Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 12:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 2:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Volgens mij moet je werkgever het ook nog eens faciliteren! Denk niet dat die er nog op zit te wachten om allerlei dingen te regelen voor een eenmalig voordeel. Of het moet zo zijn dat collega's wel al gebruik maken van de spaarloonregeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 11:29 am 

Geregistreerd: vr 14 okt 2011 11:25 am
Berichten: 3
mischien een domme vraag maar:
Iik heb met het levensloopsparen meer dan 3000 euro gespaard.
Nu de levensloopregeling veranderd, kan ik nu dit bedrag ook opnemen in contanten en er verder mee stoppen?
Ik lees dat bedragen tot 3000,- dit wel geldt, maar daarboven lees ik dat ik kan doorgaan met vitaliteitssparen.
Ik wil er het liefst mee stoppen?
Wie weet dit? gr. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 11:53 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Volgens mij is het doorstorten naar vitaliteitssparen of er mee stoppen en dan krijg je het uitbetaald(of de keuze om door te gaan als je meer dan 3 000 er op hebt staan)
Let wel op dat je bij uitbetaling het bij je Box 1 inkomen moet tellen.

En zou het niet zo zijn, dan stort je het door naar vitaliteitssparen en neem je het meteen op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 1:11 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Lurker schreef:
Volgens mij is het doorstorten naar vitaliteitssparen of er mee stoppen en dan krijg je het uitbetaald(of de keuze om door te gaan als je meer dan 3 000 er op hebt staan)
Let wel op dat je bij uitbetaling het bij je Box 1 inkomen moet tellen.

En zou het niet zo zijn, dan stort je het door naar vitaliteitssparen en neem je het meteen op.


En moet je dan, bij uitbetaling van je vitaliteitssparen, alsnog bij je box 1 inkomen optellen :?: ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 1:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2011 10:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Ik weet niet. Als ik dit allemaal zo lees vind ik de regeling maar niks.
In eerste instantie lijkt het leuk dat je geen VRH hoeft te betalen (later wel), maar men vergeet iets.
Het kost meer dan dat het opleverd. Het bedrag wat je voor deze regeling gebruikt word van je bruto salaris afgehouden.
Dat betekent dus dat je ook minder premie naar je pensioen gaat en je later dus minder pensioen krijgt. De uitgestelde VRH zal dit niet opheffen.

Kortom de regeling is niet interessant......

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 1:09 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Nee Piggy,

Het sparen gaat niet meer via de werkgever.
Je mag bij de aangifte inkomstenbelasting het gespaarde bedrag aftrekken van je bruto salaris.
Daardoor ontvang je een teruggave inkomstenbelasting.
Het gespaarde bedrag heeft dus geen invloed op de door de werkgever ingehouden pensioenpremie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 7:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Lijkt mij wel wat belastingvrij vitaliteitssparen bij de werkgever. En vervolgens in jaren zonder inkomsten in box 1 belastingvrij opnemen. Zo profiteer je maximaal van de regeling.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 7:27 pm 

Geregistreerd: vr 14 okt 2011 11:25 am
Berichten: 3
mijn levensloopspaargeld ( meer dan 3000 euro) wil ik eigenlijk niet via een ander spaarprogramma laten deelnemen.
wil het liever gestort krijgen op mijn rekening zodat ik dit zelf ergens kan parkeren, of besteden aan bv. een andere auto.
weet iemand wanneer dit zou kunnen, of moet dit bedrag eerst naar de vitaliteitsrekening en dan ergens in 2014 dat ik dit van deze rekening mag af laten halen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 3:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@Oklee,

Levensloopbedragen zijn bruto en dienen nog in de inkomstenbelasting te worden betrokken.
itt spaarloon krijg je dit bedrag niet netto uitgekeerd.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 9:39 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Zou mooi zijn als ik het bruto bedrag van de levensloop netto als aflossing van mijn hypotheek zou mogen gebruiken! Zou die mogelijkheid niet onderzocht kunnen worden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2011 8:01 pm 

Geregistreerd: wo 26 okt 2011 7:54 pm
Berichten: 1
Ik heb een vraag over het doorzetten van de levensloopregeling bij jonge werknemers.

Ik ben 26 jaar en heb tijdens mijn studie stevig gespaard, meer dan €3.000 heb ik al gehaald.

Gezien de verhoging van de AOW leeftijd denk ik dat ik nog wel een jaar of veertig zal moeten werken.
Als ik rustig doorspaar wordt ik met mijn levensloopregeling een soort mastodont uit een vergeten tijdperk tegen de tijd dat ik met (vervroegd) pensioen wil gaan. Is dit handig? Heeft iemand hier een idee bij?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2011 7:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
laus schreef:
Als ik rustig doorspaar wordt ik met mijn levensloopregeling een soort mastodont uit een vergeten tijdperk tegen de tijd dat ik met (vervroegd) pensioen wil gaan. Is dit handig? Heeft iemand hier een idee bij?

Ik zit zelf ook in zo'n twijfelsituatie: begin 2013 mijn levenslooppotje overstorten in vitaliteitssparen, of doorsparen in levensloop? Het probleem daarbij is dat ik ook een leeftijd heb waarbij ik nog lang niet hoef te denken aan pensioen, en dat ik bij doorsparen in levensloop dus niet weet of ik daar nog wel ooit volgens de huidige regels gebruik van kan maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de overheid die overgangsregeling levensloop nog tientallen jaren in stand gaat houden. Momenteel neig ik dus naar overstorten, zodat ik tenminste zelf de controle houd. Want tenslotte is op de langere termijn niets zo onbetrouwbaar als de overheid...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 1:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
ING besteedt er inmiddels ook aandacht aan:

http://www.ing.nl/particulier/klantense ... egeling_OM


Ik zit me trouwens ook even af te vragen hoe men om zal gaan met opnames in relatie tot opgebouwde rente.

Stel dat ik 20K (het maximum) heb ingelegd en dat de opgebouwde/bijgeschreven rente 2K bedraagt. Nu neem ik 10K op voor een wereldreis oid.
Ik ga er van uit dat de opname allereerst verrekend wordt met de rente. Die is hierna dus 0.
Vervolgens mag ik dus weer 12K inleggen??? (20-8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 1:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Het maximum saldo inclusief bijgeschreven rente blijft 20.000 euro. En mag dit bedrag niet overschrijden.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO