, dacht ik zo, want we zijn geen computers of een machine.
Niemand is perfect, zelfs computers of machines zijn dat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 7:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Eigenlijk hadden we het kunnen weten...

Grote banken en hoge rente...

Dat is net zoiets als

De EO die sexfilms uitzend..

Gaat dus nooit gebeuren

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO