Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 8:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2011 11:30 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Als je nu nog een Profijtrekening moet openen, dan krijg je waarschijnlijk de eerste paar maand een actierente (die minder is dan de huidige actie), dus kun je er niet of nauwelijks extra van profiteren.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011 4:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Opvallend genoeg staat de extra rente (nog) niet bij de opgebouwde rente.
Zou dit als een extra regel op het afschrift van maart 2012 zichtbaar worden?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011 6:08 pm 

Geregistreerd: di 03 nov 2009 9:53 pm
Berichten: 36
In de voorwaarden stond niet dat de spaarrekening voor een bepaalde datum geopend moest zijn. Wel in de FAQ. Toen ik via de mail vroeg hoe het nu precies met de voorwaarden zat, bleef het opvallend lang stil. Uiteindelijk wezen ze op de voorwaarden waar nu wel in staat dat de spaarrekening voor een bepaalde dautum geopend moest zijn. Wel jammer dat ze niet toegeven dat ze het aangepast hebben. Ik weet niet of ik daarvan de oorzaak ben.

Helaas waren al mijn spaarrkening opgeheven, dus als trouwe klant kan ik er ook niet aan mee doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011 6:12 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Hoi Jan, Ik heb nog altijd geen goed gevoel van de ING. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011 10:02 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Ik lees nergens het voordeel van de Bonusrenterekening.
Ik had een bonusrenterekening met saldo nihil.
Als je daar nu meer dan E 25000 op stort dan krijg je een rente tot en met 15 maart 2012 van 3,6%.

1,85% basis + 0,75 bonus + 1,00 actierente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 8:22 pm 

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 4:02 pm
Berichten: 21
Goeie tip, die bonus rekening! Maar hoe zit het dan met de peildatum? Kan je het saldo tussen 15/3/12 en de volgende peildatum op nul zetten, en dan gedurende 2 dagen op de peildatum op het peilbedrag? Anders mis je volgens mij de bonusrente...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 1:10 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
@pietjeprecies.
Dat kan inderdaad bij de bonusrenterek., enige nadeel is weer dat je dat niet moet vergeten (maar je kan het als reservering in Mijn ING zetten) of in je agenda.

Tip als je ooit een spaarrekening hebt gehad bij de postbank: (bonus, top of ieder ander) en die open je weer binnen een paar jaar, dan ziet hij dit als een bestaande rekening (niet voor het eerst geopend) en kan je direct profiteren van de 1% extra rente actie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 1:13 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
bovendien als je opnieuw of voor het eerst de bonusrente-rekening opent altijd als eerste een bedrag van 1 euro storten. Dan is je peilsaldo (dat gelijk of hoger moet zijn) na 1 jaar EUR 1,00. Dus niet gelijk 100.000 euro storten :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2011 12:13 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
svanke schreef:
Tip als je ooit een spaarrekening hebt gehad bij de postbank: (bonus, top of ieder ander) en die open je weer binnen een paar jaar, dan ziet hij dit als een bestaande rekening (niet voor het eerst geopend) en kan je direct profiteren van de 1% extra rente actie.


Dat is een waardevolle tip, want zo ben je ook van de "extra-rente"-loze franchise af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 3:30 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Ik heb geen lege spaarrekening bij de ING. Kan wel van de actierente van 2,85% worden geprofiteerd op te openen comfort-, top- en bonusspaarrekeningen gevoed met met geld van een profijtrekening?

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 3:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@krentenweger:
ja, maar alleen als je zo'n rekening het laatste jaar (termijn weet ik niet zeker) niet gehad hebt.
Maar waarom zou je als je bij anderen 3,0% krijgt zonder voorwaarden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 6:02 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Als je met 1 euro een bonus rekening opent en je heft hem een dag later op krijg je de euro terug met rente. Weer een dag later open je opnieuw met 1 euro een bonus rekening. Je krijgt nu de actie rente niet meer!! Misschien kom je nu WEL in aanmerking voor de 1 procent extra rente actie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 7:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Wat zijn we heerlijk creatief. Goeie binnenkomer :P

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 1:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Wel creatief.
Maar ik denk dat er hierin één belangrijke aanname niet klopt.
Als je een nieuwe spaarrekening opent (en dus actie-rente krijgt), dan weer sluit en vervolgens weer opent dan krijg je zover ik weet nog steeds de actie-rente totdat de actie-periode verstreken is gerekend vanaf de eerste openingsdatum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 10:40 am 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Ik heb het, voordat ik er melding van maakte, geprobeerd en mijn rente ging ( bij een saldo van 1 euro) naar 1,45 + 0,75 = 2,2 %
Wat ik ook ga doen, als mijn eerste bonus jaar voorbij is, de rekening helemaal afsluiten en opnieuw beginnen met 1 euro !
Als ik dat niet doe, dan begint mijn tweede spaarjaar met 1 euro plus de ontvangen rente.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO