Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 10:41 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Bovendien moet je een rekening hebben voor 15-11-2011. Staat in de voorwaarden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 10:54 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
karel schreef:
Ik heb het, voordat ik er melding van maakte, geprobeerd en mijn rente ging ( bij een saldo van 1 euro) naar 1,45 + 0,75 = 2,2 %

Controleer dat op een later tijdstip nog maar een keer, want het getoonde rentepercentage is op zo'n moment niet noodzakelijkerwijs accuraat. Ik heb eerder een keer een spaarrekening gesloten en weer heropend tijdens de actie-rente periode en kreeg toen wel opnieuw de actie-rente.
Overigens, toen ik laatst nog een rekening heropende stond daar de eerste dag een rentepercentage bij dat helemaal niet correspondeerde met die rekening. Verder heb ik in het verleden bij heropening van een spaarrekening na langere tijd ook wel eens een dag (opnieuw) het acties-spaarpercentage zien staan (wat je dan uiteraard niet echt krijgt).
Als je de detailbeschrijving bij de rentestand leest dan staat daarbij dat deze elke avond geactualiseerd wordt. Dat lijkt wel te kloppen, maar op de dag van opening voordat het de eerste keer avond geweest is, klopt het regelmatig niet.
Dus ik ben benieuwd wat het rente percentage wordt. Het zou natuurlijk kunnen dat het inmiddels veranderd is of verschilt tussen diverse typen spaarrekeningen.
Een interessante check is wel of je de extra rente en het peilsaldo ziet in het overzicht van je rekening. Peilsaldo is lastig omdat je de rekening op 12-nov nog niet had. Dan zou daar een later tijdstip moeten staan. Als er niets staat dan zou ik niet rekenen op de 1% extra rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nogmaals, al dat ge-experimenteer is zinloos:
Citaat:
Actievoorwaarden
1.De actieperiode is van 15 november 2011 tot en met 15 maart 2012
2.De extra rente is op jaarbasis
3.De extra rente geldt voor de Profijt-, Top-, Comfortspaar-, Internetspaar-, Bonusrente- en Kwartaalextrarekening
4.U ontvangt alleen extra rente als u uw spaarrekening voor 15 november 2011 heeft geopend
5.U ontvangt alleen extra rente als u geen actierente ontvangt op uw spaarrekening
6.Gedurende de actieperiode verandert de extra rente van 1% niet
7.De extra rente wordt binnen enkele dagen na 15 maart 2012 op uw spaarrekening bijgeschreven
8.U ontvangt de extra rente boven op de variabele rente die u op uw spaarrekening ontvangt
Variabele rente betekent dat de rente op ieder moment naar boven of beneden kan worden aangepast
9.De extra rente van 1% ontvangt u over een spaarbedrag tot maximaal € 250.000

Zie punt 4.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 12:05 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Klopt, overal staat dat de rekening voor 12 november al moest bestaan. Dus blijkbaar krijgen mensen die op 13 november een spaarrekening hebben geopend de laatste maand ook geen 1% extra, ondanks dat de openings-actie-rente dan inmiddels wel afgelopen is.

Ik ben echter wel benieuwd of bij rekeningen die "volgens de voorwaarden geen recht hebben op de 1% extra" in het online overzicht wel of niet het volgende bericht staat? (Naast het rente percentage en opgebouwde rente) Dat geldt ihb voor karel met zijn bonusrenterekeningsexperiment:

Tijdelijk 1,00% extra rente
U ontvangt tot en met 15-03-2012 1,00% extra rente op jaarbasis over alles wat u extra spaart. Deze extra rente ontvangt u over het gedeelte van uw spaarsaldo dat hoger is dan uw spaarsaldo op 12-11-2011. Spaar nu en profiteer van uw extra rente.
Meer informatie over deze actie.
Uw spaarsaldo op 12-11-2011: € xxx.xx.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 5:34 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
•Hoe wordt de basisrente berekend (bij de bonus rekening) ?
De ING stelt elke dag uw saldo vast en bepaalt aan de hand daarvan uw gemiddelde dagelijkse saldo. Bij het berekenen van uw basisrente gaat de ING uit van dit gemiddelde saldo per dag tijdens uw spaarjaar. Voor de bonusrente wordt op de peildatum gekeken naar het gemiddeld gewogen saldo over het volledige spaarjaar. Wilt u weten wat uw peildatum is? U vindt deze in het overzicht van uw Bonusrenterekening in Mijn ING.

In de Voorwaarden Bonusrenterekening staat bij RENTE punt e:
De basis en de bonusrente worden berekend over het gemiddelde saldo per dag over het afgelopen spaarjaar.

Maar op ING.nl kom ik ook de volgende tekst tegen:
• De hoogte van uw spaarsaldo bepaalt welke basisrente u ontvangt
• 1,45% ( tot 5000 euro) of 1,65% ( tot 25000 euro) of 1,85% (tot 1000.000,00)
Mijn vraag is,
Zijn al deze 3 verhalen hetzelfde?

Voorbeeld:
Stel dat ik gedurende 10 maanden een saldo heb van 1 euro en gedurende 2 maanden staat er 100.000,00 euro op mijn rekening.
• Is het dan zo dat ik gedurende die twee maanden in aanmerking kom voor een basis van 1,85 procent rente of krijg ik maar 1,65 procent omdat mijn gemiddelde dag saldo per spaarjaar minder is dan 25.000,00 euro ( en meer dan 5.000,00 euro)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 10:07 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
(De voorwaarden zijn voor geschillen achteraf....)

In de praktijk bewezen:

Ik opende in december opnieuw een bonusrenterekening (die voorheen had bestaan maar gesloten was). Op de eerste dag stond er een fout rente-% (van de dag dat hij was opgeheven). De tweede dag stond er het juiste-%.

Op de internetpagina van de bonusrenterekening stond: Op de peildatum 12-11-11 was uw saldo 0,00. Spaar nu en krijg 1% extra rente.

omdat ik ook de ING niet vertrouw (te veel slechte ervaringen).... heb ik de bonusrenterekening na 2 dagen weer opgeheven. Er werd keurig de basisrente bijgeschreven EN de 1% extra rente.

Dus je hoeft GEEN rekening te hebben gehad op 15 nov. maar wel een rekening die voorheen bestond.


Laatst bijgewerkt door svanke op di 14 feb 2012 10:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 10:41 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
svanke schreef:
Dus je hoeft GEEN rekening te hebben gehad op 15 nov. maar wel een rekening die voorheen bestond.

Dat klopt inderdaad en dat komt omdat zo'n spaarrekening eigenlijk gewoon blijft bestaan, ook als je deze stopt. Als je die namelijk heropent dan zie je ook gewoon weer alle transacties van voorheen terug.

Ik refereerde echter aan de situatie die 'karel' voorstelde waarin de spaarrekening na 15 december voor het eerst geopend is. Daarbij werd door 'karel' gesuggereerd dat hij de 1% extra rente verwachte omdat de actie rente niet meer zichtbaar was in het overzicht bij openen+stoppen+heropenen binnen een paar dagen. Het lijkt om diverse redenen onwaarschijnlijk dat daarvoor de 1% rente-actie van toepassing is. Daarom stelde ik wat vragen, maar daarop heb ik nog geen antwoord gezien. Als dat antwoord niet komt dan vermoed ik dat ik wel weet wat het antwoord was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 12:28 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
dat is simpel tecontroleren. als naast het saldo staat, het saldo op de peildaum was 0,00 spaar nu en ontvang 1% extra.

maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO