Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 3:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 12:47 am 
Kwartje

@Paul209

Je eerst bericht zegt meer dan alleen dat het niet verstandig is om zowel een lening als je spaargeld bij dezelfde bank te hebben, hierdoor kan jouw onrust overslaan naar ander. Ga er vanuit dat het zo niet is bedoeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 1:19 am 
Vijfje

IkSpaar schreef:
@Paul209

Je eerst bericht zegt meer dan alleen dat het niet verstandig is om zowel een lening als je spaargeld bij dezelfde bank te hebben, hierdoor kan jouw onrust overslaan naar ander. Ga er vanuit dat het zo niet is bedoeld.

Wat ik schreef: als ik niet snel actie onderneem loop ik een groot risico dat het spaartegoed verrekend gaat worden met de hypotheek, als deze -in mijn ogen toch al 'zwakke bank'- omvalt.
Omvallen vind ik doorgaans 'niet erg', maar zonder dat ik het wil verrekenen met de hypotheek absoluut wel.
Dat zou roet in het eten gooien t.a.v. mijn 'strategie'.

Of ik het met recht een 'zwakke bank' mag noemen zal de tijd verder wel uitwijzen.
Soms krijg ik het idee dat ik als boodschapper van het slechte nieuws wederom vermoord dient te worden.
Waarom? Omdat ik de keuze van anderen niet goedkeur?
Ik neem er namelijk geen woord van terug.
En duidelijker kan ik het momenteel niet schrijven.

Enfin, morgen zijn de centjes op de terugweg en die deposito's kosten mij ook de kop niet.
Ik ben er toch niet 'vol ingegaan'.
Leuk is echter anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 10:56 am 
Kwartje

@Paul209

Ik bedoelde jou overigens helemaal niet, want bij het probleem van verrekening van hypotheek en spaargelden kan ik me heel wat voorstellen. Het gaat mij veel meer om anderen, die deze en andere topics constant vervuilen met ongefundeerde angsthazerij.

Nou ja, de titel is wel een beetje suggestief. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 12:40 pm 
Vijfje

Nog even een nieuwtje.
Uiteraard met belangstelling vanochtend even op NIBC ingelogd.
Overboeking is netjes uitgevoerd, ik verwachtte niet anders.
Opvallend is: boekdatum ma. 27-10, valuta(rente)datum zo. 26-10.
(Plaats de muis op boekdatum van de mutatie en popup met valutadatum verschijnt.)
Volgens mij de eerste bank die ik tegenkom welke haar virtuele deur op zondag geopend heeft.
Dat veel andere banken stug volhouden aan 'in het weekend gesloten' vond ik altijd al een lachertje in deze moderne tijd.
Hulde aan NIBC.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 12:57 pm 
Daalder

Als er 1 schaap over de dam is........ :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 1:43 pm 
Vijfje

ger schreef:
Als er 1 schaap over de dam is........ :D

Ach, over enige tijd is dat gevaluteer toch van de baan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 4:09 pm 
2 Kwartjes

Paul209 schreef:

Hoezo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 5:52 pm 
Dubbeltje

Paul209 schreef:
Opvallend is: boekdatum ma. 27-10, valuta(rente)datum zo. 26-10.
(Plaats de muis op boekdatum van de mutatie en popup met valutadatum verschijnt.)
Volgens mij de eerste bank die ik tegenkom welke haar virtuele deur op zondag geopend heeft.
Dat veel andere banken stug volhouden aan 'in het weekend gesloten' vond ik altijd al een lachertje in deze moderne tijd.
Hulde aan NIBC.

DSB Bank doet exact hetzelfde op de DSB Internetbetaalrekening. Hun Internetbankiersysteem is dan ook exact hetzelfde als NIBC gebruikt, met wat andere kleuren eromheen. Zie ook hier: viewtopic.php?f=4&t=585&st=0&sk=t&sd=a&start=15

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 6:56 pm 

jha schreef:
Paul209 schreef:

Hoezo?

Met de komst van de Europese Richtlijn Betaaldiensten in 2009 wordt valutering verboden. Deze richtlijn moet voor zover ik weet uiterlijk 1 november 2009 in nationale wetgeving zijn omgezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 10:54 am 
Dubbeltje

(Quote gehele inzending Paul209 verwijderd. Moderator Paul209)

Deze bank is niet echt betrouwbaar inderdaad. Iemand die op deze bank googled komt daar snel genoeg achter. Ik zou deze bank niet uitkiezen om je spaargeld op te zetten. Tuurlijk valt alles wel onder de garantieregeling. Dat is waar, maar als de berichtgeving niet zo positief is over deze bank, kun je beter maar voorkomen dan genezen

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 2:00 pm 
Dubbeltje

Hoezo is deze bank niet betrouwbaar, komen ze afspraken niet na? Of bedoel je dat ze misschien minder solide zijn dan een groot bank zoals Fortis of ING?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 6:44 pm 
Dubbeltje

Isave schreef:
Hoezo is deze bank niet betrouwbaar, komen ze afspraken niet na? Of bedoel je dat ze misschien minder solide zijn dan een groot bank zoals Fortis of ING?

Onderstaande spreekt boekdelen....Gewoon even googlen. Nieuws is van 8 april
maar de rente van 6 % wordt niet zomaar gegeven natuurlijk. Wees wijs en sluit zo en zo geen deposito's af bij deze bank.

Haagse zakenbank moet miljarden lenen
NIBC ligt aan infuus bij ECB
10 april 2008, 7:42 uur | FD.nl
Door: Battes, P.;Horde, C. de
NIBC moet volop gebruikmaken van de leenfaciliteit van de Europese Centrale Bank om aan zijn betaalverplichtingen te blijven voldoen. Alleen door de komende twaalf maanden meer dan euro 4 mrd te belenen bij de ECB kan de liquiditeitspositie worden veiliggesteld.

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 6:53 pm 
Knaak

Pfff, grootbanken, breek me de bek niet open, die doen alleen maar enge dingen met je geld omdat ze zonodig nog groter moeten worden of beursgenoteerd zijn en anderen van je geld tevreden moeten houden.
Als het onder de garantieregeling valt zou je gewoon van de hoge rente gebruik moeten maken, des te solider blijven de kleintjes, en dan gaan de grootbanken misschien niet hun rente flink verlagen, waar het nu wel naar uitziet.
(en wat intussen weer gepost is is oud nieuws...)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 8:05 pm 
Kwartje

@Bankbiljet

Dit is echt wel ouwe koek, deze gegevens heb ik op het forum hier al talloze keren voorbij zien komen. NIBC aan het infuus? En ING Bank dan met 10 miljard injectie? Of ABN/Amro Fortis genationaliseerd! Voorlopig loopt NIBC lekker op eigen benen, zonder verdere kapitaalinjectie. Ik heb er een deposito lopen voor 1 jaar en voel me er uitstekend bij.

En aan gegevens van een half jaar geleden heb ik geen enkele behoefte!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 8:30 am 

Precies. Tuurlijk heeft NIBC het moeilijk... net zoals iedere andere bank! NIBC is van nature een zakenbank. Zij moeten dus leningen op de kapitaalmarkt verkrijgen en deze weer uitzetten. De kapitaalmarkt ligt/lag op z'n gat. Vandaar dat ze het geld op een andere plek moeten halen, zoals bij de ECB of bij particuliere spaarders. Op dit punt is er niets vreemd aan de hand lijkt me.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]