Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 1:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 apr 2022 1:24 pm 
Knaak

De regering wacht tot de Hoge Raad uitspraak heeft gedaan of niet bezwaarmakers (of te late) ook gecompenseerd moeten worden. Dat kan wel 6 maanden duren. En dan zal de Hoge Raad wel zeggen, dat dat aan de politiek is. Zo wordt de hete bal over en weer geschopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2022 1:34 pm 
2 Kwartjes

BillGates schreef:
De regering wacht tot de Hoge Raad uitspraak heeft gedaan of niet bezwaarmakers (of te late) ook gecompenseerd moeten worden. Dat kan wel 6 maanden duren. En dan zal de Hoge Raad wel zeggen, dat dat aan de politiek is. Zo wordt de hete bal over en weer geschopt.

Ze kunnen natuurlijk wel de bezwaarmakers compenseren voor augustus zoals de HR heeft gevonnist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2022 8:21 pm 
Knaak

frekie schreef:
BillGates schreef:

Ze kunnen natuurlijk wel de bezwaarmakers compenseren voor augustus zoals de HR heeft gevonnist.
Dat gaat ook gebeuren, als je had gestudeerd op het debat van gisteravond. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de Hoge Raad oordeelt dat niet-bezwaarmakers niet gecompenseerd hoeven te worden. Uitstel van executie dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 7:48 am 
Dubbeltje

e.banket schreef:
De rechters durfden jarenlang nooit in te gaan tegen de regering .
Wat had tekens opnieuw bezwaar maken dan nog voor zin .

BillGates schreef:

Zo zie ik het ook. Ik herinner me uit het verleden dat een rechter oordeelde dat de vrh op basis van fictief rendement rammelde, dat de politiek vervolgens zei “we zijn er mee bezig”, en de rechter daarom oordeelde “het rammelt maar ze zijn er mee bezig, dus ik zeg even niks”.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 10:47 am 
Knaak

Wat doet het er trouwens toe of het rechtsherstel 2 miljard of 12 miljard kost als dezelfde groep, de kosten toch moet ophoesten....Het is dus hoogstens een tijdelijke lening uit de schatkist, daar waar ze tijdelijk ook teveel hebben gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 11:59 am 
Knaak

Dan is het trouwens allemaal onnodige trammelant veroorzaakt door een paar spaarders die zonodig de rechterlijke macht en de wetgever met bergen zinloos werk hebben opgescheept.
En ook dat werk wordt betaald, terwijl zaken die wel van enig belang zijn, blijven liggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 12:22 pm 
Kwartje

Ter info:
https://www.accountancyvanmorgen.nl/2022/04/21/binnen-half-jaar-nieuwe-uitspraak-hoge-raad-over-spaartaks/

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 1:37 pm 
Kwartje

JandeV schreef:
Dan is het trouwens allemaal onnodige trammelant veroorzaakt door een paar spaarders die zonodig de rechterlijke macht en de wetgever met bergen zinloos werk hebben opgescheept.

Dat zou inderdaad het geval zijn als de regeling zou blijven zoals het tot voor kort was.
Maar, er gaat echt wel iets veranderen.
De fictie dat iemand, boven een bepaald bedrag aan vermogen, geacht werd te beleggen zal wel verdwijnen
en Box 2 staat nu ook in de belangstelling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 3:24 pm 
2 Kwartjes

De trammelant is veroorzaakt door de kwade opzet van Vijlbrief en niet door de spaarders . De regering creëert de problemen eerst zelf en daarna laten ze de belastingbetaler ervoor opdraaien .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 5:14 pm 
Kwartje

e.banket schreef:
De trammelant is veroorzaakt door de kwade opzet van Vijlbrief en niet door de spaarders . De regering creëert de problemen eerst zelf en daarna laten ze de belastingbetaler ervoor opdraaien .

Van die Vijlbrief was ik ook geen fan maar, de kwade genius is volgens mij toch echt Eric Derk Wiebes. De trammelant begon pas echt in 2017 toen hij "Stas" was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 8:53 pm 
2 Kwartjes

jpv schreef:
e.banket schreef:
De rechters durfden jarenlang nooit in te gaan tegen de regering .
Wat had tekens opnieuw bezwaar maken dan nog voor zin .

BillGates schreef:

Zo zie ik het ook. Ik herinner me uit het verleden dat een rechter oordeelde dat de vrh op basis van fictief rendement rammelde, dat de politiek vervolgens zei “we zijn er mee bezig”, en de rechter daarom oordeelde “het rammelt maar ze zijn er mee bezig, dus ik zeg even niks”.

Kabinet hoopt naar ik verwacht dat de rechter zegt dat niet bezwaarmakers niet hoeven te worden gecompenseerd. Dat maakt de besluitvorming weer makkelijker, immers de HR heeft het gezegd dat het niet hoeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 10:49 pm 
Kwartje

Voordat Van Rij verdere besluiten neemt over de te compenseren groep mensen wacht hij eerst een rechtszaak bij de Hoge Raad af, aangespannen door een niet-bezwaarmaker. De persoon in kwestie was te laat om bezwaar te maken, maar wil alsnog compensatie afdwingen bij de rechter.
Het gaat dus inderdaad om een uitspraak van de Hoge Raad over, in feite, hetzelfde onderwerp (geen bezwaar gemaakt maar, wenst toch bij de herstelprocedure betrokken te worden)
Ik vind de reactie van Van Rij logisch. Hij weet dan in ieder geval waartoe hij verplicht is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 10:58 pm 
Knaak

Wat ik begrijp is dat de wens leeft bij de kamer om niet-bezwaarmakers (of te late) ook te compenseren, immers alle spaarders zijn min of meer getroffen door een foute wet.

Maar ook leeft de wens bij veel partijen om dit niet onbeperkt te doen. Bijvoorbeeld een vast bedrag van 400 euro of tot een vermogen van 1 miljoen of tot spaargeld van maximaal 250.000 of beleggers met slechte rendementen niet daarvoor compenseren.

Alvorens met zo'n beperking een tik op de kop van de Hoge Raad te krijgen wil men eerst die uitspraak afwachten.
Als de HR zegt dat iedereen onbeperkt gecompenseerd moet worden is de beperking van de baan. Als de HR zegt dat niemand van de niet-bezwaarmakers gecompenseerd hoeft te worden, kan het kabinet dat volgen of de wens van de kamer respecteren om toch te compenseren met een bepaalde beperking...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 9:44 am 
Kwartje

BillGates schreef:
Als de HR zegt dat niemand van de niet-bezwaarmakers gecompenseerd hoeft te worden, kan het kabinet dat volgen of de wens van de kamer respecteren om toch te compenseren met een bepaalde beperking...

Worden de niet-bezwaarmakers niet gecompenseerd, dan zullen de gedupeerden waarschijnlijk massaal bezwaar gaan maken...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 11:29 am 
Kwartje

kspaar schreef:
BillGates schreef:
Als de HR zegt dat niemand van de niet-bezwaarmakers gecompenseerd hoeft te worden, kan het kabinet dat volgen of de wens van de kamer respecteren om toch te compenseren met een bepaalde beperking...

Worden de niet-bezwaarmakers niet gecompenseerd, dan zullen de gedupeerden waarschijnlijk massaal bezwaar gaan maken...

Dat wordt dan massaal afgewezen (de uitspraak van de Hoge Raad is er in uw voorbeeld al).
Dan maar met z'n allen naar het Europese Hof ter bescherming van de Rechten van de Mens (wordt het nog gezellig ook).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 42  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]