Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 10:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 3:15 am 
Knaak

De overheid heeft gewoon geld nodig en dit doen ze o.a. door VRH te heffen. Echter de overheid zou alles eens onder de loep moeten nemen. Dus alle inkomsten van het rijk, de uitgaven en alle procedures. Als het tegen zit zie je vaak dat de overheid aan de inkomsten knop gaat draaien en de belastingen gaat verhogen. Niet voor niets dat Nederland in de ranklijst zit waar men de meeste belasting moet betalen.

De overheid wil graag dat mensen zich zoveel mogelijk zelf zien te redden. Wat vermogen betreft, dus sparen/beleggen voor een extra pensioen. Ik zou zeggen leg de lat bij € 125.000,- voor een alleenstaande en € 250.000,- voor samenwonende/getrouwde personen.
Hierboven pas VRH heffen. Grof geschat kan een stel met het bovenstaande bedrag na hun pensioenering dan € 500,- per maand meer besteden wat redelijk zou moeten zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 8:27 am 
Knaak

En geen duurdere frisdrank maar gratis bier!

Βασίλειο της Ολλανδίας
(om vast te wennen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 11:17 am 
Daalder

Citaat:
Vergelijk het met een zakkenroller die 100 euro in uw portemonnee aantreft, er 75 euro uithaalt, en de portemonnee met 25 euro teruggeeft met de mededeling: 'Kijk eens, dat is nog eens een meevaller.'

Citaat:
Vergissen

De commissie-Van Dijkhuizen, die in 2013 aanbevelingen deed voor een rechtvaardiger en eenvoudiger belastingstelsel, suggereerde het fictieve rendement van 4 procent te vervangen door één lager tarief, gebaseerd op het gemiddelde van de spaarrente in de vijf jaar daarvoor.

Door drie tarieven voor te stellen, kiest Wiebes niet voor eenvoud, maar voor de complexiteit waartegen hij als beginnend staatssecretaris zo ageerde. De Belastingdienst bezwijkt bijna onder de regelzucht van de politiek. 'Als we doorgaan het stelsel steeds complexer te maken, gaat het helemaal fout,' zei hij acht maanden geleden in Elsevier.

Maar het meest absurde is toch wel dat uitgerekend een VVD'er een progressief oplopende heffing op vermogen introduceert. Wiebes installeert de knoppen waarmee een van zijn opvolgers vermogen nog veel zwaarder kan belasten. Dat is een grote vergissing en buitengewoon naïef.

Bron:
http://www.elsevier.nl/Economie/blogs/2 ... -2680264W/

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 11:18 am 
Daalder

Een nieuwe invalshoek van de Telegraaf:

Oudere belegger in de spagaat

Citaat:
De plannen voor een nieuwe vermogensrendementsheffing brengen verder oudere vermogende beleggers in een spagaat. Een spagaat die gecreëerd is door enerzijds de VVD en PvdA die beweren dat je met meer vermogen een hoger rendement kan halen en anderzijds door de toezichthouder die van mening is dat oudere beleggers minder risico moeten nemen met hun beleggingen omdat hun horizon korter is om verliezen in te lopen die gepaard kunnen gaan met het nemen van meer risico's.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/eri ... aks__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 10:17 am 
Daalder

Citaat:
Plan kent juridische en praktische bezwaren
'Spaartaks maakt geen enkele kans'

Bernard Vogelsang
AMSTERDAM -
Fiscalisten zijn ervan overtuigd dat de nieuwe spaartaks gaat sneuvelen bij de rechter. De belasting vertoont namelijk dezelfde gebreken als de veel bekritiseerde vermogensrendementsheffing.

Mod edit: Lees verder op: http://www.telegraaf.nl/dft/geld/belast ... ns___.html
Tekst ingekort. Het is op dit forum niet toegestaan teksten waarop eventueel auteursrechten rusten geheel te publiceren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 10:57 am 
Knaak

Misschien kunnen we Piketty uitnodigen in de Tweede Kamer en hem laten uitleggen hoe het wél moet. Maar dat zal Samsom en Spekman vast niet willen horen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 11:29 am 
Gulden

Ik heb afgelopen week een email gestuurd richting de financiële woordvoerder, mevrouw Helma Nepperus die deze belastingen moet gaan verdedigen in de Tweede kamer.

Ik ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg en hoe ze de maatregel die ze willen nemen gaan verdedigen.

In mijn ogen is de VVD in deze materie volledig ongeloofwaardig ( dat zijn ze op andere punten ook ), eerst het ene zeggen en dan het andere beweren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 12:09 pm 
Vijfje

BillGates schreef:
Misschien kunnen we Piketty uitnodigen in de Tweede Kamer en hem laten uitleggen hoe het wél moet. Maar dat zal Samsom en Spekman vast niet willen horen.

Jullie hebben het vaker over Pikette? Wie is dat?

Ik zie geen gebruiker Pikette, of worden die berichten steeds verwijderd?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 1:12 pm 
Kwartje

juanj schreef:
BillGates schreef:

Jullie hebben het vaker over Pikette? Wie is dat?

Ik zie geen gebruiker Pikette, of worden die berichten steeds verwijderd?

Zijn beruchte boek

En de NRC heeft een spoedcursus geplaatst als je nog niet weet wie hij is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 1:57 pm 
Knaak

Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd wat er wel eerlijk gaat worden. Want wie je ook hoort, links rechts, fora kranten, wat de regeling ook wordt, flattax of schijven, niks klinkt redelijk. Het enige eerlijke is (en iedereen wil dat) is gewoon flink verlagen dat percentage en klaar. Maar waar moet het geld voor de overheid dan wegkomen? Op welk ministerie je ook wil bezuinigen, het is allemaal broodnodig. Ons land komt gewoon structureel geld tekort, maar de werkelijke oorzaken zijn niet meer terug te draaien. Geef ons nou maar over, want linksom of rechtsom gaan we toch betalen voor alle hufters in deze krankzinnige wereld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 1:58 pm 
Knaak

@juanj, heb jij de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 1:59 pm 
2 Kwartjes

Martijn schreef:
.....In mijn ogen is de VVD in deze materie volledig ongeloofwaardig ( dat zijn ze op andere punten ook ), eerst het ene zeggen en dan het andere beweren.

Ik twijfel ook steeds meer aan de VVD.
De nieuwe spaartaks treft vooral ondernemers en zzp die hun bedrijf hebben verkocht of zijn gestopt en hun bedrijfskapitaal de gespaarde pensioen voorziening is. Zij hebben meestal geen pensioen of zeer weinig pensioen opgebouwd, maar moeten op hun oude dag leven van AOW en spaargeld.
De politiek en met name de VVD houd met deze groep totaal geen rekening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 2:18 pm 
Stuiver

Martijn, ik ben benieuwd naar het antwoord van Helma Neppérus. Ze heeft in het verleden (mede) een artikel geschreven waar geen woord Frans bij zat (het woord Piketty uitgezonderd). Ze zette zich terecht hartgrondig af tegen het innen van belasting over kapitaal waar eerder al belasting over betaald was.
Zie de link:
http://www.helmanepperus.nl/2014/12/11/ ... tty-proof/

Van Helma Neppérus kan je alles zeggen maar zeker niet dat het een "draaier" is. Ik kan me niet indenken dat ze het eens is met het nieuwe voorstel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 3:33 pm 
Knaak

henrid schreef:
Maar waar moet het geld voor de overheid dan wegkomen?

-Er zijn nog genoeg ambtenaren die boven de balkenende norm salaris krijgen.

-Er wordt vaak met potjes gewerkt. Als een afdeling dit niet op maakt dan wordt het ingevorderd. Gevolg is dat er dan maar onnodig zaken worden vervangen die functioneel nog in orde zijn.

-De belastingdienst komt mensen te kort om fatsoenlijk fraude te kunnen controleren. Hier valt veel geld mee te verdienen.

-Projecten lopen geregeld financieel uit de hand

-etc.

-etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2015 5:26 pm 
Vijfje

BillGates schreef:
@juanj, heb jij de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd?

Schijnbaar, nog nooit gehoord van deze persoon

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]