Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 10:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 10:24 am 
Daalder

Citaat:
Het is wel lastig om Rutte, Dijsselbloem en alle anderen nog serieus te nemen. Sinds 2010 hebben zij als een bezetene be­ zuinigd en belastingen verhoogd. Maar op Prinsjesdag strooi­ en ze vijf miljard aan lastenverlichting in het rond, zonder één serieuze hervorming in het belastingstelsel door te voeren. De overheid gedraagt zich met het begrotingsbeleid steeds meer als een dronken taxichauffeur.

Bron: http://people.few.eur.nl/bjacobs/ESB_be ... iening.pdf

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:27 am 
Gulden

Ik wacht het antwoord af van de VVD, op de site waar Piketty besproken wordt staat hoe ze over de VRH denkt, ik citeer een quote van haar:

Citaat:
Maar bij de vermogensbelasting blijkt pas echt dat Nederland al té Pikettyproof is. Waar hij zelf een belasting van 0,5% voorstelt, zit Nederland daar met 1,2% al lang boven.

En dan zou de VVD akkoord moeten gaan naar een hoogste tarief VRH van zelfs 1,68 % ?

Ik ben benieuwd wat voor argument ze voor de nieuwe te nemen maatregel gaat aanvoeren, het is ongeveer hetzelfde als extra geld voor de grieken ( volgens de verkiezingsuitspraak van Rutte zou er geen cent meer heengaan ).

Als Rutte een tweedehands autoverkoper zou zijn , denk ik dat ik bij elke uitspraak die hij doet zou checken of dit klopt en waarschijnlijk door verkeerde voorgespiegelde argumenten de auto wegens onbetrouwbare uitspraken niet zou kopen. :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 11:36 am 
Knaak

@Martijn, nog afgezien daarvan, Piketty beschouwd mensen vermogend boven de 1 of 2 miljoen. Hier vindt links iemand al superrijk bij 25.000 euro. Daarom mijn voorstel om Piketty (nogmaals) zijn voorstellen aan de rode rakkers in de tweede kamer uit te leggen.
Maar dat weet links allemaal al sinds zijn vorige bezoek (niemand heeft zijn boek gelezen, want daar stond het al in), daarom hoor je ze niet meer sindsdien. Piketty in voor linkse ogen veel te rechts veel te gematigd en zeker rechtser dan de VVD en zelfs de PVV.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015 1:00 pm 
Stuiver

Ik blijf er voorlopig bij dat een heffing op de vermogensaanwas de eerlijkste en simpelste manier is om een soort vermogensbelasting te heffen al blijft het krom dat de overheid zelfredzaamheid (zelf zorg inkopen), etc. propageert en tegelijk belasting heft over spaargeld. Eigenlijk zou ze sparen moeten stimuleren al hoeft dat niet direct een subsidie te zijn.
Bas Jacobs (zie de link van myy) ziet er ook wat in ook al noemt hij het vermogenswinstbelasting. Quote "De regering weigert nog altijd een vermogenswinstbelasting in te voeren. Het box-3-regime is een bizar fiscaal curiosum dat, behalve in Nederland, nergens ter wereld bestaat. Sterker, de gekkigheid in box-3 wordt alleen maar groter".

Hierbij nog een link naar het VVD standpunt. Helder en stellig verwoord door Helma Neppérus. De VVD zou zich volstrekt belachelijk maken als ze haar eerder ingenomen standpunt zoals hier verwoord zou wijzigen.
Link:
http://www.ftm.nl/column/verhoging-verm ... -vrijheid/

Het depositogarantiestelsel is om garantie te bieden tegen de gevolgen van het "omvallen van banken". Eigenlijk zou de Tweede Kamer het stelsel moeten zijn waarmee we beschermd zouden moeten worden tegen het ongepaste gedrag van de Overheid. Het lijkt er nog niet op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 3:21 am 
Knaak

Martijn schreef:
En dan zou de VVD akkoord moeten gaan naar een hoogste tarief VRH van zelfs 1,68 % ?
Nee, "naar zeggen" "willen" ze akkoord met een hoogste tarief van 1,65%. Maar dat er dan mensen zijn die zich genepperust voelen, daar heb ook ik alle begrip voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 9:25 am 
Knaak

Laten we hopen dat dit een constructie is gemaakt om het kabinet over te laten struikelen. Laten we hopen dat de VVD in de Tweede Kamer voor deze ene keer eens ruggengraat toont en Nee zegt tegen dit voorstel. De PvdA staat op 10 zetels in de peilingen, die hebben niets te eisen. Bij nieuwe verkiezingen worden ze weggevaagd. Kan de VVD weer met CDA en een andere partij het proberen.

En we kunnen die paar honderd miljoen niet missen? Ontwikkelingssamenwerking, daar is zat op te besparen: A. het werkt niet, B. sommige landen willen het niet en C. er gaat een signaalfunctie van uit, hier is geld zat, waardoor de mensen het al zelf hier komen halen. Gebruik ontwikkelingsgeld dus ook voor de opvang van de gelukszoekers hier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 6:12 pm 
Daalder

Volgende week is het zover: de 3e dinsdag van september.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 8:16 pm 
Daalder

Citaat:

Desondanks zal vooral de VVD moeite hebben het nivellerende effect aan rijke kiezers uit te leggen. Zijlstra wil echter voor Prinsjesdag op 15 september geen toelichting geven.

De vraag is of de regeringscoalitie voldoende steun weet te krijgen voor het plan. In de Tweede Kamer hebben VVD en PvdA weliswaar een meerderheid, maar in de Eerste Kamer komen ze zeventien zetels tekort. Daarom moet steun worden gezocht bij het CDA of D66 in een combinatie met kleinere partijen zoals bijvoorbeeld ChristenUnie en SGP.

http://fd.nl/economie-politiek/1116638/ ... ebelasting

Laatst bijgewerkt door myy op ma 07 sep 2015 10:06 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 9:35 pm 
2 Kwartjes

BillGates schreef:
Tja vrouwen hè? Liever jaarlijks met zekerheid 1% verliezen dan het risico lopen om in een maand de helft kwijt te raken.
Nou had ik ze net zover om heel voorzichtig te beleggen in een fonds dat al 15 of 20 jaar aan een stuk zo'n 4% per jaar stijgt, nooit lager gestaan dan 2 maanden daarvoor. Ontzettend stabiel. Zonder risico. Nou vooruit dan. En prompt vanaf de dag dat ze de eerste voorzichtige euro's inlegden, 4 maanden geleden of zo, is het betreffende fonds alleen maar aan het dalen en het verlies, hoe klein ook, wordt met de week groter. Uiteraard hoor je dan: Zie je nou wel.
Dan zullen 'ze' zich nu wel weer wat meer op hun gemak voelen. Maar wie zijn 'ze'?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 2:19 pm 
Gulden

Nou ik heb mijn antwoord, of beter gezegd non-antwoord gehad van de medewerkster in de Tweede Kamer van mevrouw Neppérus. Lees bijgevoegde opmerking:

Citaat:
Hartelijk dank voor uw bericht aan mevrouw Neppérus. U schrijft naar aanleiding van de nieuwsberichten waarin staat dat het kabinet de vermogensbelasting gaat aanpassen. Graag willen wij aangeven dat het gaat om uitgelekte informatie, waarvan nog onduidelijk is of de inhoud klopt. Op Prinsjesdag wordt de begroting voor komend jaar gepresenteerd en dan zal ook voor de VVD-fractie meer duidelijk worden. Na Prinsjesdag gaan we als VVD-fractie bekijken of we met de plannen kunnen instemmen. Het is desondanks goed dat u uw zorgen bij ons heeft aangegeven. Wij zullen de door u geuite zorgen en opmerkingen meenemen in onze afweging. Heeft u naar aanleiding daarvan vragen of opmerkingen, dan beantwoorden we die graag voor u.

Kortom het antwoord is in de Haagse nevelen gehuld, maar afwachten wat het plan daadwerkelijk gaat worden en hoe de VVD fractie gaat reageren. Gezien hun 'standvastigheid' in vorige kwesties heb ik er een hard hoofd in :? .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 6:38 pm 
Knaak

Als de mensen die zich benadeeld voelen nu eens massaal de VVD aanschrijven. Als niemand reageert slikken ze alles voor zoete koek. Zo werkt dat. Piepsysteem. Deden ze op mijn werk ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 7:56 pm 
Daalder

BillGates schreef:
Als de mensen die zich benadeeld voelen nu eens massaal de VVD aanschrijven. Als niemand reageert slikken ze alles voor zoete koek. Zo werkt dat. Piepsysteem. Deden ze op mijn werk ook.

Wellicht nog beter is een twitter bericht sturen aan @helmanepperus

Voor een direct en voor iedereen zichtbaar contact!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 10:10 am 
Daalder

BillGates schreef:

Kijk, zo hoor je nog eens hoe het er bij MS aan toe ging :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 7:19 pm 
Daalder

:)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 8:26 pm 
Daalder

https://www.tias.edu/kennisgebieden/det ... ing-er-uit

Bij een omvangrijk vermogen dat risico avers is belegd in deposito’s of obligaties is het aantrekkelijker om dus te gaan beleggen via een vrijgestelde belegginsginstelling. Een dergelijk beleggingsfonds kan relatief eenvoudig worden opgezet. De belangrijkste belemmering is dat een vrijgestelde beleggingsinstelling ten minste twee aandeelhouders moet hebben. Daarnaast moet in effecten worden belegd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 36  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]