Ik heb zojuist een gedeelte van de livestream bekeken die gehouden werd in de Groen van prinstererzaal met enerzijds de tweede kamer vertegenwoordigers op dit gebied en CBS, Belastingdienst , de heer Cnossen van de Erasmus Universiteit en de heer Stevens.
De laatste twee ( niet de minste ) hadden eigenlijk het advies , bezint voordat je met zo'n ingewikkeld gestaffeld systeem wil werken en werk naar een nieuw systeem toe in de toekomst die rechtvaardig is en gedragen in de samenleving als redelijke belastingheffing.
Het argument van de Belastingdienst dat ze alles zoveel mogelijk in een VIA ( vooraf ingevulde aangifte ) willen verwerken omdat de belastingbetaler dit wil volg ik niet helemaal, waarschijnlijk willen zij niet veel controleer werk achteraf hebben. Het CBS kon niet helemaal uitleggen waar een aantal miljarden waren die momenteel niet in box 3 belast werden.
Mijn gevoel zegt, de staatssecretaris Wiebes drukt het voorstel door en probeert in beide kamers een meerderheid te krijgen. In feite een fictief gedrocht, zoals ik het al eerder zei , er is politieke onwil om het systeem van VRH rechtvaardig te maken . Ik vond mevrouw Neppérus van de Vvd in de zaal muisstil