Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 5:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 8:13 am 
Knaak

@Dubbeltje: Op een roulettetafel heb je 37 getallen: 0 t/m 36. Er wordt 36x de inzet uitbetaald als je op 1 getal inzet. En ja sommige mensen winnen op die manier 36x de inzet. Kwestie van goed inzetten. Maar het gemiddelde van alle mensen over een lange periode zal altijd tot verlies voor de spelers leiden.
Twijfel je aan de bevindingen van de Commissie v Dijkhuizen en de VEB? Een deposito had inderdaad veel beter gerendeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 9:58 am 
Knaak

dubbeltje schreef:
Wel jammer dat het er wel vanaf druipt dat je het argument 'eenvoud' superieur acht aan alle andere.
Ditmaal lijk je bij wijze van uitzondering iets begrepen te hebben. Dat mijn mening voor jou "jammer" is, is helaas geen aanleiding die mening te herzien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 11:55 am 
Moderator

JandeV schreef:
dubbeltje schreef:
Wel jammer dat het er wel vanaf druipt dat je het argument 'eenvoud' superieur acht aan alle andere.
Ditmaal lijk je bij wijze van uitzondering iets begrepen te hebben. Dat mijn mening voor jou "jammer" is, is helaas geen aanleiding die mening te herzien.
Klaar? :roll:
Zo niet, zijn er een aantal mogelijkheden waaronder:
- Account(s) voor bepaalde periode schorsen.
- Account(s) volledig opheffen.
- De "vriendelijkheden" over en weer worden uitsluitend per PM voortgezet.
Kiest u maar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015 1:28 pm 
Daalder

Poll ? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2015 11:48 pm 
2 Kwartjes

BillGates schreef:
Twijfel je aan de bevindingen van de Commissie v Dijkhuizen en de VEB? Een deposito had inderdaad veel beter gerendeerd.
Ik heb hun bevindingen niet gelezen, maar er zijn diverse analyses gedaan naar realistisch haalbare beursresultaten in de loop van de jaren. Zoals ik al aangaf: het hangt er vanaf wat je precies meet. Kun je me uitleggen wat er precies door deze twee "instanties" gemeten is? Let op: Het gemiddelde van alle beleggers samen is niet noodzakelijkerwijs het verwachte gemiddelde van iedere individuele belegger. Als je daar wel vanuit gaat dan is er weinig hoop op systematisch bovengemiddelde resultaten, en wordt het puur geluk. De vergelijking met gokken gaat mijns inziens echter niet op, zoals uitgelegd in mijn vorige bijdrage: Als je beleggen ziet als gokken dan kun je voor je eigen bestwil beter niet gaan beleggen, denk ik (of juist wel om mijn winst te betalen ;-)). Bij (eerlijk) gokken moet je ervan uitgaan dat de uitkomst willekeurig is en de kansen voor iedereen gelijk zijn. Dat waag ik voor beleggen te betwijfelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015 12:55 pm 
Knaak

Dubbeltje, probeer het eens. Pagina 64 o.a.
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... actief.pdf

En wat ik bedoel te zeggen, het gokken is maar een voorbeeld, één iemand kan beter presteren dan het gemiddelde, maar je moet je beleid niet op de bovengemiddelden richten maar op de gemiddelden. Voor iedere bovengemiddeld presterende is een benedengemiddeld presterende. Het is nu eenmaal feitelijk onmogelijk dat alle beleggers beter dan gemiddelde resultaten halen.

Zo dachten de slimme politici uit de jaren 90 dat binnen de EU of Eurozone alle landen een export overschot zouden hebben in de onderlinge handel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015 5:59 pm 
2 Kwartjes

BillGates schreef:
Voor iedere bovengemiddeld presterende is een benedengemiddeld presterende. Het is nu eenmaal feitelijk onmogelijk dat alle beleggers beter dan gemiddelde resultaten halen.
Dat is een waarheid als een koe.
BillGates schreef:
En wat ik bedoel te zeggen, het gokken is maar een voorbeeld, één iemand kan beter presteren dan het gemiddelde, maar je moet je beleid niet op de bovengemiddelden richten maar op de gemiddelden.
Nu ga je naar mijn mening de fout in, want je veronderstelt hier stiekem dat beleggen min of meer willekeur is (en daarom gaf je het gokken ook als voorbeeld, denk ik). Nogmaals: ik meen dat met de juiste kennis over bedrijven, het verwachte resultaat hoger dan het gemiddelde is. Garanties op individuele beleggingen zijn er natuurlijk nooit, maar het is dan zeker ook geen willekeur meer. Let op: ik zeg hier niet dat je beter presteert met veel kennis van beleggen. Daarmee voorkom je misschien wel beginnersfouten, maar is nog steeds de kans dat je veel meer dan gemiddelde prestaties behaalt niet erg groot. Als je 'verstand hebt' van de business waarin je belegt, en weet hoe het bedrijf waarin je belegt opereert in hun ecosysteem, dan is er zeker meer mogelijk. Je kunt je afvragen: als dit bedrijf een lening van me zou willen en de opbrengst van mijn hoofdsom is afhankelijk van hun groei en winstgevendheid, zou ik dan vertrouwen in hen hebben om die lening te geven (en waarom)? Als het antwoord dan 'nee', en/of 'geen idee' is, dan is het waarschijnlijk beter om er niet in te beleggen. Als je daar doordacht 'ja' op kunt zeggen, dan voorspel ik beter dan gemiddelde resultaten. De gemiddelde belegger graaft namelijk niet (zo diep).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015 6:37 pm 
Knaak

Maar bij een herziening van het belastingstelsel moet men zich niet richten op die paar mensen die bovengemiddeld scoren, zoals bv meneer Klaver doet, maar op de gemiddelde rendementen behaald door slimme én door dommere mensen zoals de Commissie en de VEB doen. En ja dan is het gemiddelde rendement 2001-2012 blijkbaar slechter dan bij sparen. Overigens komt Klaver er nu ook achter dat Alex in hun reclames de zaak een beetje mooier voorgesteld heeft dan de praktijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015 8:48 pm 
Vijfje

Nu hopen dat snel het nieuwe belastingplan uitlekt, dan weten wat de heren in Den Haag van plan zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 9:07 am 
Daalder

Gokje: VRH gaat van 4% naar 3%. :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 10:59 am 
Knaak

Ik juich elke verlaging toe, aangezien spaarders de hele crisis gaan betalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 11:43 am 
Daalder

Ik ook. Als er 1% verlaging komt heeft Wiebes het toch aangepakt. Hoe veel doet er niet toe. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 11:58 am 
3 Kwartjes

Als je bang bent dat spaarders de crisis betalen, kun je ipv sparen dan niet alles in je hypotheek duwen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 12:40 pm 
Knaak

Wie zegt dat ik een hypotheek heb... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 12:47 pm 
3 Kwartjes

ger schreef:
Gokje: VRH gaat van 4% naar 3%. :cry:

En het belasting % in box 3 gaat van 30 naar 40%, iedereen blij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 21  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]