Reaktie met vele typerende JandeV kenmerken:
- Niet ingaan op de essentie van een bijdrage (niet willen zien of echt niet zien?)
- Ziekelijke neiging om alles als aanval op hemzelf te interpreteren
- Vitten op details
- Erg graag bepalen hoe een ander moet denken/doen
- Mensen die het niet met je eens zijn, wegzetten als 'dom'
- Zelf op de kast gaan zitten en net doen of een ander een probleem heeft
Jammer. Je hebt er jezelf mee.
JandeV schreef:
Suggestiefdubbeltje schreef:
Dit had ik een poosje terug ook al eens aangevoerd in een ander draadje, wat toen door anderen als 'onrealiseerbaar' terzijde werd geschoven.
Dit forum beschikt over een zoekfunctie. Als je daar 'onrealiseerbaar' invoert, blijkt het woord in het verleden slechts één enkele keer gebruikt te zijn. Eén keer raden door wie.
Tja, als je alleen zoekt op één woord ...
JandeV schreef:
Als jij denkt dat het zich houden aan de regels in Nederland een automatisme is, wens ik je daar veel genoegen mee.
Leg me geen woorden in de mond! Dat je de bedoeling van het woord 'automatisch' in mijn bijdrage een andere strekking had, lijkt je volledig te zijn ontgaan, zelfs met een nadere toelichting.
JandeV schreef:
Mensen met iets meer realiteitszin beseffen dat het eerder een nationale sport is om regels rond belasting te ontduiken of op zijn minst te ontwijken. Dat dit maar voor een klein deel van de bevolking echt lucratief is, en dat dit niet bepaald het deel is met "de zwakste" en "de gemiddelde" schouders, mag iets zijn dat jij niet lijkt te (willen) begrijpen, maar is nu eenmaal de realiteit.
Je bent een kei in beschuldigen en beledigen. Ik zou je willen adviseren om je te concentreren op je zwakke kanten.
JandeV schreef:
Het handhaven van regels in Nederland vereist eenvoud en geen ingewikkelde constructies die ontwijking uitlokken. De VRH in Nederland is een goed voorbeeld van een eenvoudige wet. Dat er mensen zijn die liever weer een ingewikkelde constructie willen ligt voor de hand.
Onrealiseerbaar? Nee. Onwenselijk? Ja.
Natuurlijk, Jan. Jij bepaalt dat uiteraard voor iedereen. Het zou je sieren om op zijn minst te beseffen dat dit slechts jouw mening is. Je voert niet eens een argument aan. En in Duitsland zijn ze gek, zeker?
JandeV schreef:
Je vraag om een uitzondering is beantwoord, je zult het ermee moeten doen, je gewoonlijke -tig vervolgvragen ten spijt. Als je meer voorbeelden wilt, komen die in andere topics waarschijnlijk vanzelf naar voren.
Nee, de vraag is niet beantwoord. Overigens, in een goede communicatie bepaalt de vraagsteller of de vraag beantwoord is, niet degene die meent het goede antwoord gegeven te hebben. Dat controleert degene die antwoordt door bij de vraagsteller te checken of de vraag afdoende beantwoord is. Het ging om een 'uitzondering binnen de regels' zoals aangegeven in mijn vorige bijdrage, maar dat lijkt je volledig te ontgaan. Ik stel inderdaad nog wel eens een tegenvraag, met de bedoeling om reflectie te stimuleren. Dat lijkt bij jou inderdaad zinloos, maar toch heb ik hoop dat het op een dag effect heeft. Ik blijf optimistisch.