Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 9:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 10:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Ik weet niet wat het overgrote deel in dit topic zit te klagen, want je kan 4 maanden lang een rente krijgen die 0,3 - 0,4 % hoger ligt dan bij overige banken aan de top. De voorwaarden zijn helder als je een beetje goed kan lezen en dit is een bijna ongekende actie van ING.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 10:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Precies. En eigenlijk zou deze nu op plek 1 in het overzicht van spaarrekeningen met voorwaarden moeten staan. Met stip.
(De belangrijkste voorwaarde is dat je > 3 maanden geleden een rekening moet hebben geopend.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 11:04 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
juanj schreef:
De EO die sexfilms uitzend..
Gaat dus nooit gebeuren


In mijn optiek vallen natuurdocumentaires soms ook onder de categorie van expliciete voortplantingsshows. In het Nederlands heet het overigens seks met ks!

Citaat:
Ik weet niet wat het overgrote deel in dit topic zit te klagen, want je kan 4 maanden lang een rente krijgen die 0,3 - 0,4 % hoger ligt dan bij overige banken aan de top.


Inderdaad, het verschil is niet onaanzienlijk. Er zit vooral een adder dat de rekening alleen door personen kan worden geopend die een betaalde betaalrekening hebben bij ING.

Als je 100k weg zet dan levert dat 100 euro extra renteopbrengst op in vier maanden tijd ten opzichte van de maximale vrij opneembare rente elders ((3,3-3,0%) * 4/12 * 100k) minus de kosten voor de betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 11:11 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Zeker een interessante actie van ING. Dank 'BillGates' voor je antwoord op mijn renteberekeningsvraag. De FAQs op de ING site zijn verhelderend. De folder was niet geheel eenduidig daarover. En nu aan de slag; ik loop al twee dagen rente mis ...

@stuiver
Die betaalrekening (met gekoppelde spaarrekening) had je al, want anders val je buiten de doelgroep van deze actie. Dat is dus geen dilemma.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 12:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Dan ga ik maar hopen dat mijn huisbank Rabo hetzelfde gaat doen.

Of dat MoneYou in december weer met een Bol-tegoedbon actie komt met een beloning op jaarbasis van 9% bovenop de normale rente (tegoedbon 75 euro voor 10k gedurende december op de spaarrekening).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 1:49 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik ben wel benieuwd wat deze actie teweeg gaan brengen op de spaarmarkt. Als er veel geld terugstroomt van de kleinere banken naar de ING dan moeten zij op hun beurt wel naar een rente van 3.4% of hoger om het tij weer te keren. Dat klinkt mooi toch? Om dat te stimuleren moet dus iedereen met een ING spaarrekening maximaal hieraan meedoen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 1:55 pm 

Geregistreerd: wo 06 jul 2011 12:52 pm
Berichten: 21
vigilante schreef:
...Stel je stort 100.000 euro bij.
Daarvoor ontvang je in totaal: 4/12 x 3,3% op jaarbasis = 1100 euro

Bij ATB en sinds vandaag ook bij WUH krijg je maar 3%
Dat levert dan het volgende op: 4/12 x 3% op jaarbasis = 1000 euro

En dan mag ING in de komende 4 maanden de basisrente niet verlagen, want dat zou de te behalen winst wel heel snel verdampen.

M.a.w. alweer een voorbeeld van veel geschreeuw en relatief weinig inhoud. ....

Als je twee spaaropties vergelijkt, dien je een negatief scenario niet slechts aan één kant van de vergelijking te benoemen, wanneer dit (renteverlaging) zich evenzeer aan de andere kant kan voordoen.
ATB en WUH kunnen in de tussentijd ook de rente verlagen. Sterker, Westland Utrecht is van ING.

Blijkbaar vind je 10% meer rente dan de top van de markt (en dus meer t.o.v. andere partijen) veel geschreeuw en weinig inhoud.......

BillGates schreef:
...De belangrijkste voorwaarde is dat je > 3 maanden geleden een rekening moet hebben geopend.

Dat is de belangrijkste voorwaarde voor de meer opportunistische spaarders.
Voor minder opportunistische spaarders, en dat is nog steeds het gros van de markt, denk ik, is de voorwaarde dat de extra rente slechts wordt uitgekeerd over de toename van het spaarsaldo vermoedelijk de belangrijkste voorwaarde. Immers, als (bijna) al je geld al op die rekening staat, is het moeilijk om nog van de actie te profiteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 3:04 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
En dan mag ING in de komende 4 maanden de basisrente niet verlagen, want dat zou de te behalen winst wel heel snel verdampen.
Dat is de belangrijkste voorwaarde voor de meer opportunistische spaarders.
Voor minder opportunistische spaarders, en dat is nog steeds het gros van de markt, denk ik, is de voorwaarde dat de extra rente slechts wordt uitgekeerd over de toename van het spaarsaldo vermoedelijk de belangrijkste voorwaarde. Immers, als (bijna) al je geld al op die rekening staat, is het moeilijk om nog van de actie te profiteren.[/quote]

ING is bij mij een bank waar ik niet snel naar toe zal gaan.
Er zijn heel vaak wat achterbakse/geniepige regeltjes die erg op misleiding lijken.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 5:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@Ger: als je regelmatig hier op SI het nieuws bijhoudt, wordt je niet verrast in negatieve zin en vaak wel in positieve zin.

Ik maak graag gebruik van deze vrijgevige bui van ING met het vrij opneembare geld van LPB.
Ik beschouw het als een deposito van 0 tot 4 maanden tegen 3,3%.
Geen slechte aanbieding!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 6:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Rente is huur over geleend geld. Als je bijvoorbeeld 500 euro huur betaalt of krijgt en de huur wordt met 1% verhoogd, dan betaal of krijg je dus 505 euro.

Ik weet/neem aan dat het niet zo is, maar voor de complotdenkers onder ons: 1% extra rente (1% extra huur) kan ook uitgelegd worden als 1% over de rente, dus concreet 2,3% + 1% extra is 2,323%.
Er is m.i. nergens in de faqs of actievoorwaarden te vinden dat dit niet zo is.
Natuurlijk ga ik er net als 99,99999% van de lezers vanuit dat 2,3% + 1% 3,3% is en niet 2,323%.
Maar eigenlijk staat dat nergens. ING zou zichzelf heel wat negatieve publiciteit en rechtzaken op de hals halen als in maart 2012 blijkt dat ze 1% extra vergoeden over de rente..... Waarom zeggen ze niet gewoon 3,3%? Waarom geven ze geen rekenvoorbeeld met bedragen? Waarom staat op je internetbankieren geen opgebouwde extra rente vermeld?

ING Webcare, ik weet dat u meeleest, bevestig aub dat het 3,3% is bij een toprekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 8:29 pm 

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 4:02 pm
Berichten: 21
Actievoorwaarden

--------------------------------------------------------------------------------

De actieperiode is van 15 november 2011 tot en met 15 maart 2012
De extra rente is op jaarbasis
De extra rente geldt voor spaarrekeningen met een variabele rente
U ontvangt alleen extra rente als u geen actierente ontvangt op uw spaarrekening
Gedurende de actieperiode verandert de extra rente van 1% niet
De extra rente wordt binnen enkele dagen na 15 maart 2012 op uw spaarrekening bijgeschreven
U ontvangt de extra rente boven op de variabele rente die u op uw spaarrekening ontvangt
Variabele rente betekent dat de rente op ieder moment naar boven of beneden kan worden aangepast
De extra rente van 1% ontvangt u over een spaarbedrag tot maximaal € 250.000


Volgens mij kan het niet anders of is dit 1% over het volledige spaarbedrag, anders is het belachelijk. De extra rente zie je idd nog niet op het opgebouwde rente saldo (net berekend), pas na 15 mrt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 11:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 10:16 am
Berichten: 30
Ook voor mij is dit een prima actie. Voor mij ook duidelijk gecommuniceerd door de ING etcetera. Ik had overigens rond 1 november daar al wat geld naar toe geschoven voor die komische bedoeling van de spaarloterij, maar dat was gelukkig en logisch voor 12 november weer weg. Nu weer terug. Eigenlijk wat te veel geschuif, maar het is een zeer redelijke marge.

En natuurlijk is dit geen actie voor 'trouwe spaarders', maar voor overstappers zoals ikzelf en de meeste forumleden neem ik aan. Als de ING echt iets voor trouwe spaarders (zeg maar de weduwen en wezen die een aantal jaren geleden geplukt werden met een rente van 0,5%, wat nu gelukkig niet meer zozeer het geval is) zou willen doen zouden ze eens een omgekeerde actie moeten doen: U krijgt voor een peridode 1% extra rente over al het geld dat reeds 3 maanden bij ons staat. Of zoiets. Niet in mijn belang en ongetwijfeld ook niet voor de balans van ING, maar mijn sympathie zou het wel hebben.

Overigens hoeven we toch niet echt bevestiging te hebben dat het 1% over het spaartegoed is en niet 1% op de rente? Dat laatste is echt niet zo, daar maakt elke jurist binnen 2 seconden gehakt van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 11:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Juist juridisch kun je 2 kanten op: 1% extra rente. Als je 100 euro rente krijgt is 1% extra rente 101 euro. Naar de letter van de wet cq het door ING geschrevene kan het. Het enige tegenargument dat een jurist kan aanwenden is dat er anders sprake zou zijn van bewuste en weldoordachte misleiding omdat 99,99999% van de mensen (dus 2 nederlanders niet) het leest als 1% extra over het gespaarde bedrag. Op jaarbasis uiteraard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 11:45 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
M.a.w. alweer een voorbeeld van veel geschreeuw en relatief weinig inhoud. ....[/quote]

Citaat:
Als je twee spaaropties vergelijkt, dien je een negatief scenario niet slechts aan één kant van de vergelijking te benoemen, wanneer dit (renteverlaging) zich evenzeer aan de andere kant kan voordoen.
ATB en WUH kunnen in de tussentijd ook de rente verlagen. Sterker, Westland Utrecht is van ING.


Natuurlijk kunnen andere partijen eveneens tot verlaging overgaan.
Dat was ook niet de bedoeling van de vergelijking.
WUH is inderdaad (nu nog) een muurbloem van ING.

Citaat:
Blijkbaar vind je 10% meer rente dan de top van de markt (en dus meer t.o.v. andere partijen) veel geschreeuw en weinig inhoud.......


Ja, dat vind ik nog steeds.
Al helemaal als ik er gemakshalve vanuit ga dat de grote meerderheid geen 100.000 zal bijstorten,deels omdat men dat niet bezit en deels ook omdat men vanwege noodzakelijke spreiding e.d. een dergelijk bedrag niet aan een bank wenst toe te vertrouwen.
Ook niet aan de ING.

En 10% meer dan de concurrentie.....

Reclametechnisch bekt dit lekker!

Nog beter: Vanaf morgen rentestijging van 43% bij ING.

Effectief is het niet meer dan 3,3% voor 4 maanden.

BillGates schreef:
...De belangrijkste voorwaarde is dat je > 3 maanden geleden een rekening moet hebben geopend.

Dat is de belangrijkste voorwaarde voor de meer opportunistische spaarders.
Citaat:
Voor minder opportunistische spaarders, en dat is nog steeds het gros van de markt, denk ik, is de voorwaarde dat de extra rente slechts wordt uitgekeerd over de toename van het spaarsaldo vermoedelijk de belangrijkste voorwaarde. Immers, als (bijna) al je geld al op die rekening staat, is het moeilijk om nog van de actie te profiteren.
[/quote]

Precies!

Zonde van al deze ophef.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2011 12:13 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 11:15 pm
Berichten: 81
turver schreef:
En natuurlijk is dit geen actie voor 'trouwe spaarders', maar voor overstappers zoals ikzelf en de meeste forumleden neem ik aan.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
ING schreef:
4. Ik heb nog geen spaarrekening bij de ING, kan ik dan toch meedoen?
Als u nog geen spaarrekening heeft bij de ING kunt u niet meedoen aan deze actie.
Ik heb al heel lang een betaalrekening bij ING (voorheen Postbank) en heb heel lang verschillende spaarrekeningen bij hen gehad.
Echter, omdat ik er de laatste jaren niets meer mee deed (hoe zou dat nou toch komen?), hebben ze al mijn spaarrekeningen gesloten.
Toen ik achter deze actie kwam, was het al te laat om opnieuw een spaarrekening bij hen te openen. (Was deze actie al voor 15 november aangekondigd? Ik heb er als trouwe ING klant niets van gemerkt.)

Ik weet niet wat ze met deze actie willen, maar mijn spaargeld krijgen ze dus nog steeds niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO