Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 3:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
.....zal ik de spaarrekening bij NIBC leeghalen en sluiten.
Ergens in mijn achterhoofd zei NIBC mij wel iets, maar wist niet meer waarom.
Vandaag ging er een lampje branden en Google bevestigt mij dat mijn hypotheekbank een 100% dochter van NIBC Bank NV is.
Oeps: viewtopic.php?t=1153

Zonder paniek te willen zaaien, maar NIBC staat niet zo heel sterk in haar schoenen.
Het risico is daarom voor mij te groot dat ik eventueel weinig of niets meer te vertellen heb over het spaarsaldo. :shock:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op za 25 okt 2008 10:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:25 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik heb nog niets gestord bij NIBC. Heb er wel een rekening, maar hoor negatieve verhalen dus ik staat mijn geld voorlopig ergens anders.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Ik heb een deposito bij NIBC, heb géén hypotheek bij NIBC of haar dochter, dus ik voel me kiplekker. Oh, pardon, gezien mijn avatar zo lekker als een spaarvarkentje.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik wilde het eigenlijk niet hardop zeggen, maar NIBC spookt mij -net als IceSave toendertijd- telkens door het hoofd.
Laat ik dit stellen, als ze gaat ligt het niet aan mij n.a.v. de z.g.n. rommelhypotheken. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op za 25 okt 2008 11:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
jody schreef:
Ik heb een deposito bij NIBC, heb géén hypotheek bij NIBC of haar dochter, dus ik voel me kiplekker.


Gelijk heb je, zo zou ik er ook over gedacht hebben als mijn hypotheek niet in beeld gekomen was.
Lang leve het DGS.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik kan me goed voorstellen dat verrekening van spaargeld met hypotheekgeld ongewenst kan zijn.
In dat geval zou ik deze twee dingen ook gescheiden houden.

Echter er wordt nu ineens angstig richting NIBC gekeken terwijl er de laatste tijd geen enkel signaal is gekomen dat het ineens slechter zou gaan met NIBC.
Als dat wel komt is het ander verhaal natuurlijk, maar op dit moment geen reden voor paniek of stemmingmakerij contra NIBC.

Mijn centjes staan daar lekker rente te trekken en zo hoort het ook :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat verrekening van spaargeld met hypotheekgeld ongewenst kan zijn.


Wat wel humor is in dit geval, ik betaal 4,55% aan hypotheek en ontvang 5,25% spaarrente bij exact hetzelfde bedrijf. :mrgreen:
Dat grapje wil ik inderdaad nog een tijdje volhouden.
Maar niet bij NIBC, dat begrijp je.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 11:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
Wat wel humor is in dit geval, ik betaal 4,55% aan hypotheek en ontvang 5,25% spaarrente bij exact hetzelfde bedrijf. :mrgreen:

Als NIBC dus omvalt is het mede jouw schuld :wink: :wink: :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 11:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Als NIBC dus omvalt is het mede jouw schuld :wink: :wink: :wink:


Ik haal slechts 'de schade' in. :lol:

Maar mijn situatie mag je inderdaad te denken geven omtrent de zaken die NIBC momenteel doet. :roll:
Ik zal heus de enige klant niet zijn die er voordeel van heeft.
En NIBC zal ook het enige bedrijf niet zijn wat momenteel op deze manier geld verdampt.
Denk bijv. maar aan ING, ze leent zelf tegen 8,5%!
Zoiets vraagt m.i. om ongelukken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 9:38 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ook ik had bij NIBC hetzelfde gevoel als bij IceSave. Bij de laatste had ik geen rekening, de NIBC rekening vorige week opgeheven.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 9:55 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Linn schreef:
Ook ik had bij NIBC hetzelfde gevoel als bij IceSave. Bij de laatste had ik geen rekening, de NIBC rekening vorige week opgeheven.



Had ik ook over IceSave maar alleen over het depositogarantiestelsel. :wink:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 10:00 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Had ik bij Icesave wel en bij NIBC niet. Dat komt omdat er alleen bij Icesave/IJsland zorgwekkende ontwikkelingen waren die je in de media kon lezen.

Als er zaken of nieuwtjes zijn rondom NIBC die zorgwekkend zijn, dan zou ik het heel graag lezen hier.
Daar kan ik iets mee.

Maar opmerkingen als 'ik vertrouw het niet dus ik zeg op' daar kan ik weinig mee.
Eigenlijk lees ik dat liever niet. Ik vind dat een beetje stemmingmakerij eerlijk gezegd. Sorry.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 10:06 am 
Ben nieuw op dit forum. Wilde volgende week een rekening openen bij NIBC maar dit draadje zet mij aan het twijfelen.
Ik tracht door de vele, soms tegenstrijdige, berichten te lezen mijn plannetje te trekken maar dat valt voor een kleine onervaren spaarder niet mee,


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 10:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
@ Calimero

Niemand kan je de garantie geven dat NIBC alle stormen van de kredietcrisis zal overleven,
dan kan geen enkele bank. Sterker nog het is juist gebleken dat de grootte van een bank er weinig
toe doet, zie ABN Amro, Fortis en ING die problemen hebben gekend misschien wel omdat ze een beursnotering
hebben wat tot wilde speculatie leidt.

NIBC was destijds de eerste bank die last had van slechte beleggingen in Amerika maar ze zeggen zelf dat ze die
gesaneerd hebben. Volgens eigen zeggen hebben ze nu een gezonde bedrijfsvoering.
We kunnen dat allemaal niet controleren. Het schijnt wel zo te zijn dat ze (althans een paar maanden geleden nog)
veel steun nodig hadden van de Europese Centrale Bank. Maar dat gold voor zo'n beetje alle banken.

Enige zekerheid die je wel hebt is dat de bank onder de garantieregeling valt.
Beperk je jezelf tot het oude maximum van de DGS dan is het ergste wat je kan gebeuren dat je het geld een paar maanden
kwijt bent en dat je op een forum moet gaan vragen of je twee of drie postzegels op de enveloppe naar DNB moet doen :wink:

Dus spreiden, spreiden en nog eens spreiden zou ik zeggen. Daar is iedereen het hier wel over eens denk ik, dat
het wijs is om meerdere banken aan te houden en nergens het (oude) DGS maximum te overschrijden.
Bij een ongehuwde is dat 20K + 20K (daarvan is 90% gegarandeerd). Het verhoogde maximum geldt in principe maar voor 1 jaar.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 10:24 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
IkSpaar schreef:
Linn schreef:
Ook ik had bij NIBC hetzelfde gevoel als bij IceSave. Bij de laatste had ik geen rekening, de NIBC rekening vorige week opgeheven.



Had ik ook over IceSave maar alleen over het depositogarantiestelsel. :wink:



NIBC valt onder het NL depositogarantiestelsel en daar heb ik een goed gevoel bij. Sterker nog, ik zet me geld liever bij NIBC dan bij de grote jongens.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO