BillGates schreef:
Ik lees nergens over negatieve rendementen. Dat komt op de beurs geregeld voor. Krijg je dan belastinggeld terug? Ik vrees van niet. Dus als je aandelen 50% dalen en het jaar daarna 100% stijgen, heb je nul komma nul verdiend.
Shorten, put opties? Kan je toch winst maken als de beurs daalt

.
Bij de voorbeelden die de CBS noemt nemen ze € 500.000 als drempel voor het hogere VRH belastingtarief. Eindelijk een bedrag wat voor vele mensen pas echt een vermogen is. Want circa € 21.000,- is nou niet echt een vermogen.
Ik hoop dat de overheid niet gaat overdrijven, want de beurs is zoals Bill Gates zegt niet altijd een vetpot. Op lange termijn is je rendement inderdaad hoger dan op een spaarrekening. Het lijkt mij geen goed idee dat na de invoering van de nieuwe VRH belasting het verschil tussen rendement na VRH belasting tussen sparen en beleggen erg klein is geworden. Hierdoor gaan vele beleggers stoppen met beleggen. Dit heeft weer tot gevolg dat bedrijven dus niet meer kunnen investeren wat ervoor zal zorgen dat ze dan maar gaan bezuinigen en mensen gaan ontslaan. Kortom de VRH belasting heeft dan een negatief effect.
Investeren dient net zoals werken beloont te worden en niet te worden afgestraft.