Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 6:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 2:01 pm 

Spaarvarken schreef:
Zelf ben ik er een beetje bang voor dat de quote een standaard antwoord gaat worden op de gestelde vragen, terwijl wij juist allemaal de gegeven antwoorden willen zien.
Indien de vragen/klachten via PB behandeld worden scheelt het de bank "slechte recenties" op internet, maar schieten wij er niets mee op.

Dus, ING Webcare Team, behandel de vragen die gesteld zijn op dit forum dan ook op dit forum!

Henk

@Henk: Dank voor je reactie. De klachten die wij afhandelen via PB zijn vaak van persoonlijke aard. Die kunnen we ter bescherming van de privacy van onze klant niet openlijk in dit forum plaatsen. Mocht er uit de klacht een oplossing komen die voor iedereen relevant is dan plaatsen we dit zeker in het forum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 3:10 pm 
Gulden

Ik vind er beslist een meerwaarde aanzitten aan zo`n webcare team.
Ik hoop dat andere banken dit voorbeeld gaan volgen! :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 3:58 pm 
3 Kwartjes

Spaarvarken schreef:
ING Webcare Team schreef:
@spaarguru: Zou je via een pb je telefoonummer en rekeningnummer willen sturen? Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Zelf ben ik er een beetje bang voor dat de quote een standaard antwoord gaat worden op de gestelde vragen, terwijl wij juist allemaal de gegeven antwoorden willen zien.
Indien de vragen/klachten via PB behandeld worden scheelt het de bank "slechte recenties" op internet, maar schieten wij er niets mee op.

Dus, ING Webcare Team, behandel de vragen die gesteld zijn op dit forum dan ook op dit forum!

Henk

Ik ben op hun verzoek niet ingegaan, het ING Webcare Team weet dan wie er onder het pseudoniem Linn schuilgaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 4:01 pm 
Vijfje

Ik kan je daarin enigszins gerust stellen.
Het IP-adres van waar gepost is, staat op naam van ING-Bank.
Maarja, zeker is bijna nooit iets in het leven.
(Zelfs een vis kan uit een boom vallen. :wink:)
Vertrouw je het toch niet, leg dan bijv. je vraag neer via de website van ING t.a.v. Webcare.

Suggestie voor Webcare.
Open een emailadres voor Webcare, bekendgemaakt/te gebruiken/openen via de officiële ING website.
Eventueel kan dan gemaild worden met een (zaak)referentienummer, af te geven door Webcare. *)
Hetzij openbaar, hetzij per PM aan het lid.
Weten jullie gelijk waar het over gaat en is redelijk waterdicht.

*) Geen referentienummer = geen antwoord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 4:36 pm 
3 Kwartjes

@Paul, niet als ik op deze vraag reageer.

ING Webcare Team schreef:
@Linn: Zou je via een pb je telefoonnummer en rekeningnummer willen sturen? Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 4:45 pm 
Vijfje

Tsja, ik kan mij voorstellen dat je daar niet happig op bent.
Misschien neemt Webcare mijn suggestie wel in overweging.
Dan kan er m.i. niet zo heel veel misgaan.

Ik bespeur namelijk wel vaker (gezonde) argwaan tegen Webcare-en die zich spontaan aanbieden op internet en zelf volledig anoniem zijn.

Daarnaast las ik nog een probleem.
Je wilt niet dat -ook al is Webcare, degene die ze zeggen te zijn- je artiestennaam en daarmee een deel van je gepubliceerde leven, kan koppelen aan concrete N.A.W.-gegevens.

Simpel.
Maak een 2e artiestennaam aan en stel met die naam de vraag aan Webcare.
Webcare kan op dit forum geen koppeling maken met eerder gebruikte namen en IP-adressen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 5:22 pm 
3 Kwartjes

@Paul.
Het is geen algemene vraag maar een oplossing voor de verschillende tenaamstellingen.
De ene rekening staat op naam van Linn e/o Linn - Linnetje (meisjesnaam echtgenote) een andere rekening staat op naam van Linn e/o Linnetje en het pasje op naam van Linn - Linnetje. Samengevat, de tenaamstellingen zijn niet conform de aanvragen, niet uniform en daarom verwarrend.

Ontving een e.mail van MoneYou:
Recentelijk heeft u een aanvraag voor een nieuwe spaarrekening gedaan aangezien uw oude spaarrekening een tegenrekening bij DSB heeft. Voor het activeren van deze nieuwe spaarrekening heeft u een eerste storting op uw nieuwe MoneYou Spaarrekening gedaan. Tijdens het verwerken van deze betaling bleek dat, de door uw bank verzonden naam- en adresgegevens van de tegenrekening onvoldoende overeenkomen met de door u opgegeven naam- en adresgegevens. Om uw nieuwe spaarrekening te kunnen activeren ............

Maar als ik onder een ander pseudoniem dit probleem aan de kaak stel, is de link naar Linn snel gelegd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 5:25 pm 
Vijfje

Dan is het voor jou waarschijnlijk nu te laat.
Misschien hebben anderen er nog iets aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2009 6:21 pm 
Dubbeltje

@ING Webcare Team

zouden jullie misschien iets meer kunnen zeggen over de actuele rente op bedrijfsspaarrekeningen (spaarloon)? Op de website staat "De actuele rentepercentages kunt u opvragen bij de Klantenservice". Daar verwijst men echter weer naar de werkgever, ook als het betreffende rekeningnummer en de werkgever bekend zijn. Dat levert een gevoel van kastjes en muren op, en noem ik geen service.. Zet dan desnoods direct op de website dat je bij de werkgever moet zijn (die het antwoord ook niet weet). Ik begrijp dat er per werkgever verschillende percentages van toepassing zijn. Misschien kunnen jullie hier de boven- en ondergrens aangeven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 9:36 am 

@euromunt

Het rentepercentage voor een spaarloonregeling wordt inderdaad per werkgever bepaald bij afsluiting van het contract via de ING. Jouw rentepercentage kun je vinden op het afschrift van je spaarloonrekening ook kun je dit navragen via de klantenservice 0900-0933.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 6:07 pm 
Gulden

Ik mag hopen dat de kwaliteit van dit antwoord geen afspiegeling is van de kwaliteit van de bank....... :mrgreen:
Euromunt kritiseert juist het afhouden van een antwoord door klantenservice.
Dan past het niet daar zonder aanvullende uitleg doodleuk opnieuw naar te verwijzen.
Inderdaad Euromunt, een typische kastje-muur reactie..... :mrgreen: oftewel "je er met een Jantje van Leiden vanaf maken".

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 11:02 pm 
Dubbeltje

De reden dat ik dit aankaart is dat er heel erg vaag wordt gedaan over de rente op spaarloonrekeningen. Waarschijnlijk omdat het intussen een buitengewoon laag percentage is geworden. Ga maar na: het is sparen met fiscaal voordeel, en de bank wil daar dus zoals gebruikelijk ook z'n deel van. Verder zijn heel veel van die bedrijfsspaarcontracten 15 jaar geleden al afgesloten en andere vormen van spaarrekeningen uit die tijd leveren intussen ook een belabberde rente op.. Zouden er trouwens toen in die contracten echt al afspraken gemaakt zijn over het huidige rente percentage?
Ik vraag me ook af of er echt verschillen zijn afhankelijk van de werkgever, of dat dat argument misschien alleen gebruikt wordt om het percentage niet op de website te hoeven zetten. Mede daarom vroeg ik naar de boven- en ondergrens.
Op de afschriften die ik ontvang wordt het rente percentage NIET vermeld! Het betreft bedrijfsspaarrekeningen die altijd al bij ING liepen, dus niet ex-postbank. Omdat ik alleen in mei (vakantiegeld) stort is het laatste afschrift intussen niet meer heel recent.
De klantenservice had ik al vergeefs geprobeerd. Misschien daar een gebrek aan lef om het percentage te noemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 10:23 am 
Dubbeltje

@ Euromunt
ik weet dat de ABN ook verschillende rentepercentages hanteert op de spaarloonrekeningen. Maar ze vermelden daar wel het rentepercentage op het afschrift.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 10:43 am 
Vijfje

euromunt schreef:
Omdat ik alleen in mei (vakantiegeld) stort is het laatste afschrift intussen niet meer heel recent.

Ik weet niet precies wat wel of niet mag, maar .... 1 eurootje storten = nieuw afschrift met rentepercentage erop??
Blijft natuurlijk raar als je het zo zou moeten doen.
Het lijkt Het Geheim van Soestdijk wel.
Een mens zou er bijna argwanend van worden. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 10:58 am 
Daalder

Nee, mag niet. Als euromunt 613 euro gespaard heeft van zijn vakantiegeld, dan is het fiscale plafond voor dit jaar bereikt en zal hij moeten wachten tot volgend jaar. Misschien kan hij één euro laten deblokkeren tbv zijn brutoloon, dan zal er wellicht een afschriftje bij de ING uitrollen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]