Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 10:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 9:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
@spiritus

Je hoeft toch niet de volledige 100k erop te storten.
Het belangrijkste is, áls je een van de gelukkigen bent die een "lopende" rekening heeft bij de LPB, waarom zou je er dan geen gebruik van maken als de effectieve rente in mei 3,02% is, vrij opneembaar én je deze maandelijks uitgekeerd krijgt?? Noem mij nog eens een bank die dát allemaal doet ???!!!!

Alles zit goed, het depositogarantiestelsel van de DNB, de goede ervaringen die je op dit forum -ook door ondergetekende- kunt teruglezen....

Ik zeg doen!

groeten !!
Moneymaker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:06 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Moneymaker, mijn twijfel is of ik meer dan de 100K op deze rekening zal zetten....gezien de mooie rente...die twijfel dus! :roll: :roll: :roll: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:11 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Moneymakert schreef:
Ehm Kniertje, had je over dit stukje heen gelezen in mijn voorgaande reactie??


Ik ben het eens met die inleiding maar reageerde eigenlijk meer op de scenario's die je nadien schetste, het leek een beetje alsof je daarin toch de wat speciale positie van LpB wat uit het oog verloor, ach het blijft koffiedik, hoe velen wisten in 2009 al niet met zekerheid te stellen dat de rente snel omhoog zou schieten, voor de grap moet je eens voorspellingen noteren en daarna volgen, de meeste komen echt niet uit.

Jaarlijks krijg ik het boekje beleggings tips 2xxx van de VEB, grappig om na een jaar te lezen hoe het met de voorspellingen is gegaan, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de animo van veel schrijvers steeds geringer is geworden, wetende dat hun voorspellingen gedrukt worden en gevolgd :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Getrouwd?

Heb je en/of rekening bij LPB, dan is het 200k..
ik ga ervanuit dat je daar niet boven komt. En zit je ook veilig

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:13 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
spiritus schreef:
Moneymaker, mijn twijfel is of ik meer dan de 100K op deze rekening zal zetten....gezien de mooie rente...die twijfel dus! :roll: :roll: :roll: :roll:


Aangezien ik denk dat je net als ik, kiest voor veiligheid, zou ik niet meer dan de 100k op de vrij-opneembare spaarrekening zetten.
Misschien kun je het deel erboven vastzetten op een aantrekkelijk deposito?

Ik persoonlijk heb dezelfde strategie, ik zet NOOIT meer dan 100k op één-en-dezelfde bank.
Je weet tenslotte maar nooit wat er gebeuren kan, maar die 100k krijg je in elk geval terug van de DNB!

Helaas zijn de deposito's nog veel te laag i.m.o.
In 2008 had ik nog een 1-jarig deposito waarover ik 5,4% effectief per jaar kreeg....dat is wel een heel verschil met de 3,00% die nu als hoogste uit de bus komt rollen uit het rijtje. (toevallig ook LPB).
Maar om nu vast te zetten op 3,00% terwijl je momenteel -vrij opneembaar dus- al 3,02% én wellicht later dit jaar nóg hogere rente krijgt op de spaarrekening......wacht ik nog even de ontwikkelingen af op de depositomarkt.

Succes in elk geval en ik kan je de LPB absoluut aanbevelen!
:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Helemaal mee eensch Kniertje.

Het is ook slechts mijn opinie en visie, dat is het leuke aan dit forum, toch?
Elkaars ideeën te lezen en daar nog iets van te leren.
Wat we beiden wel min of meer zeggen door onze reacties is dat het gewoon zeer moeilijk is om te zeggen wat er EXACT gaat gebeuren.
We weten dat geld lenen voor banken onderling duurder geworden is én nog duurder gaat worden.
We weten ook dat de devaluering van de USD steeds sterker merkbaar wordt.
We krijgen hoogstwaarschijnlijk volgende week donderdag 5 mei de 2e renteverhoging van de ECB waardoor de refi-rente op 1,50% zal uitkomen, dit heeft ook absoluut zijn gevolgen voor de geldmarkt.
De Euribor schuifelt lekker omhoog, maar of deze de stijging van deze maand zal volhouden??
Who knows?

Enfin, we houden elkaar op geinformeerd op het forum, nietwaar?

Fijne avond, Moneymaker signing off!
Gegroet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 10:21 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Hallo Stuiver,

dank voor je reactie. Inderdaad ik heb dezelfde gedachtengang als jij. Ik heb nu mijn saldo op verschillende rekeningen staan. Ik wacht ook nog een beetje totdat de deposito's ook wat aantrekkelijker worden. Nu vastzetten op een rente die nog niet eens de LPB internetrente benadert lijkt me niet verstandig. Als ik kijk naar de langjarige spaarrente historie dan zie ik een gemiddelde rente van 5%, daar zitten we nog lang niet aan. Het rente verschil tss bv Westland Utrecht 2,6% en LPB 3,02 in mei blijft toch wel erg groot o.b.v een saldo van 100K maar ja, ik zal maar niet te hebberig worden.... :roll: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 6:53 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
spiritus schreef:
Twijfel zelf nog of ik al mijn spaargeld moet storten op de LPB rekening, gezien het feit dat de garantie maar 100K is, ik twijfel sterk maar de rente is wel erg mooi t.o.v de andere spaarrekeningen wat denken jullie?
Ik raad je aan altijd te spreiden en zeker wanneer je ruim meer hebt dan een ton. Een 2de ton, niet op LPB maar bij Frieslandbank "kost" je 300 euro aan rente per jaar. Mijn gemoedsrust zou mij dat wel waard zijn. Dan maar wat minder rente. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 11:45 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
@ Heer Appeltje:
Zeer nuttig advies en ik deel je mening!

@ Heer Spiritus:
Gemoedsrust is voor een spaarder van levensbelang, nietwaar?
Ik geef toe, ik ben écht totaal geen belegger, heb er wel degelijk ervaring mee, vooral de korte ritjes e.d.
maar ik ga niet "gokken" met mijn levenswerk, mijn spaarpot. Ik vind het overigens erg knap dat er mensen zijn die dat durven én er dusdanige kennis van hebben dat zij dus wél gemoedsrust hebben en met een gerust hart durven te gaan slapen, ik MOET gewoon zekerheid hebben, dat is het aard van dit geldmakend beestje :wink:

Heren en medelezers,

Een zeer zonnig en prettig weekend gewenst!
groet, Moneymaker! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 12:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als je zomaar een tonnetje ergens over hebt*, en je hebt een lange horizon*, waarom het geld dan niet op Rabo doelsparen zetten tegen 5%?
Dat zijn een "13e en 14e maand" extra, 20 jaar lang, bij de meest solide bank van NL.


* persoonlijke omstandigheden verschillen sterk, ik weet het.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 4:32 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Euribor vandaag: 1,237 %.

Lijkt me dus dat die 3% zeker is voor volgende maand, effectief dan :)
(want daar hadden we het over in dit topic ;))

Greetz,
Viper
:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 5:06 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Viper schreef:
Euribor vandaag: 1,237 %.
Lijkt me dus dat die 3% zeker is voor volgende maand, effectief dan ...
Voor de vaststelling van de rente van kijkt LPB naar de euribor op de voorlaatste werkdag van de voorafgaande maand. Voor mei 2011 is dat dus 28 april, en toen was de euribor 1,227 % (maar ook daarmee wordt 3% effectief gehaald)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 5:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Op zulke momenten zouden we graag de laatste dag van de maand als peildatum hebben.. 8)

Dan was het 3,03% geweest... :(

En heeft iemand al bericht gehad van LPB?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 8:06 pm 

Geregistreerd: zo 26 apr 2009 4:31 pm
Berichten: 26
Zolang die deze stijgende lijn aanhoud ben ik een zeer gelukkig mens, natuurlijk hoop ik van harte dat de LPB snel de deur opent voor ieder die graag een rekening wil openen.

Groetjes Grego


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 11:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
juanj schreef:
En heeft iemand al bericht gehad van LPB?


Geen bericht, maar log eens in, de rente is al bijgeschreven en er staat 2,98% (nominaal, dus 3,02 effectief!)
reeds ingevuld.
Dat begint er op te lijken, nietwaar??

Nu ben ik wel erg benieuwd wat de LPB gaat doen aan de deposito-tarieven tot en met het 1-jarig deposito, want die zijn bij deze dus achterhaald! Het werd overigens ook tijd dat er enige beweging in die deposito's kwam, ondanks dat de LPB toch nog lange tijd bovenaan de lijstjes stond. Inmiddels struikelen de verhogingen over elkaar heen, dus ik weet even zo snel niet wie het hoogste rentepercentage geeft op het 5-jarige deposito, ik meen NIBC met 4,10% en daarmee LPB met 4,00% van de troon afstoot...afstootte...wij hebben afgestoten (ik kom er maar niet uit, moeilijk woord ofzo)

Enfin, mei is een 31 dagen maand, en dan gelukkig ook weer met een rente die begint met een 3,xx.....we zijn er dan nog wel niet, maar het stijgingsproces is in volle gang!
De inflatie giert dan wel en de VRH is er helaas ook niet steeds, maar goed, er is nu nagenoeg geen sprake meer van intering van vermogen en dát is al heel wat in deze barre tijden.

B.t.w. ik ben niet de enige die gokt op een ECB refi-rente verhoging cq. aankondiging volgende week donderdag 5 mei.
Heer Schaeffers van DFT is dezelfde mening toegedaan, hij gaat zelfs een stapje verder en gokt zelfs op een 0,50% verhoging!!!
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/frankschaeffers/9659626/__Inflatie_loopt_uit_de_hand__.html

Ennieweej, ik pretendeer geen expert te zijn, slechts een simpel spaarvarkentje, maar ik lees altijd zijn columns en hij bekijkt "het grote plaatje" wat uiteindelijk weergegeven wordt in de hoogte van marktrenten, waaronder ook rentevergoeding op spaargeld.

Prettig weekend iedereen, geniet van de zon :mrgreen: , of strompel net als ik met je zere rug achter de grasmaaiert aan..... :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO