Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 10:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 9:04 pm 
Dubbeltje

Interessant!
myy schreef:
Daarnaast moet in effecten worden belegd.

Ik lees in het artikel;
Obligaties, aandelen en banktegoeden voldoen aan deze eis, maar onroerend goed niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 3:05 pm 
Daalder

'Oneliners' Prinsjesdag uitgelekt

Het communicatieplan Prinsjes dag is uitgelekt:

Citaat:
Dijsselbloem en Wiebes zullen zeggen dat het ministerie "zich blijft richten op een vereenvoudign van het belastingstelsel voor de periode na 2016

http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/90666 ... -uitgelekt

Na 2016 ... dat is grappig want dan is het kabinet er zelf niet eens meer.
In november 2016 zit het kabinet 4 jaar en komen er nieuwe verkiezingen!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015 9:18 am 
Daalder

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2448 ... lan__.html

Kamer mort over ontbreken Belastingplan

DEN HAAG -
Bij de Prinsjesdag-stukken die vrijdag werden rondgestuurd ontbrak het Belastingplan van staatssecretaris Wiebes en dat zint de Kamerleden niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015 5:49 pm 
Daalder

Ondernemers willen lasten verlichting:

http://www.nu.nl/ondernemen/4123402/vno ... hting.html

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... erk__.html

Lagere belasting -> meer werk!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015 7:47 pm 
Knaak

Spaartaks verlagen dankzij BV?
Kapé Breukelaar schreef:
Het verschil is dat u via de BV 40% belasting betaalt over uw werkelijke rendement in plaats van 30% heffing over een fictief rendement.
Eigenlijk heeft (en had) de Nederlander dus de keuze: Ofwel het werkelijke rendement laten belasten, dan wel belasting betalen over een forfaitair rendement.
Wat een luxe; die keuze krijg je waarschijnlijk nergens op de wereld. Iedereen kan voor zichzelf uitrekenen met welk systeem hij het voordeligst uit is.

Deze constatering zou een hoop bezwaren tegen de VRH moeten wegnemen, maar zoals ik al eerder opmerkte: Ik maak me er geen illusies over...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 9:08 am 
Daalder

Er komt nog een tax bij: de transactie tax ...

https://www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-12091 ... erbij.aspx

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 10:42 am 
Knaak

Deze transactietax zal een remmende werking op investeren hebben en de economie schaden

Politici moeten zich niet overal mee bemoeien

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 12:30 pm 
Daalder

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2448 ... ng___.html

Hans Wiegel *): 'Herziene vermogenbelasting is jaloeziebelasting'

*) oud VVD'er

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 12:41 pm 
Knaak

Nog een verdere beurscrash en het plan gaat van tafel voordat het werkelijk ingevoerd wordt, door teveel weerstand, want men durft het plan nu al bijna niet aan het licht te brengen uit schaamte. En men heeft vast bewust hoog ingezet, omdat de rentes zich toch wel in een dal lijken te bevinden (kijk maar naar de recente wijzigingen). Want stel dat de rente gaat stijgen en de VRH er 5 jaar lang achteraan hobbelt, en dus nog door het dal moet, dan zouden wij toch teveel cadeau krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 1:02 pm 
Knaak

myy schreef:
Hans Wiegel *):

*) oud VVD'er
Is hij uit de VVD gestapt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 1:33 pm 
Stuiver

Citaat:
Nog een verdere beurscrash en het plan gaat van tafel voordat het werkelijk ingevoerd wordt, door teveel weerstand, want men durft het plan nu al bijna niet aan het licht te brengen uit schaamte. En men heeft vast bewust hoog ingezet, omdat de rentes zich toch wel in een dal lijken te bevinden (kijk maar naar de recente wijzigingen). Want stel dat de rente gaat stijgen en de VRH er 5 jaar lang achteraan hobbelt, en dus nog door het dal moet, dan zouden wij toch teveel cadeau krijgen?

@Henrid
Renteverhoging. Wat was dat ook al weer? Ben bang dat we het geschetste scenario niet meer zullen meemaken. Tenzij je nog erg jong bent.
Maar, ik ben positief. Ik gok er op dat het hele plan nooit zal doorgaan. Alleen het idee was al is buitengewoon verwerpelijk. Ik heb nog weinig
artikelen gelezen waarin tot uitdrukking werd gebracht dat het een goed idee was. Als je dan in beschouwing neemt dat voor de huidige regeling
al geen draagvlak was dan kan je de conclusie wel trekken. Helaas (en dat is de andere kant), in de politiek is alles mogelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 2:22 pm 
Knaak

Tja, ik heb een beetje hoop dat het niet veel verder gaat dalen, en dat je het voor langere tijd nog vast kan zetten hoger dan de nieuwe VRH, dat zou al een lichtpuntje zijn. Maar dan moet die 2,9% natuurlijk wel wat verder omlaag in de toekomst, al verwacht ik ook dat er nog wel aan gesleuteld zal worden, of weer uitgesteld natuurlijk. De rentes worden nu kunstmatig zo laag gehouden, en dat zal duren zo lang als nodig, en dat zullen velen hier echt niet meer anders zien, ben ik bang voor. Ik met 45 zie vast nog wel wat veranderingen in de toekomst, maar wie weet wordt het alleen nog maar slechter, zodanig dat het begrip rente op termijn gewoon verdwijnt. Daarom (vanwege mijn pessimisme) staat al m'n geld ook vast verspreid tot wel in 2035, en ik genereer nog steeds 4% gemiddeld, wat pas in 2020 terugloopt tot die nog steeds onverklaarbare 2,9%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2015 3:56 pm 
Knaak

EU overheden richten hun beleid voornamelijk op maximaal 3% begrotingstekort. In de afgelopen jaren zijn de staatsschulden flink toegenomen. Verwacht niet dat deze zullen gaan dalen gezien overheden nog steeds geen begrotingsoverschotten hebben (en waarschijnljik ook niet zullen behalen).
Kortom de rente zal laag blijven, want overheden zijn verslaaft geraakt aan lage rentes. Dit is de enige manier om de staatsschuld nog betaalbaar te houden. Als de rente hoger wordt dan komen overheden in de problemen en krijgen we weer recessies of zelf een depressie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2015 10:32 am 
Gulden

Een artikel in het Financieel Dagblad met het volgende citaat:
Citaat:
'Belasten werkelijke opbrengst vermogen goed mogelijk'
Emeritus hoogleraar economie en belastingwetgeving Sijbren Cnossen noemt het 'flauwekul' dat belasting op gerealiseerd rendement te ingewikkeld is. 'Het is een gezocht argument, omdat men het gewoon niet wil', aldus de oud-hoogleraar, die tegenwoordig onderzoek doet bij het Centraal Planbureau.

Ik blijf erbij staatssecretaris Wiebes ( nota bene van de VVD ), stelt dat de werkelijke opbrengsten uit het vermogen moeilijk in te schatten zijn, in vele andere landen in Europa kan dit wel.
De belastingdienst weet via de gegevensuitwisseling via bank/verzekeraar alles van de burger, de overheid moet gewoon voldoende inkomsten halen uit de VRH, koste wat kost.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2015 11:03 am 
Knaak

Werkelijke opbrengsten kan resulteren in het ene jaar 12 miljard en het volgende jaar minus 4 miljard. Met een fictief rendement probeert men het gemiddeld op 4 miljard te houden. Fictief rendement, gebaseerd op sparen, deposito's of staatsobligaties, is acceptabel. Niet gebaseerd op aandelenkoersen, dat is te volatiel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 36  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]