Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 5:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 6:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:22 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Zuid-Limburg
Jaysier, je kan de rentepunten niet omzetten in geld.
Het is een suggestie van hadjememaar om ing, de rentepunten om te laten zetten in geld voor giro 555.

Een heel goed idee trouwens, hadjememaar!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 6:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Afgelopen donderdag kon je 1500 rentepunten omzetten in 15 euro voor giro 555
https://rentepunten.ing.nl/index.jsp

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 7:48 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Doboy schreef:
Afgelopen donderdag kon je 1500 rentepunten omzetten in 15 euro voor giro 555


Mooi, maar ik doe nooit iets met die punten, deze actie is helaas aan mij voorbij gegaan.
Ik vraag me af wat de reden is om deze actie maar één dag te laten duren.

Ik heb nu wel gezien dat er een vergelijkbare, doorlopende actie voor Unicef is. Dat zal het dan wel worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 11:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Bijzonder eigenaardig dat die actie maar 1 dag duurde en er inderdaad weinig ruchtbaarheid aan is gegeven. Ik had hier wel aan mee willen doen. Blijkbaar was ING erg bang voor veel enthousiaste klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010 2:01 am 

Geregistreerd: ma 23 nov 2009 11:43 pm
Berichten: 33
Doboy schreef:
Afgelopen donderdag kon je 1500 rentepunten omzetten in 15 euro voor giro 555
https://rentepunten.ing.nl/index.jsp


Nee het is, 1500 punten + 15 euro,
dan werd er 30 euro gedoneerd.

Dus je moest wel perse geld bij doneren..
Ik heb voor 900 euro aan rentepunten staan, doe er niets mee! Al die "acties" die bij de ing shop komen vind je ook terug op een internetsite die iedere dag om 0:00 een ander product verkoopt, of op andere koopjessites, maar dan voor nog minder geld. Bovendien vind ik dat heel die administratie & verzendkosten nergens op slaan, absurd hoog voor bepaalde producten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 9:43 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Precies. Die rentepunten op zichzelf zijn compleet waardeloos. Om je rentepunten te kunnen besteden moet je eerst fors investeren en uiteindelijk ben je inclusief die inderdaad belachelijke extra kosten meestal duurder uit dan wanneer je het product ergens anders aanschaft.
Zelf wanneer je om die reden niets met je rentepunten doet, kun je ze nog niet eens aan een goed doel geven. Je moet er blijkbaar zelf nog fors op toeleggen om ze weg te kunnen geven. Er bestaan nogal wat goede doelen die je blij kunt maken met je AH punten, airmiles, DE zegels en wat er nog meer gespaard kan/kon worden. Ik heb inmiddels tegen de 400.000 rentepunten (goed voor 4000 euro gemiste rente die ze me beter gewoon hadden kunnen uitbetalen) maar zou werkelijk niet weten wat ik er mee moet. Zelfs de noodlijdende medemens kan ik er niet blij mee maken.
Maar... er is één troost, na 3 jaar vervallen ze weer en zijn ze zomaar verdwenen (wellicht verwerkt in de financiering van de bonussen van de ING bestuurders?); dan hoef ik er niet meer mee omhoog te zitten. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 10:04 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Het zit je wel erg dwars he?

Wat feiten:
- Er zijn genoeg artikelen in de webshop die flink voordelig zijn.
- 400.000 rentepunten betekend niet dat je 4000 euro te weinig rente hebt ontvangen. Dat zou betekenen dat de rente dubbel zo hoog had kunnen zijn en dat is zeer onrealistisch.
- Dat je dmv rentepunten geld kunt schenken aan een goed doel waarbij de ING hetzelfde bedrag bijlegt is zeer gul.

Ik werk niet bij de ING en heb ook voldoende zaken zelf aan te merken op de ING, maar ik doe dat tenminste wel op basis van feiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 10:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Nou ik dacht laatst ook even te kijken of ik een leuke tv in de rentepuntenwinkel kon vinden, en dat leek in eerste instantie zo te zijn. Maar als je goed kijkt zie je dan ineens dat het een verouderd type is, en dan blijkt het niet eens zo voordelig meer te zijn. Wat mij betreft is het allemaal misleiding i.p.v. verleiding.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 12:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Ik heb helemaal geen spaargeld (meer) uitstaan bij ING en dat scheelt me behalve rentepunten ook veel ergernis over te lage renteopbrengst.

Als je via internet artikelen met korting zou willen kopen dan kan je m.i. beter terecht bij cash-back sites als P-Less bijvoorbeeld.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 2:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
De waardeloze rentepunten beschouw ik als een slechte sigaar uit eigen doos, en de na 3 jaar verdwijnende rentepunten als DIEFSTAL!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 10:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Wie kwam er laatst met het uitstekende idee om van je rentepunten je betaalrekening (de kwartaalkosten) te mogen voldoen? Lijkt mij de enige klantvriendelijke besteding.

En die producten: inderdaad, altijd verouderde modellen die vaak elders nog goedkoper zijn zonder rentepunten in te leveren. Heb al heel vaak gezocht, en kon altijd elders beter en/of goedkoper terecht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 12:31 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
groentje schreef:
Wie kwam er laatst met het uitstekende idee om van je rentepunten je betaalrekening (de kwartaalkosten) te mogen voldoen? Lijkt mij de enige klantvriendelijke besteding.

Lijkt mij een uitstekend idee.
Kan ik eindelijk eens wat met die rentepunten doen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 9:58 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
groentje schreef:
En die producten: inderdaad, altijd verouderde modellen die vaak elders nog goedkoper zijn zonder rentepunten in te leveren. Heb al heel vaak gezocht, en kon altijd elders beter en/of goedkoper terecht.


Spaarinformatie.nl is in mijn ogen een objectief forum en daar past dit soort vuilspuiterij niet bij. Kan dit forum aub opgeschoond worden van dit soort opmerkingen die duidelijk niet overeenkomen met de waarheid?
Als mensen zo graag willen afreageren op de ING dan bellen ze maar de klantservice. Maar liever niet anoniem op dit forum dit soort negativiteit te gaan verspreiden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 11:21 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Nou, ik ben het eigenlijk wel eens over die rentepunten.
Momenteel hebben we geen spaarrekening meer bij die ING, maar een aantal jaren geleden wel.
We kregen ruim 10.000 rentepunten per maand, leuk.
Maar als we gingen kijken wat we ervoor konden krijgen, dan konden we het inderdaad elders of goedkoper of tegen dezelfde prijs krijgen, of inderdaad een nieuwer model.
Het enige wat wel voordelig was, was destijds de boekenbon, maar die mocht je geloof ik maar een keer per jaar bestellen.

Rentepunten zou een mooi systeem zijn, als je er ook iets helemaal voor kunt sparen.
Net als bij de airmiles, daarmee zijn we toch al een paar keer met het hele gezin gratis naar de Efteling geweest.
Sparen voor iets en dan toch de helft moeten bijbetalen, is in de meeste gevallen niet echt veel voordeliger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 1:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dyna18 schreef:
Spaarinformatie.nl is in mijn ogen een objectief forum en daar past dit soort vuilspuiterij niet bij. Kan dit forum aub opgeschoond worden van dit soort opmerkingen die duidelijk niet overeenkomen met de waarheid?

Waarom is dit geen objectief forum dan? Aan de ene kant zijn deze termen in strijd met elkaar, maar als het op sparen aankomt, dan is het objectief. De informatie is correct volledig en ondubbelzinnig, er mag geen reclame gemaakt worden, en al helemaal niet voor je eigen bank o.i.d. Een forum is toch per definitie een discussieplatform? De waarheid zal toch altijd ergens in het midden liggen, en mensen mogen hun eigen keuzes maken o.b.v. wat gezegd wordt. Als er echt goed onderzoek gedaan zou worden naar die rentepunten, dan zal blijken dat ze bijna waardeloos zijn...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO