Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 10:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Maar gaat een KEW ook niet als ‘belegging’ gezien worden?
KEW hebben we juist voor gekozen om VRH te ontlopen ( tot aan uitkering)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 11:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 09 sep 2019 3:22 pm
Berichten: 189
BillGates schreef:
juanj schreef:
... en in een kluis stoppen.


In een kluis loop je risico, moet je evengoed opgeven aan de fiscus en heb je geen rendement.
Dan beter op een deposito, geen risico, wordt automatisch opgegeven en heb je tenminste nog wel wat rendement dat (vooralsnog) hoger is dan de belasting.

Waar heb je nog een deposito die meer rente geeft dan de VRH?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 11:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
BertusV schreef:
Waar heb je nog een deposito die meer rente geeft dan de VRH?

We hadden het over de nieuwe Box3 belasting met een belasting van 0,03%.
Maar ook de huidige 0,58% of 1,34% kun je nog (net) verslaan met Yapi Kredi tegen 1,45%......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 11:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 09 sep 2019 3:22 pm
Berichten: 189
BillGates schreef:
BertusV schreef:
Waar heb je nog een deposito die meer rente geeft dan de VRH?

We hadden het over de nieuwe Box3 belasting met een belasting van 0,03%.
Maar ook de huidige 0,58% of 1,34% kun je nog (net) verslaan met Yapi Kredi tegen 1,45%......

Sorry, van 0,03%?? :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 11:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Eh, ja, een deposito valt onder sparen: 0,09% (voorlopige cijfers) * 33% = 0,03% belasting.Zelfs als je een deposito hebt die 5% rente geeft, hoewel dat er niet veel en niet lang meer na 1-1-2022 zullen zijn.
Over beleggingen daarentegen betaal je dan 60x zoveel belasting.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 11:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 09 sep 2019 3:22 pm
Berichten: 189
BillGates schreef:
Eh, ja, een deposito valt onder sparen: 0,09% (voorlopige cijfers) * 33% = 0,03% belasting.Zelfs als je een deposito hebt die 5% rente geeft, hoewel dat er niet veel en niet lang meer na 1-1-2022 zullen zijn.
Over beleggingen daarentegen betaal je dan 60x zoveel belasting.

Oops, O ja, natuurlijk. Deposito valt onder het rente regime.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 12:05 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
Ik heb trouwens al spaarder ook altijd m'n best gedaan om de VRH ellende zoveel mogelijk te beperken.

Dit lukte me prima door, in het verleden een paar spaardeposito's, aflossen op hypotheek, crowdfunding en later beleggen.

Nog voordat de rente nog rond de 2% stond had ik voor mezelf al uitgerekend dat 5,x% hypotheek rente +vrh -hra duurder was dan de rente die ik kreeg op de spaarrekening.

Ik was toen al aan het aflossen(=kosten verlagen) en crowdfunden i.p.v. (hoofdzakelijk) sparen.Toen ik leerde dat dit risico van crowdfunding hoger was dan ik dacht ben ik dit gaan afbouwen en gaan beleggen. Ik heb me erin verdiept hoe ik dit het beste kan doen.

m.a.w. ik heb actief gezocht naar wat ik met m'n gespaarde geld kon doen. Zonder deze acties en uitzoekwerk waren zowel m'n vaste lasten als totale VRH lasten veel! hoger geweest.

Sparen kost geld. En als je alternatieven zoekt staat de regering vooraan om een groot deel af te pakken. Het maakt ze zelfs niet uit of het eindresultaat uiteindelijk wel positief is. Als ze hun deel maar hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 2:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:
Ik snap het idee dat men de spaarders tegemoet wil komen i.v.m. de lage rente. Alleen waarom een zo groot bedrag van € 440.000,- waar geen VRH belasting aan hoeft te worden betaald??


De slogan dat men als spaarder onder de € 440.000 geen VRH meer hoeft te betalen geeft een verkeerde voorstelling van zaken. Nu lijkt het net of men nu en in de toekomst (als de rente hoger zou worden) een vrijstelling heeft van € 440.000. De afgelopen jaren werd de spaarder geconfronteerd met het feit dat hij VRH moest betalen over een nooit te realiseren fictief rendement. Bezwaar en beroepsprocedures hebben ertoe geleid dat het Kabinet in feite door de Hoge Raad er toe werd gemaand om die onrechtvaardigheid weg te werken. En inderdaad, het nieuwe beleidsvoornemen leidt ertoe dat spaarders te maken krijgen met een reëel (maar nog steeds) fictief rendement (zeg maar voor het gemak dat men geen rente ontvangt). Dit zo zijnde hoeft men over dit "nul rendement" dan ook geen belasting te betalen. Zou de rente 3% worden dan ontvangt men € 13.200 over die € 440.000 wat gewoon belast wordt met 33% VRH.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 3:03 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Het lijkt meer op een reparatiewet (voor enkele jaren) dan de herziening die Snel op lange termijn voor ogen heeft.

In de brief van vorig jaar staat dat er allerlei werkgroepjes over een toekomstig belastingstelsel aan het werk zijn.

Waaronder maar niet uitsluitend overheveling eigen woning naar box 3.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 5:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ah, daarom gaan de Box3 tarieven omhoog, om straks nog meer uit het eigen huis te peuren, 1,76% and rising dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 5:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
myy schreef:
Het lijkt meer op een reparatiewet (voor enkele jaren) dan de herziening die Snel op lange termijn voor ogen heeft.

In de brief van vorig jaar staat dat er allerlei werkgroepjes over een toekomstig belastingstelsel aan het werk zijn.

Waaronder maar niet uitsluitend overheveling eigen woning naar box 3.


Eigen Woning Box3, en daar dan 5,33%?? :cry:
Dan kan je je blauw gaan betalen aan VRH, dan mag EWF er wel af lijkt mij

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 6:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
BillGates schreef:
Ah, daarom gaan de Box3 tarieven omhoog, om straks nog meer uit het eigen huis te peuren, 1,76% and rising dus.



Niemand die het weet natuurlijk, maar dat ze erover nadenken ter voorbereiding van een volgend kabinet viel vorig jaar te lezen.

Over het tarief is al helemaal niets bekend.
Hoor je vast na de verkiezingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 7:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Tegen die tijd, wordt het volgens mij tijd om te gaan vertrekken uit Nederland, en van het heerlijke belastingregime op de Canarische Eilanden te gaan genieten. Ik begin er zo'n beetje wel mee klaar te zijn hier in dat belastingparadijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 8:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
juanj schreef:
myy schreef:
Het lijkt meer op een reparatiewet (voor enkele jaren) dan de herziening die Snel op lange termijn voor ogen heeft.

In de brief van vorig jaar staat dat er allerlei werkgroepjes over een toekomstig belastingstelsel aan het werk zijn.

Waaronder maar niet uitsluitend overheveling eigen woning naar box 3.


Eigen Woning Box3, en daar dan 5,33%?? :cry:
Dan kan je je blauw gaan betalen aan VRH, dan mag EWF er wel af lijkt mij


Als de regering besluit dat woningen ook in box3 vallen dan kunnen de tarieven omlaag. Ze hebben dan niet alleen inkomsten uit sparen en beleggen, maar ook van onroerendgoed. Dit zou eerlijker zijn voor de beleggers als de tarieven omlaag gaan. Echter de vraag is hoeveel belasting er dan op een huis komt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2019 11:58 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Het forum lijkt nu wel te zijn overgenomen door doemdenkers.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO