Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 7:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 11:53 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Een massaal verzoek om ambtshalve vermindering wordt ook gezellig.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 12:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Lijkt mij dat ze lig de VRH niet meer in rekening brengen tot aan 2025, als het nieuwe systeem in gaat.

Zo ben je een paar jaar niet gedwongen, om geld op te maken..
Vind ik tot dan een mooie oplossing tot 2025..
Ik zou nu toch steeds meer VRH moeten betalen, betalingen om de VRH te ontwijken worden steeds lastiger.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 12:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
juanj schreef:
Lijkt mij dat ze lig de VRH niet meer in rekening brengen tot aan 2025, als het nieuwe systeem in gaat.

Hé? Jij gelooft in sprookjes. De VRH wordt voor de komende twee jaren en voor de nog niet definitief vastgestelde oude aangiftes gebaseerd om de echte vermogensmix i.p.v. de standaard/fictieve vermogensmix. Zal voor de meeste mensen dus wel minder zijn. Maar niet per se voor iedereen. Vanaf 2025 gaat iedereen weer méér betalen. Meer dan we ooit betaald hebben, dus ook veel meer dan in het systeem van voor 2000.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 12:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
De % waar ze nu mee rekenen zijn toch ook niet reeel?

Je krijs nu max 0,25% bij vrij opneembaar

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 12:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
juanj schreef:
De % waar ze nu mee rekenen zijn toch ook niet reeel?

Je krijs nu max 0,25% bij vrij opneembaar

Daarom wordt er voor 2022 ook gerekend met -0,01% (dus lager dan 0) als percentage over spaargeld. Volgens het CBS was/is het gemiddeld 0,02% en volgens de wet wordt daar 0,03% van afgetrokken, dus -0,01%.

Ik heb, voor 2017, het percentage van 0,25% gelezen, geen idee waar dat vanaf komt trouwens.
Edit: Oh, ja, actuele rente toen i.p.v. het langerjarig gemiddelde van 1,63%.

Citaat:
Voor spaargeld wordt uitgegaan van een actuele spaarrente. Deze komt uit op 0,25% in 2017 aflopend naar ongeveer 0% in de jaren erna.


Laatst bijgewerkt door BillGates op zo 24 apr 2022 1:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 1:08 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
juanj schreef:
Je krijs nu max 0,25% bij vrij opneembaar
0,30%

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 1:59 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ze maken van spaarders bij de aangifte kunstmatig ook beleggers .
Mijn moneyou groen deposito staat vermeld als belegging !
Terwijl deposito`s bij sparen horen te staan .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 2:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
BillGates schreef:
juanj schreef:
Lijkt mij dat ze lig de VRH niet meer in rekening brengen tot aan 2025, als het nieuwe systeem in gaat.

Hé? Jij gelooft in sprookjes. De VRH wordt voor de komende twee jaren en voor de nog niet definitief vastgestelde oude aangiftes gebaseerd om de echte vermogensmix i.p.v. de standaard/fictieve vermogensmix. Zal voor de meeste mensen dus wel minder zijn. Maar niet per se voor iedereen. Vanaf 2025 gaat iedereen weer méér betalen. Meer dan we ooit betaald hebben, dus ook veel meer dan in het systeem van voor 2000.

Wat mij betreft is de doelgroep hier nog steeds de spaarder die zich niet herkent in de opgedrongen fictieve mix. Voor iedereen die puur spaart is elk jaar compensatie een onverwacht cadeautje, ook al is het een sigaar uit eigen doos. Of we daarna meer gaan betalen dan we ooit gedaan hebben, tja dat gaat misschien op voor de andere doelgroep die al jarenlang hogere rendementen haalt vanwege de fictieve mix. Of anders voor grotere vermogens, al ben ik bang dat de nog steeds niet uitgsproken definitie van "kleine spaarder" afhankelijk blijft van hoeveel geld er opgehaald moet worden. Het is niet meer dan terecht dat er geen belasting meer geheven gaat worden over spaargeld van 2021 t/m 2024 en dat over 2017 t/m 2020 straks hopelijk ook alles teruggegeven moet worden is puur de schuld van de overheid.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 2:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
e.banket schreef:
Ze maken van spaarders bij de aangifte kunstmatig ook beleggers .
Mijn moneyou groen deposito staat vermeld als belegging !
Terwijl deposito`s bij sparen horen te staan .

Als dit gaat over een product dat onder de vrijstelling valt voor groen/maatschappelijk beleggen, dan hoort het toch nergens te staan wat belastbaar vermogen genereert?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 2:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
henrid schreef:
e.banket schreef:
Ze maken van spaarders bij de aangifte kunstmatig ook beleggers .
Mijn moneyou groen deposito staat vermeld als belegging !
Terwijl deposito`s bij sparen horen te staan .

Als dit gaat over een product dat onder de vrijstelling valt voor groen/maatschappelijk beleggen, dan hoort het toch nergens te staan wat belastbaar vermogen genereert?

Dat was ook mijn eerste reactie, maar toch kan het verschil uitmaken en hoort het als spaargeld genoteerd te worden. In de VRH tot nu toe maakte het niets uit, maar als iemand méér dan de vrijstelling op groendeposito heeft staan, en ja dat komt voor, dan is het restant belast. En als je al 0,0% rente krijgt is het billijk dat je in een nieuw tijdelijk stelsel niet als belegging a 1,86% of zo wordt aangeslagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 2:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
henrid schreef:
Of we daarna meer gaan betalen dan we ooit gedaan hebben, tja dat gaat misschien op voor de andere doelgroep....

Dat valt nog te bezien. Als we vanaf 2025 voor de werkelijke rente belast worden, en de rente stijgt met de inflatie mee naar 6, 7, 8%, dan betaal je misschien wel 3% of 4% of meer belasting over je spaargeld.

En geen belasting over 2023 en 2024 idem dito, al zal de rente op deze termijn wel niet de 6% halen, maar meer dan 0% kan makkelijk.

En als de rentes stijgen, dalen aanvankelijk de beleggingsvermogens. Bijv. met 50% de komende 2 jaar. Wat trouwens al bezig is. Dat betekent dat je 2025 op een laag niveau begint en over het langzame herstel naar 100% van januari j.l. mooi het "werkelijke" rendement mag betalen, terwijl dat natuurlijk gewoon het verlies goedmaken is, maar er zal wel geen overgangsregel komen zodat het niveau van 31-12-2024 maatstaf is voor je "werkelijke rendement". Beleggers moeten gaan pleiten voor een high water mark in de laatste 3 jaar als startniveau.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 3:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
JandeV schreef:
juanj schreef:
Je krijs nu max 0,25% bij vrij opneembaar
0,30%


Bij wie?

0,25% zie ik als max via Raisin, bij Renaultbank

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 3:53 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
juanj schreef:
JandeV schreef:
juanj schreef:
Je krijs nu max 0,25% bij vrij opneembaar
0,30%


Bij wie?

Heb ik je al vaker op gewezen.
Maar is voor jou toch niet interessant, je spaart liever zonder DGS in Frankrijk dan mèt in Estland.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 4:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Zonder DGS frankrijk?

Hoe kom je daar nu bij?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022 4:12 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
jujan schreef:
Tevens is er een cap op 100k bij Renault kwam ik achter.. alles boven dat bedrag storten ze terug
Boven €100.000 geen DGS, dat is dus voor jou blijkbaar geen bezwaar.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 42  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO