Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 8:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 4:58 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
In 2008 had ING kennelijk nog 75 verschillende spaarrekeningen. Dit wilden ze terugbrengen naar 21.
Blijkbaar wordt de daad bij het woord gevoegd.

Jammer van de 3% rente op je Twinrekening. Aan de andere kant komt je tegoed nu kosteloos vrij, ik mag aannemen dat je het niet op die toprekening laat staan (tegen 2,1%). Ik hoop serieus dat je sinds 2 maart geen geld hebt opgenomen van de Twinrekening, maar met 3% was daar uiteraard geen reden toe.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 7:08 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het spaartegoed komt inderdaad kosteloos vrij en het wordt kosteloos overgeheveld naar de vrij opneembare top spaarrekening.
Bovendien geldt dan de regel van een iets hogere rente gedurende de eerste 3 maanden (want het is een nieuwe top spaarrekening die automatisch geopend wordt).
Dus toch wel een redelijke rente gedurende 3 maanden.
Na deze 3 maanden zie ik wel wat ik ermee doe:
waarschijnlijk hevel ik het over naar de leaseplan bank internet spaarrekening.
Het beleggings gedeelte wordt trouwens ook kosteloos opneembaar, vanaf de nieuwe beleggingsrekening:
het zit in een fonds dat valt onder de voormalige beleggersgiro fondsen en deze kennen geen aankoop en verkoopkosten, bij aankoop en verkoop via internet.
Deze regel blijft dus gelden bij de nieuwe ING beleggingsrekening:
geen aan- en verkoopkosten via internet in de aangeboden beleggingsfondsen.Bij aankoop/verkoop van bijvoorbeeld normale aandelen (bijv. uit de AEX of AMX) gelden er wel aankoop- en verkoopkosten (beter alternatief hiervoor is bijvoorbeeld BinckBank).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 8:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Hoop dat SNS dit voorbeeld volgt om oude producten op te heffen en kosteloos om te zetten in een actueel product.
Ik wacht er op dat spaarmix gratis wordt omgezet in fundcoach... Vergelijkbare situatie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO